ruilen zonder bon

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Bij ons is de service dusdanig hoog dat we het artikel ook dan retour nemen. Zijn wij als personeel totaal niet blij mee, want als mensen het eenmaal weten word er dus ook veel misbruik van gemaakt.

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Kan ik me voorstellen dat je er niet blij mee bent. Als het even kan doen we het altijd hoor, maar soms merk je gewoon dat het niet klopt. Je kan toch niet tolereren dat ze eerst iets uit je winkel jatten, en het daarna voor geld gaan omruilen?

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Maar ja, iemand is pas schuldig als het bewezen is. Dus als ik het niet zeker weet is hij daar niet schuldig aan.
    Wij maken er wel altijd een praatje bij hoor als iets er gedragen uitziet of opgepropt is ofzo, dat dat eigelijnlijk niet de bedoeling is, en dat als je dan iets terug komt brengen je er dus ook met resprect mee om moet gaan enzo.
    Maar ach, wij hebben geleerd ons daaroverheen te zetten. Op dat vlak denk ik dus voortaan, zo wil mijn wergever dat en het zijn zijn centen en zijn inkomsten

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

het bankafschrift is er juist voor zodat er bijv op het afschrift staat:

2 december 16.14 uur : intertoys

dan kan de winkel de bon van 2 december om 16.14 terugzoeken en is het 100% zeker dat het artikel daar gekocht is

een bankafschrift is dus ook zeker geldig als bon. zijn vaak zelfs nog tv reclames over geweest

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja ik ben geweest en ze deden er niet moeilijk over. Action mog ik wat anders uitzoeken. En de intertoys kreeg ik een tegoedbon. 1 ding was mijn dochter veel te klein voor 1 ding was mijn zoon al te groot voor en 1 ding hadden ze dubbel en dan nog 2 dingen die kapot waren (wel een bon)

6. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ik ben gister ook bij intertoys geweest omdat een spel het niet deed. had natuurlijk de bon niet meer...had een afschrift meegenomen voor de zekerheid. ze vroegen er niet eens om!!! mocht zo een ander meenemen...goede service!!!

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Je zal vast gelijk hebben, maar ik kan dat niet zien. Ik kan nergens in mijn systeem bonnen op datum omhoog halen. Mijn baas zal dat vast op enige manier kunnen vinden in de computer, maar ik kan het iig niet en mag het ook niet doen. Mag het wel ruilen tegen een ander product. Als ze daar niet tevreden mee zijn stuur ik ze door naar mijn baas. Dan mag die het oplossen.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt dat kan alleen als de bon via een computer geprint word( Zoals in de media markt ) Daar word ook een bestandje aan gemaakt op jou achternaam en postcode zodat ze alles bewaren.

Winkels waar de bon uit een bon apparaatje komt kunnen niet terug kijken wanneer er een aankoop gedaan is.

9. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Ik werk zelf bij de Action, en ik sta ook achter de servicebalie, wij mogen echter zonder bon niks retour/ruilen, mocht het produkt kapot zijn bijv dan vraag ik het voor de zekerheid altijd aan de leiding en meestal krijg je een nieuwe, mocht het product er niet meer zijn krijg je een tegoedbon maar als je echt iets retour komt brengen zonder bon krijg je een "nee"

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dat is niet helemaal waar hoor, ik heb voor een aantal maanden terug een tuin bankje voor buiten gekocht... deze werd al heel snel lelijk waardoor ik dus heb opgebeld. Ik kon geen bon meer vinden thuis... Hun konden wel degelijk zonder bon (zonder mijn gegevens) zien wanneer ik mijn tuin bankje gekocht had... Wel wilde hun voor de zekerheid een afschrift hebben zodat ze zeker wisten dat ik ook echt de gene was die dat bankje op dat moment gekocht had (was namelijk een drukke folder aanbieding geweest)... maar ze konden het dus wel zien dat er iemand geweest was die dag zonder dat hun gegevens van mij hadden.
    Ik kreeg netjes mijn geld weer terug... bankje hebben ze thuis opgehaald :)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

In de kassa?
    Of via de bedrijfsleider?

Bij ons in de winkel kan t alleen via de bedrijfsleider die alle pintransacties op de computer achter bij houd.

Op de kassa kon ik t nooit zien in ieder geval..

12. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

bij de action in Hoogvliet? (zie dat je daar woon ;)) dan zal ik je vast eens tegen zijn gekomen haha
    (sorry even off topic:p)

13. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Yep daarzo, je gaat nu zeker opletten als je daar shopt ;)

14. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ook hun, maar dan via een comuter achtige kassa (sorry, geen idee hoe het heet haha)

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Daar ben ik vanochtend nog geweest, zal volgende keer ook eens opletten haha.

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Stel je voor dat je een aantal stukken speelgoed koopt en daarna met je afschrift en het (kapotte) stuk speelgoed teruggaat. Dan zou je toch alsnog de boel kunnen bedonderen? Omdat op het afschrift enkel de som van alle speelgoed staat? Ik kan begrijpen dat een bon terughalen tijd kost en ze dit niet altijd willen doen. Snap je wat ik bedoel?

Heeft iemand hier een antwoord op?

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja in deze tijd doen ze vaak niet zo moeilijk, bedonderen ja dat zal zeker gebeuren,..

Een bon terug halen is zo gedaan, vooral als je de tijd en datum van aankoop hebt... Doordat dat gene gescand is kunnen ze precies op code achterhalen om welk speelgoed het gaat... Binnen 5 minuten is het opgezocht (was bij mij wel het geval ;) )

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier had Julia een cadeautje gehad van een vriendin voor sinterklaas. Helaas had ze het cadeautje al. Mijn vriendin had geen bon meer. Had de verpakking nog wel en ben daarmee naar de winkel gegaan. Was de Blokker. Daar heb ik het hcadeautje om kunnen ruilen voor iets anders. Ik weet niet of ik geld terug kon krijgen. Ook niet gevraagd want ging wat anders uitzoeken.

Deel Deze Pagina