wat maken met rijst

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    #1 stampertje, 6 dec 2011
    Laatst bewerkt: 6 dec 2011
    Heb niet zo veel in huis maar ik heb geen zin om boodschappen te doen ik heb rijst in huis en kipfilet hoe maak ik hier een lekker gerecht van? ik heb verder nog paprika en het mag geen melkproducten bevatten jaja lekker makkelijke hé :D

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Heb je ketjap en tomatenpuree in huis? Uitjes, knoflook?
    Zo ja, uitje en knof samen fruiten in een koekenpan of wok. Kip in blokjes erdoor aanbraden. Beetje zwarte peper erop, 2 koffielepels tomatenpuree erbij en een flinke scheut ketjap. Laten pruttelen tot het gaar is.
    Als je een scheutje (heet) water bij de ketjap doet krijg je een soort jus die lekker is bij de rijst. Als het te waterig wordt nog wat ketjap erbij doen.

Maar...dan heb je nog geen groente natuurlijk.

Als je een potje erwten of zo in huis hebt, kun je die even stoven met een uitje en wat zwarte peper/zout... is heerlijk op rijst.
    Hetzelfde kan ook met diepvriesspinazie, mais etc.

Je kan de gare rijst ook wokken in een grote wok, en dan een beetje tomatenpuree en de groente erdoorheen scheppen en even meebakken. Maggiblokje, peper en zout erdoor en klaar.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Kip wokken met groente en ketjap en serveren met de rijst :)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

als je slagroom of kookroom hebt en tomatenpuree

kip bakken, uitje erbij of prei of wokgroente dan de tomatenpuree en de kookroom. even lekker laten pruttelen.... heerlijk
    en dan met rijst

rijst met kip en dan een blikje ragout erdoor?

gewoon de kip lekker kruiden of marineren, potje erwten erbij en dan met rijst.

of satesaus maken met pindakaas ( zat recepten op google) en dan kipsate met rijst en wat kroepoek ofzo

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wat ik hier wel is maak als ik ech niks in huis heb en niet naar de winkels wil.
    Rijst, erwten en wortels en een roerei allemaal mengen.
    Vinden de kinderen geweldig lekker! en je kunt het kruiden zoals je zelf wilt.

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb ook paprika in huis mag geen melkproducten bevatten ketjap heb ik ook niet haha

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dan wordt het lastig denk ik.....dan weet ik iig niks meer en zou ik toch naar de winkel gaan hahaha

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oow nee uhhhm de kleine slaapt dus ik kan niet ;)

9. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Gevulde paprika met kip en rijst....

Oven voorverwarmen op 180 gr.
    Paprika's : hoedje afsnijden en zaadjes verwijderen.
    kippefilets in blokjes snijden Paprika' s in blokjes snijden.
    In een ruime ketel water laten koken met een boulion blokje voeg de rijst toe en laat een tiental minuten koken . Neem een deel van de rijst uit de ketel en spoel af onder koud water.De rijst in de ketel verder laten koken tot deze beetgaar is houd warm .
    Voor de vulling van de paprika's : neem een pan en verwarm een beetje olijfolie op .voeg fijne kippeblokjes , evenzeer de afgespoelde rijst en bak dit even aan goed mengen.(naar eigen smaak wat kruiden bij voegen, wat je in huis hebt) Vul de paprika' s met deze mengeling en hoedje erop . Zet deze in een ingesmeerde vuurvaste schotel gedurende 25 min in de oven .

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kip bakken met wat kruiden die je hebt ( Peper zout uhh knoflook misschien kip kruiden?? ) dan met ui en paprika

En dan de witte rijst erbij

Makkelijk he :D

Ik flans ook wel eens iets in elkaar als k geen zin heb om boodschappen te doen

11. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    kip kruiden met wat je in huis heb. paprika in stukjes snijden en mee bakken. ui mee bakken. wat tomatenpuree of tomaten in blokjes. of gewoon een maggieblokje wat water en met je rijst eten. heel eenvoudig maar het is warm he met kruiden kan je alles lekker maken.

12. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    sorry had dit nog niet gelezen hahh maar dat bedoel ik dus. eitje kan je er ook bij bakken heerlij

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hahaha

Deel Deze Pagina