Hallo, Wij hebben hulp nodig!Wij hebben 2 jongens, 1 van 4 en 1 van 8maanden. Nu zorgt de jongste voor erg veel problemen! .. hij slaapt al 3 maanden niet!! eerst waren het zn tanden.. toen zijn ontwikkeling( hij loopt namelijk al langs de bank en tv kast en soms ook van de bank naar de tafel..snel dus!) Ik heb nu een zware burnout, alleen maar hierdoor.. mega slaaptekort met alle gevolgen van dien.. mijn man begint nu ook op te raken!Mijn oudste werd nooit wakker, en nu wel! maar die arme schat zit net volledig op school en kan zn slaap goed gebruiken! we hebben alles gepropeerd.. laatste papfles qwa inhoud verhoogt, dikker gemaakt, verlaat naar 22,30u. We mochten van t cb hem niet meer snachts voeden, met als resultaat huilen huilen huilen.. dit zou minder moeten worden volgens hun maar dat is niet zo.. we zijn nu zo te einde raad dat we hem een fles geven omdat we dan met een half uur er weer inliggen zonder hysterisch kind. Maar goed... nu is er weer het volgende.. na de fles van 3, 4 of 5 u is het weer huilen!!! en nee hij wil niet bij ons liggen, wordt niet rustig als we m vasthouden........ geen koorts geen snot, normale poepluiers(snachts verschoont worden) hij is niet stil te krijgen! ben van ellende maar met hem naar beneden gegaan waar ie wel rustig werd en we samen op de bank in slaap vielen... maar dit wil ik ook niet elke dag!! Overdag slaapt hij 2x soms nog een half uurtje toe. We hebben vaste rituelen en hij gaat altijd normaal slapen, geen kik! maar rond 4u snachts begint het feest... hij is vrolijk overdag, speelt, eet mee, enz.. Wat kunnen we nog doen???? gewone voeding zonder pap geven? volgens mij heeft t geen effect namelijk.. hij komt toch! Help ons! Liefs M
Sommige kinderen worden juist van pap erg onrustig en weet niet wat voor pap je geeft, maar van granenpap worden de darmen en het spijsverteringsstelsel juist actief! Dus aangezien het toch niet helpt zou ik het gewoon eens stoppen en alleen de melk geven. Wat en hoeveel eet hij overdag? Zijn er dingen waar hij op reageert qua voedsel (allergieën??). Is dit veranderd sinds hij meer eet? Heb je het idee dat hij ergens pijn/last heeft? Darmen of zo? Zou anders ook eens een bezoekje aan een ostheopaat eraan wagen... mogelijk dat die iets kan betekenen? Is medisch al alles uitgesloten?
Jeetje wat heftig zeg! Zo te horen hebben jullie echt al alles geprobeerd. Hij is niet ziek. Hij heeft ook geen pijn volgens mij, omdat hij overdag gewoon vrolijk is toch? Ik ga misschien gekke dingen zeggen maar heb je al weleens gekeken naar wateraders?
@nova81 ja medisch is alles uitgesloten, loopt voor op alles qwa groei en ontwikkeling. Hij eet bijna alles.. brood, vis met de pot mee(geen kolen) en geen vla ed. verder vers fruit ook uit een potje bescuitjes enz.. geen allergien. En we laten vanavond de pap eens weg omdat ik dat dus ook gelezen had. Hij krijgt rijstebloem. @niekepiek hij is echt heel vrolijk! hangt wel veel aan je been, maar das meer omdat ie wil stappen. speelt en slaapt prima. ook het inslaap komen is echt geen probleem, geen speen of niets nodig! totdat het 4u snachts is.. dan is ie wakker heeft ie honger ofzo.. en nu dus ook niet meer willen slapen, terwijl hij bekaf is!!! maar valt niet in slaap als je m laat huilen. Hij ligt in een snoozzz band omdat hij met 4 maanden al draaide en hierdoor zichzelf wakker maakte. sindsdien gaat t goed. We hebben ook geprobeerd m niet in de band te leggen, maar dan gaat ie dus de hele nacht in zn bed staan zodra die maar even wakker is.
Hoi! Mijn zoontje heeft ook heel lang nachtvoedingen nodig gehad. Variërend van 1 tot 3 keer per nacht. Pas sinds 10,5 maand oud slaapt hij door van 19:00 - 7:00 uur. Wij hebben ook van alles geprobeerd. Wakker maken voor een avondfles, extra grote flessen met Nutrilon Goede Nacht, nachtlampje, muziekmobiel, flesje water etc. etc. Uiteindelijk was het enige wat hielp: ons erbij neerleggen en hem laten bepalen wat hij nodig had. Ik kreeg ook de opmerking dat hij allang geen nachtvoedingen meer nodig had en dat ik het zelf in stand hield (heb tot 11,5 maand nog gedeeltelijk borstvoeding gegeven, met name 's nachts omdat dat makkelijker was dan een flesje maken ). Maar ik merkte gewoon dat hij het nodig had. Onze kleine was ook best snel met rollen, kruipen, optrekken en lopen langs de bank enzo. Waarschijnlijk had hij die extra voeding gewoon nodig. Sinds deze week zit hij weer in een periode van moeilijker slapen 's avonds en opeens wordt hij rond 22:00 weer wakker voor een fles . Waarschijnlijk weer een groeispurt of een sprongetje denk ik dan maar. Enige waar ik enig effect bij merkte is de Nutrilon Goede Nacht en verder kan ik je alleen maar zeggen, luister naar je gevoel. Als dat zegt dat hij het gewoon nodig heeft? Geef er dan aan toe en geef hem een voeding. Bij ons was het ook nog zo dat hij 's nachts alleen mama wilde, dus het opstaan en voeden kwam ook echt op mij neer . Sterkte! Want het is idd echt heel erg vermoeiend!
Rond 8 maanden is een hele beruchte periode voor slecht slapen. Mijn tweede had het ook en mijn derde nu ook weer. Die is ook lekker vlot, net 9 maanden en loopt langs de tafel, aan de hand en stapt over van bank naar tafel. Maar ik weet niet of dat er veel mee te maken heeft. Wij geven gewoon nog nachtvoedingen. Hij krijgt bv en momenteel zitten we op 1-3 voedingen per nacht. Dat is de enige manier om nog binnen redelijke tijd allemaal weer verder te slapen. En hij slaapt bij ons in bed 's nachts. Aan de ene kant is dat handig omdat je dan niet op hoeft te staan voor het huilen, aan de andere slaapt het wel nog onrustiger, omdat je ook al het gedraai voorafgaand aan het huilen merkt. Maar aangezien ik te lui ben om hem elke keer terug te brengen na een voeding, beland hij toch elke nacht weer bij ons in bed. En ik vind dat babies in veel gevallen gewoon nog 's nachts melk nodig hebben om de nacht door te komen. Ze ontwikkelen zich zo hard, groeien hard, zijn overdag erg aktief, logisch toch dat ze dan 's nachts nog even wat extra nodig hebben. En flesvoedingsbabies krijgen toch al zo weinig melk, rond deze leeftijd toch nog maar 3 of 4 flessen of zo toch (ben niet zo heel goed op de hoogte)? Sterkte, het is inderdaad doodvermoeiend, maar het gaat echt echt echt voorbij. Bij mijn tweede zoontje duurde het tot hij 13 maanden was, maar sindsdien wordt hij nooit meer wakker 's nachts en slaapt hij 's ochtends lang uit. Daar hou ik me maar aan vast, ooit zal hij gaan slapen en dan ben je dit ook zo weer vergeten.
Vervelende situatie zeg. Als het werkt zou ik mooi een voeding geven 's nachts, dat CB kan vinden van niet maar die zitten 's nachts niet met een huilend kind. Heb het vaker gehoord, in een geval duurde het tot het kind anderhalf was, toen is hij een paar nachten in het ziekenhuis opgenomen ter observatie. Daar bleek fat hij niet zelfstandig in slaap kon vallen. Hoe ze het verholpen hebben weet ik niet precies maar daarna was het probleem over. Misschien dat je tips kan vinden in het boek van Stephanie Lampe, heb ik positieve verhalen over gehoord. Sterkte ermee en ik hoop voor je dat het snel beter gaat. En tot die tijd, misschien dat of je kind, of jij en je oudste af en toe eens uit logeren kunnen zodat jullie kunnen bijtanken. Niks zo slopend als chronisch slaapgebrek.
Onze oudste sliep heel vlot door, maar de jongste maakte er tot een maand of tien ook een feestje van. Hij kwam toen ook nog 1-3 keer per nacht. Zonder voeding was hij niet stil te krijgen. Nu geef ik borstvoeding, dus dat scheelde. Even aanleggen en weer verder slapen. Ben bang dat je niet veel aan mijn reactie hebt. Wel zou ik stoppen met de pap. Voor veel kindjes ligt pap behoorlijk zwaar op de maag en dit is niet echt een fijn gevoel wanneer je gaat slapen. Maar ik leef met je mee. Wij mogen er de afgelopen maanden er weer een keer of 4-6 uit, beide kids slapen weer heel onrustig. Niets aan te doen, maar erg vermoeiend). Misschien is het een idee dat jullie voor elke nacht afspreken wie er die nacht naar jullie kindje toe gaat als hij gaat huilen. Zo kun je om de nacht toch nog enigszins redelijk slapen.
Zou hem uit de snoozzz halen. Ons zoontje ging er ook met ongeveer 8 mnd uit. Daar was hij ook echt aan toe, want binnen een week uit de snoooozz bleek hij een buikslaper. De eerste week uit de snoozzz (cold turkey gestopt) werd hij vaker wakker. Dan gaven we zijn tutje en lieten hem even huilen. Daarna sliep hij beter dan ooit!
Ik zou ook eens kijken zonder snoozzz. Als hij goed staat, en hij gaat staan in bed dan wordt hij wellicht eerder moe om weer te gaan slapen. Is dan wel even wennen voor hem denk ik. Iss is rond de 8 maanden een beruchte periode, hier was het iets later en een maand geduurd ongeveer dat slechte slapen. Is het boek 'baby in een droomritme wellicht iets voor je'? Ik heb het net binnen, dus heb het zelf nog niet gelezen. Je zou evt ook naar een ostheopaat kunnen gaan. Dan hoor je van hem of er wellicht iets in de weg zit, of hij uit balans is of niet.
Ik zou idd ook de snooz weglaten. Als hij zo vlot is, kan hij vast ook al wel terugdraaien van buik naar rug, als hij omgedraaid is. Wie weet houdt hij wel van buikslapen of op zijn zij? En het lijkt mij eerlijk gezegd ook niet zo goed om een kind elke keer maar vast te binden in bed.