ruim 1 jaar en vroeg wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by huitje, Feb 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Nienke is nu een jaar en een maand en sinds een week is ze iedere ochtend om 4.00 wakker. Ze begint dan met kletsen maar eindigt al snel in hard huilen. (geen gejengel)
    Nadat wij haar dan getroost hebben, speentje erin gedaan hebben (die ze gelijk weer uitspuugd) schone broek gegeven hebben en vervolgens weer een dik tien minuten hebben laten huilen maken we dan toch maar een fles klaar. Ze heeft kennelijk dan giga honger want de fles is zo leeg. Vervolgens slaapt ze dan tot half 9.

Voorheen had ze een keurig ritme; half 7 naar bed, 7 uur fles, slapen tot half 9. Zit ze in een groeispurt dat ze zo vroeg al weer honger heeft?
    Moet ik haar 's avonds later naar bed doen? (maar om half 7 is ze zo moe dat ze bijna omvalt van de slaap)
    Ik weet het even niet meer. Eigenlijk geeft het geen prettig gevoel om haar steeds rond half 5 al een fles te geven maar ja...

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ons meisje had dat ook op die leeftijd. Bleek een groeispurt of iets. Had na die periode opeens een bijna vol gebit ;)

Hier werd ze rond 12/1 uur wakker. Pas na een fles ging ze weer slapen en sliep ze gewoon tot de volgende ochtend. Wij hebben een week of 2 dat extra flesje gegeven en toen sliep ze gewoon weer door. Dus gewoon dat flesje geven hoor! Kan geen kwaad! Ze heeft duidelijk honger.

3. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    vandaag maar eens even in haar mondje gevoelt of zij ook nog meer tandjes krijgt..en wat blijkt? linksonder een kiesje door en links boven en rechtsonder en boven dikke witte bulten...
    Hopen dat dit het is want het is wel slopend. Ze sliep zo mooi door..

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Huiltje slaapt ze daarna wel verder na half 5.
    Moet zeggen mijn zoontje is altijd een moeilijke slaper maar de laatste tijd ook telkens half 5 a half 6 wakker en niet meer willen slapen tot 10 uur zoiets , pfffffff vermoeiend.

Hoop dat babyproject gelijk heeft.

5. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ja nienke slaapt dan vervolgens tot half 9 dus we krijgen daarna nog wel wat slaap.
    vannacht is ze wakker geweest van half 12 tot kwart over 2. Denk dat dat kwam omdat "koe" bij opa en oma was blijven liggen en daar slaapt ze altijd mee.
    Vanavond haar een half uur later naar bed gedaan in de hoop dat we op die manier het ritme van doorslapen weer terug kunnen pakken.

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik zie trouwens dat Nienke 1 dag jonger is als mijn zoontje:D
    Hij heeft geen knuffel wel zijn speen voor te slapen.
    Maar hij slaapt helaas niet meer verder.
    Ik hoop dat ze je langer slaapt morgenvroeg.

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft nu ook zo'n periode groeiperiode en doorkomende hoektanden. Wij geven ook gewoon een flesje melk, gaat vanzelf over, we hebben al meerdere van deze periodes gehad :D

8. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Gisteren een half uur later naar bed gebracht maar weer om kwart voor 4 wakker. flesje erin en ze is gaan slapen tot 8.15 uur gelukkig.
    Hopen dat het snel over gaat zo'n periode.
    Maar goed het zal wel ergens goed voor zijn.

Share This Page