ruim 15 maanden en extreem vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle04, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier even een vraagje want ik ben ten einde raad.. : mijn zoontje is sinds een week extreem vroeg wakker 's morgens. Afgelopen nacht was het zelfs 4 uur terwijl het normaal meestal zo rond 7 uur/half 8 was. Daarna wil hij niet meer slapen en hij heeft zijn middagdutje vandaag pas om half 2 gedaan. Hij is niet narrig, speelt lief en is gewoon gezellig maar papa en mama storten zo langzamerhand in elkaar:( mijn vriend en ik draaien allebei wisseldiensten en op deze manier krijgen we geen van beide de kans om eens een beetje bij te komen. Ons zoontje slaapt ook nog steeds niet door maar de afgelopen tijd maakt hij er helemaal een potje van, behalve de zeer vroege start kunnen we er iedere nacht ook nog minimaal 4x uit. Weet iemand misschien wat we hieraan kunnen doen?

Michelle

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

als het enkel vroeg wakker was, zou ik denken: fase die wel weer over gaat. Maar dat steeds wakker worden hadden wij ook hier.
    Heb je op medisch gebied alles laten checken? We hebben namelijk een clubje, (onder algemene clubs: wij willen slapen, maar onze baby's niet) en van de kids daar had bijna elk kind, (met soortgelijk slaapgedrag als jouw kindje) een medisch probleem, (allergie, oorontstekingen, eczeem en zo nog wat dingen).
    Kom anders gezellig meekletsen, er zijn een paar meiden afgezwaaid omdat hun kids inmiddels wel lekker doorslapen, dus we kunnen wel wat nieuwe kletsers gebruiken vologens mij ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er zit wel een sprongetje rond die periode toch?

Ties heeft het ook een paar weken gehad: 3x per nacht mijn bed uit en half 6 was het dan helemaal klaar met slapen...
    nu sinds een week slaapt hij weer door tot half 9 sochtends. volgens mij was dit de 13 maanden sprong en is hij er nu doorheen.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn is danwel een half jaar jonger, maar wil je toch sterkte wensen.. Lenn is ook zo aan het spoken 's morgens vroeg.. kw over 5 is hij klaarwakker en weigert dan verder te slapen.. Hier gaat het al zo'n 4 weken dus hopelijk slaapt hij binnenkort weer door tot 7 uur :)

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Dat doet me goed. @Rozemarijke misschien is het wel een goed idee om hem eens helemaal na te laten kijken door de ha. Is het bij die andere kindjes dan ook het geval dat ze overdag nergens last van hebben/hadden? Ik zal eens komen kijken in jullie topic (waarschuw wel dat ik niet zo'n hele trouwe poster ben hihi)
    @Roeltje: Voor jou ook veel sterkte, hopen dat de nachten bij jou ook snel wat langer gaan worden;)
    @ Marieke: Ik dacht dat ik net door het sprongetje heen was.. Mijn zoontje was echt een paar weken niet te genieten maar is nu weer zijn vrolijke zelf op het slechte slapen na alleen. Misschien dat dit het staartje is dan??

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, wij vonden Thirza altijd al wel vrolijk, maar merkten zelf wel verschil tussen goede en slechte dagen. Anderen vonden altijd al dat er weinig aan haar te merken was...
    En desondanks dus eczeem, KMA en oorontstekingen. Vooral met dat laatste zijn juist de nachten verraderlijk: dan is het stil en donker, dus geen afleiding, plus dat liggen de druk verhoogt, dus dan hebben ze daar meer last van.
    Als je huisarts niets kan ontdekken, vraag dan alsjeblieft wel een verwijzing naar kinderarts en/of KNO, want huisartsen zien oorproblemen nogal eens over het hoofd, (bij bijna allemaal vond de huisarts dat er niet zoveel aan de hand was, en bijna alle kids zijn geopereerd aan de oren en bij bijna allemaal heeft dat ook grote verbetering gegeven!

Hier werd door CB en HA aangedrongen op laten huilen, pedagogische aanpak. Ik heb op zich niets tegen even laten huilen, maar Thirza raakte tot aan kotsen toe overstuur als we dat wel eens probeerden en dat gaf mij toch sterk het gevoel dat er iets aan de hand was.
    Gelukkig was een van de eerste dingen die de kinderarts zei toen hij haar eczeem zag, dat het geen wonder was dat ze 's nachts niet kon slapen, en de KNO gaf ook aan dat ze door het vocht achter haar oren toch echt wel last moest hebben 's nachts...
    En ik heb inmiddels dus wel zoiets van: als je kind niet slaapt en dat eigenlijk nog nooit goed gedaan heeft, dan eerst een grondige fysieke check, voordat je de pedagogische aanpak gaat toepassen. Want het is echt niet handig om een kind met pijn te gaan laten huilen en daardoorheen te breken, want dan geef je je kind feitelijk de boodschap dat ie het zelf maar uit moet zoeken met de pijn en van jou geen troost krijgt daarvoor...

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    herkenbaar, hier ook 3uur snachts dat meneertje wakker is, na uur valt hij gelukkig dan wel in slaap maar zitten ook heel wat dagen tussen dat ik om half 6 al beneden ben met hem. hier ook niet humeurig van moeheid erna ofzo, hij doet zn middag dutje nog steeds om dezelfde tijd als ervoor

sry geen tips, ben ook nog aan het uitvogelen hoe ik hem langer kan laten slapen...

Deel Deze Pagina