Mijn zoontje van 5,5 maand spuugt erg veel. Ik heb daarom geprobeerd hem johannesbroodpitmeel te geven door de BV heen in een fles. Hij weigert vervolgens de hele fles. Iemand tips?
Heb je de johannesbroodpitmeel (jbpm) volgens de verpakking gedaan? Dan zou je nog kunnen proberen om het langzaam op te bouwen zeg maar. Dus eerst 1-2 schepjes op de hele fles ipv de op de verpakking genoemde hoeveelheden. De jbpm verandert de smaak/structuur natuurlijk wel iets, waarschijnlijk moet je zoontje hier even aan wennen. Of was het voor de speen te dik (soms moet je dan namelijk wel aan een 'm' speen) en kreeg hij het niet uit de fles.
Je hoeft jhbp niet perse in een fles te geven hoor. Je kunt het ook van een lepeltje geven na de bv (of ervoor).
Houd je de hoeveelheid op de verpakking aan? Bij ons kwam er dan namelijk geen melk meer uit de fles, het werd echt een papje. Wij gebruikten 1 schepje op 100 ml. Werkte veel beter, bij meer wilden onze meiden ook niet drinken
ik gaf eerst ook lepeltjes voor en na...maar mijn kindje is nog heel jogn dus werd echt een geknoei...nu geef ik het alleen als ie een fles afgekolfde melk krijgt...zo'n 130 cc...met 2 goeie schepjes jhbp...speen met een groter gaatje...soms nog live aan de borst als toetje.. je kan het papje ook maken met bv ipv water...is het toch wat lekkerder...
idd met een lepetje geven...gewoon zelf even kijken dat je het niet te dik maakt zodat het even de tijd heeft om in de maag dikker te worden snap je? Hoe gaat het nu?