Voedselallergieën en erfelijkheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door WenT, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de erfelijkheid van voedselallergieën ?

De allergoloog waar ik al sinds mijn kleutertijd onder behandeling ben, weet alleen te vertellen dat daar niet zo heel veel onderzoek naar is gedaan en dat het:
    Ja, mogelijk is dat je je allergiën doorgeeft aan je kindje, maar dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
    Zo lang mogelijk borstvoeding geven is ook erg goed, dus dat ga ik zeker doen.

Ik hoop alleen niet dat mijn kindje straks ook al mijn allergiën heeft (of erger: nog meer erbij)...
    :(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De vader van mijn man heeft dit in heel erge mate, mn man kan alleen niet tegen rode vruchten (of iets wat daarvan in zit) en Justin heeft wél bultjes maar weet niet of dit specifiek van n voedselallergie is. Hoeft idd helemaal niet erfelijk te zijn.

3. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    mijn vriend heeft ook een voedsel alergie en krijgt hier exeem van. Hij heeft dit weer van zijn vader die en nog erger heeft.
    Ik eet en drink de dingen die hij niet mag nootjes , koemelk etc niet en de verloskundige raade mij aan bortvoeding te geven.
    Ik heb een groote kans op een alergie kindje

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is gewoon niet te voorspellen helaas. De kans dat je kindje allergieen ontwikkeld is wel wat groter ja. Maar je kunt proberen de schade te beperken door zo lang mogelijk borstvoeding te geven. En dan nog: mijn moeder heeft ons allemaal 9 maanden borstvoeding gegeven en toch zijn mijn jongste zusje en ik wel allebei allergisch voor van alles. Mijn zusje is zelfs allergisch voor bijna alle fruit en bomen! Mijn andere twee zusjes hebben nergens last van. Bij ons is het dus 50/50.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb koemelk allergie en waarschijnlijk zal de kleine ook wat krijgen. Als tip kreeg ik; borstvoeding geven.
    Ook kom ik bij een homeopaat die vroeg kan zien waar ik rekening mee moet houden.
    Oja ik hoorde ergens: matig met nootjes/ pindakaas eten. Dit kan ook een nootjes allergie geven aan je ongeboren kleine.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb een lichte vorm van lactose-intolerantie en tijdens m'n 'zwanger worden-gesprek' met de verloskundige, zei ze me dat het belangrijk is dat ik goed op m'n dieet let (wat ik nog niet echt deed), zeker tijdens een zwangerschap omdat ik anders meer kans heb dat m'n kindje het ook zou hebben.

Lieve groetjes!

7. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn vriend heeft ernstige voedselallergieeën gehad voor nagenoeg elke voeding waar je allergisch voor kúnt zijn. Het enige advies dat de huisarts en verloskundige mij konden geven was: Probeer zo lang mogelijk borstvoeding te geven, om de schade te beperken.
    Maar volledige garantie op een allergie-vrij kindje kan dat ook niet bieden...

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb zware lactose intolerantie (al vanaf mijn geboorte) maar volgens de gyn hoeft het niet erfelijk te zijn. Deze vorm die ik heb is een foutje tijdens de aanleg van de enzymen geweest en voor mij had niemand dit. Dus na mij hoeft ook niemand dit perse te hebben.

Deel Deze Pagina