aaargh fikse hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummelk, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Weet iemand wat ik kan doen?
    Ik heb momenteel steeds fikse hoofdpijn, bijna migraine. Het zal ongetwijfeld door de hormonen komen. Wil het liefst met mijn hoofd onder de deken liggen, maar heb de zorg voor een kleintje welke ik ook niet altijd weg wil en kan brengen. Medicatie mag ik niet hebben. Alleen paracetamol bij mijn weten.

Heeft iemand tips tegen die hoofdpijn. Homeopatisch spul, of andere medicatie die je gedurende de zwangerschap mag slikken?
    Lichamelijk gezien is er niks aan de hand met me. Goede bloeddruk etc.

Alvast bedankt

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Oef! Das niet fijn!!
    Heb er helaas geen ervaring mee. Enige dat ik weet is dat je idd paracetamol mag gebruiken, maar geen kennis in huis betreffende andere (alternatieve) geneesmiddelen.

Succes meis, hoop dat het snel zakt!

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb helaas veel ervaring met zowel hoofdpijn als migraine. Ik ben allergisch voor de migraine medicijnen, ik mag daarom en vanwege de zwangerschap alleen paracetamol, dat helpt niet altijd genoeg, hier wat tips.
    Manlief vragen om je nek en schouders te masseren, liefst met olie.
    Onder warme douche zitten of staan, in het donker, straal op hoofd of nek.
    Warmte pleister in de nek plakken, die van kruitvat zijn wel goed, zonder medicatie.
    Ter voorkoming voldoende water drinken
    Sterkte!

4. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hier ook al vanaf week 27 knallende hoofdpijn! Elke dag maar weer, de ene dag heftiger dan de andere, maar er gaat echt geen dag voorbij dat ik geen hoofdpijn heb!

Ben al een nacht opgenomen, alle ernstige dingen zijn uitgesloten bij mij.. maar ik weet hoe je je voelt!

Ik heb al tramadol gehad ( ook in combinatie met pcmol) maar ik werd daar alleen suf van..
    Ook diclofenac gehad in combinatie met pcmol, ook dat hielp helemaal niets..

Deze medicatie kreeg ik allemaal op recept van de neuroloog in overleg met de gyn..
    De neuroloog en de gyn hebben beide aangegeven echt geen andere optie's meer te hebben, dat het waarschijnlijk echt de hormonen zijn helaas!

Ik hoop dat bij jou snel de hoofdpijn afneemt!

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Cayth jeetje dat is heftig zeg! Gelukkig hoef je niet heel lang meer, al is iedere dag teveel als je je zo voelt. Zet hem op

6. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ja echt elke dag is teveel helaas!
    Sinds vandaag rommelt het en nu om de +-10 min. toch soort van rugweeën, hopen dat het doorzet! ;)
    Als het niet doorzet word ik ook ivm de vele klachten ingeleid hoor..

Maar ik hoop dat jij van je hoofdpijn afkomt!
    Sterkte iig!!

7. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Bah ik wel echte migraine met aura al 2x in anderhalve week zo beroerd ervan ik merk nu ik richting de weken ga dat hormoon et hoogst is dat het komt , halfjaar geen last gehad van de migraine en helaas nu wel weer -.-
    Enigste wat ik mag van de vk is 4 paracetamol per dag nou tegen migraine helpt dat niet

8. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook al vanaf maandag last van.sta er mee op en ga er ook weer mee naar bed.
    mijn bloeddruk en alles is ook goed.
    het liefst slaap ik nu ook hele dagen,maar slapen helpt ook niet en paracetamol ook niet.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb ook 2 weken lang hoofdpijn gehad, een beetje rond dezelfde termijn. Advies van de verloskundige was om een paracetamolspiegel op te bouwen. Dus echt om de 6 uur 2 paracetamolletjes innemen. (dus echt op vaste tijden) en dit 2 dagen lang.
    Ze gaf aan dat je zo je hoofd echt even rust geeft waardoor het weer wegtrekt. Oh en daarbij proberen 2 a 3 dagen zoveel mogelijk slapen.

Ik heb dit gedaan, mijn zoontjes waren di en do op school en bso en woensdags hebben mn schoonouders ze uit school meegenomen. Ik heb 2,5 dag geslapen ongeveer (met tussenpozen :D). Donderdagavond nog 1 paracetamol ingenomen, vrijdag kwam het nog wel terug maar minder, zaterdag nog minder en uiteindelijk bleef het 's maandags helemaal weg en is niet meer teruggekomen!

Bij mij konden ze verder ook geen oorzaak vinden.

Deel Deze Pagina