Hoi, Even een vraagje. Sinds een dikke maand doet onze dochter maar 1 slaapje overdag. De ochtend slaap is er af. Vind ik niet erg want ze maakt nu 's middags een langere ruk. Maar..... de laatste 2 weken wel heel lang, gemiddeld 3 uur, en vandaag zelfs 3,5 uur! nu is ze 's ochtends meestal rond 7.00-7.30 wakker maar vanochtend ook wel heel vroeg 6.15 dus misschien dat ze daardoor vanmiddag zo lang sliep maar goed. Wat zouden jullie doen, laten slapen? Of na een bepaalde tijd wakker maken? Ben bang dat ze dan morgen ochtend ook weer om 6.15 wakker is en dat vind ik ook wel een beetje vroeg maar ja, wil eigenlijk gewoon mee gaan in haar behoefte van slapen. En 's ochtends alsnog op bed leggen heeft echt geen zin (hebben we geprobeerd een tijdje) maar ze gaat gewoon echt niet meer slapen. Herkenning en tips? X
Is ze misschien wat ziekig? Hier ben ik blij dat ze tegenwoordig lekker slaapt 's middags, meestal 2.15u of 2.30. 3u doet ze ook wel af en toe. Gisteren sliep ze 3.45u!! Dan heeft ze het meestal nodig, en is alsnog 's avonds op tijd moe voor het naar bed gaan. Het is een kwestie van even aanzien en als het zo blijft evt uitproberen of het wat uitmaakt als je haar wakker maakt denk ik.
Ik denk dat het gewoon bij haar hoort. Mijn oudste sliep tot zijn 3e verjaardag ongeveer ook nog 3 uur 's middags en kon 's avonds normale tijd weer naar bed. Was ook niet vroeg wakker 's morgens.
Mijn zoontje slaapt ook met gemak 2,5/3 uur 's middags. 's Avonds gaat hij ook goed slapen van 19.90 tot 08.00... Vind het eigenlijk ook wel fijn, kan ik even vooruit
Mijn zoon van 2,5 slaapt ook nog 3 uur smiddags. Als ze het nodig hebben is het goed toch? Hij slaapt snachts ook 13 uur.
Hier wisselt het, maar ook vaak 3 uurtjes. Maak hem niet wakker. Slaapt 's nachts ook prima, dus zal het nodig hebben!
Hier ging ze met 15/16 maanden naar 1 slaapje en ook 3 uur. Nu ook nog. Momenteel is ze ook tussen 6 en 7 wakker, maar eerder om 8 uur dus dat zal wel weer een fase zijn (hoop ik haha). Overigens als ze korter slaapt s middags, is ze s morgens ook vroeg wakker en s middags na het slapen niet te genieten. Hier gaat ze er s middags rond half 1 in, soms 1 uur en s avonds om half 8 op bed.
onze zoon sliep tot voor een half jaar geleden nog 3.5 uur per dag, nu is het zo dat ALS hij slaapt... hij 1,5 a 2 uur slaapt, maar vaak blijft hij ook gewoon wakker.
Hier slaapt ze 's middags meestal 2-2,5uur vanaf 12.15-12.30u... Houden wel altijd aan dat we haar om half 4 op z'n laatst wakker maken en uit bed halen. 's Avonds ligt ze tussen 19-19.30u in bed tot de volgende ochtend tussen 8-9u. Heerlijk hoor...
Hoi Bedankt voor de reacties! Meestal slaapt ze 's nachts ook gewoon goed (vanochtend zo vroeg is wel een uitzondering hoor) en gaat normale tijd naar bed. Dacht vandaag, ach, zo lang geslapen, ze mag wel wat later naar bed (vond ik ook wel gezellig, had de hele dag gewerkt) maar om half 7 pakt ze m'n hand, moet ik mee, loopt ze naar de kamer deur, en zo door naar boven... hahaha slapen dus. Dus gewoon normale tijd lag ze in bed (19.00, we gaan altijd eerst douchen enzo). Misschien heeft ze het wel ndig ja. Nee ze is niet ziekig meer, wel geweest (verkouden, veel hoesten maar toen sliep ze juist minder). En ik geniet er ook van hoor, vind het ook helemaal niet erg, heb ik inderdaad lekker tijd voor mezelf/huishouden enzo dus das prima, en de ochtend houdt ze prima vol en is ook super gezellig dus ik klaag verder niet hoor... Maar vroeg me gewoon af, of inderdaad meer moeders dit herkennen... x
hallo, Hier slaapt ons meisje (1.5 jaar) ook tussen de 2 en 3 uur in de middag. Laat haar gewoon lekker slapen. Als het langer is zal ze het wel nodig hebben. Savonds rond 19.30 naar bed en dan slaapt ze tot de volgende ochtend 8.00, 8.30. Dus heerlijk, over een aantal weekjes zal het wel anders zijn als ons tweede ukje erbij is.
Heerlijk lijkt me dat, hier niet zo'n overdag slaper ... mijn dochter is 11 maanden, en heeft sinds 3 weken geen ochtenddutje meer... ze slaapt 's middags max 1,5 uur. ' s nachts slaapt ze gelukkig heel goed van 19.15-8.30...
bij 1 slaapje houd ik 4 uur aan als max. helaas mag ik op het moment blij zijn als hij overdag 1,5 uur slaapt.
Mijn zoontje kan smiddags ook lang slapen sinds het ochtendslaapje weg is. Soms zelfs 4 uur lang. Ik laat hem altijd liggen tot hij zelf wakker is,behalve als het half 6 is en we gaan eten. Gewoon laten gaan,ze hebben het blijkbaar nodig! Is je dochtertje trouwens heel beweeglijk? Ik merk dat hele actieve kindjes smiddags vaak meer slaap nodig hebben.
Ik zou haar laten slapen. Zo te zien heeft ze haar slaap nodig. Mijn zoontje sliep 3 a 4 uurtjes per dag en savonds sliep hij weer 20 uur.
Hier slapen/sliepen ze ook rond de 3 uur, van 13:30 tot 16:30 en dan 's avonds om 19:30 weer naar bed, Eva kletste of zong dan altijd nog wat . Dus ik zou zeggen, lekker laten slapen! Lisa kan nu niet altijd meer zo lang slapen omdat we Eva moeten ophalen, of ze vertikt het gewoon zelf om te gaan slapen
Dat hangt van het kind af. Mijn kindjes gingen allebei tussen 14 en 15 maanden over op één slaap. Dochter slaapt nog altijd erg lekker 's middags (2-2,5 uur) Zolang er goed geslapen wordt 's nachts laat ik de middagslapen zoals ze zijn.