wat te doen met een pompoen

Discussie in 'De lounge' gestart door Piepie, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Ik heb donderdag een pompoen gekocht, maar ik ken geen enkel recept met pompoen. Ik wilde pompoen soep maken, of iets anders wat lekker is met pompoen. Wie heeft er een lekker recept voor me met niet al te moeilijke ingrediënten, en niet te moeilijk want de kids bij junior master chef zijn 10 x beter in de keuken dan mij:D

2. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Pompoen taart! en pompoen soep! :D

Ik zoek even de recepten op ;)

Edit: De soep Recept: Halloween pompoensoep
    Deze had ik toen met stukjes kip gemaakt (lol mijn berichtje staat er ook nog steeds op haha)

3. Thymra x Xi

Ik kan de originele recept niet vinden die ik toen had gemaakt, ik had die toen uitgeprint, en heb die nog ergens liggen, zodra ik die tegen kom met uitpakken zal ik het wel even over typen en naar je door sturen ;) via PB.

Deze lijkt er veel op van wat ik mij herinner. Pompoentaart recept | Beste Recepten

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Pittige pompoensoep maken?

Pompoen roosteren in de oven met allerlei kruiden?

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

pompoen in suikerwater ohhh is echt heerlijk

6. Janna

Janna Fanatiek lid

O, ik ben echt dol op pompoen. Ik probeer regelmatig nieuwe dingen met pompoen, maar drie absolute favorieten:

1) Pompoensoep
    Er zijn heel veel combinaties van groenten en kruiden die je in pompoensoep kunt doen, maar ik vind het in onderstaande combi het lekkerst.
    Uitje bakken in olie in soeppan.
    Pompoenblokjes erbij en ongeveer 2 min roerbakken.
    Dan bouillon erbij (ik doe altijd groentebouillon). Hoeveel liter bouillon is afhankelijk van de hoeveelheid groenten. Ik zit meestal op de 1 of 1.5 L.
    Dan nog de volgende groenten in blokjes toevoegen:
    - stuk knolselderij (niet te groot stuk, want dat gaat overheersen)
    - een winterpeen
    - een grote aardappel
    Ik doe er soms ook nog een beetje pittige chillipoeder o.i.d. door, om het iets pittiger te maken, maar als je voldoende knolselderij gebruikt, geeft dat al een lekkere pittige smaak.
    Dit alles 20 minuten koken en dan de staafmixer erdoor tot het een glad mengsel is. Ik doe er in mijn soepkom altijd een dot crème fraîche door, maar mijn man heeft het juist liever zonder.

2) Geroosterde pompoen en paprika uit de oven
    Geroosterde pompoen met kikkererwten - Recept - Allerhande - Albert Heijn
    De kikkererwtensalade maak ik nooit. Wij eten het meestal met aardappelen en een hamburger ofzo.

3) Pasta met pompoen.
    Pasta met pompoen - Recept - Allerhande - Albert Heijn

Edit: Overigens is er wel verschil in smaak tussen verschillende pompoenen. De pompoen op het plaatje in de link van thymra vind ik zelf aanzienlijk minder lekker. De pompoensoort die ik het lekkerst vind, is die je op dit plaatje ziet: Ovenpompoen - Recept - Allerhande - Albert Heijn

7. Strikje

Strikje Lid

25 okt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, pompoensoep! Het recept van Thymra klinkt heerlijk, denk dat ik ook maar eens op zoek moet naar pompoen...

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Je kan ook wat pompoen invriezen voor als je kindje met groenten begint. Dat viel hier erg in de smaak tot ze ongeveer een jaar werden. Toen hadden ze het allebei niet meer graag.

M'n mama heeft ooit pompoen door de spaghettisaus gedaan. Was niet slecht ;)

Pompoensoep heb ik geen recept voor je, want de mijne vind ik niet geweldig... ;)

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

OP HayDay maak ik altijd Pompoentaarten :D

:p

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

11. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hier maken we ook weleens pompoensoep; is echt niet moeilijk. Recept weet ik niet exact omdat mn man het altijd maakt :) maar volgens mij 2 boillionblokjes met beetje water, 1 ui, 2/3 teentjes knoflook, flink wat geraspte kaas, en dan natuurlijk pompoen. Je kan er dan zelf nog wat kruiden aan toevoegen.

12. Thymra x Xi

Hij was ook erg lekker! ;)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb toevallig 2 weken terug pompoensoep op mijn werk gemaakt met de kids en dat was wel een heeeeel makkelijk recept!!
    Pompoen in stukjes snijden en pureren. Ondertussen water koken met de waterkoker en dat samen met een paar tuinkruiden bouillon blokjes toevoegen tot de juiste smaak en juiste dikte. Even lekker een half uurtje tot een uurtje laten pruttelen en smullen maar!!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
  15. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    En bedankt.. Nu heb ik zin in pompoensoep!

16. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
  17. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ooh ik moet er echt een paar pompoenen bij gaan kopen want ik zie alleen maar lekkere recepten!
    Alvast iedereen bedankt voor de recepten, links en ideeën.
    Ik heb zo'n enorme trek in die soep gekregen...yummy yummy:D en vanavond ga ik Turkse zoete pompoen maken, want daar heb ik de ingrediënten voor in huis, en het lijkt me ook onwijs lekker! Zaterdag die lekkere soep, en dan volgende week kokkerellen met de andere recepten:D

18. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Naast soep kan je ook pannenkoeken ermee maken.

19. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ovenschotel met pasta en pompoen, recept op AH.nl

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Pompoensoep maak ik meestal met knoflook, ui, djintan (gemalen komijn), soms een beetje chilipoeder, wat wortelen en bouillon.

Pompoen eerst even een kwartiertje in de oven op 180/200 graden, dan kun je hem makkelijker snijden.

Ui, knoflook en kruiden fruiten. Pompoen erbij, eventueel andere groente zoals wortel, prei. En dan bouillon.

Laten pruttelen totdat het gaar is. Even staafmixer erdoor om mooi glad te krijgen en dan nog wat room en eventueel peterselie er door heen.

Wat ook erg lekker is, is pinda-pompoen-stampot. Dat is gewoon stampot van pompoen, aardappelen en ui, met een paar lepels pindakaas er doorheen. Eerst de groenten gaarkoken met bouillon of een beetje zout. En dan stampen met een scheutje melk. Pindakaas erdoorheen. Pinda's fijnhakken en eroverheen strooien.

Deel Deze Pagina