ruim 15 maanden en nog geen woordjes zeggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn zonen waren superlaat met praten. ze begonnen pas rond een jaar mama te zeggen en tot ongeveer tweeënhalf zeiden ze mama eten die.. maar lichamelijk waren ze supersnel. lopen met tien maanden. de oudste fietste al met dertien maanden op een driewieler. zelf aankleden enzo gewoon alles deden ze zelf.

mijn meisje die is nu net een jaar geworden. ze zegt mama papa eten happen bah ja nee hallo ziza.yeye(is broer) die kijk en ze zingt.. wel onverstaanbaar maar duidelijk op de toon van de muziek. maar lopen nee hoor geen interesse.. ja langs de kasten of banken maar meer ook niet hoor. ze zakt wel al zelf van de bank.. spelen doet ze ook heel goed. ze heeft een setje van fp is een theekannetje met kopjes en taartjes nou ze schenkt echt zelf in in haar kopje en drinkt er dan uit en ze kan al heel goed de juiste vorm in de juiste houder doen. maja ik vind alles wat ze doet geweldig..

echt hoor maak je niet zo druk elk kind doet alles op zijn of haar eigen tijd. al dat gezeur omdat mijn jongens niet spraken.. en nu niks aan de hand . mijn oudste studeert en mijn jongste zoon zit op de bassischool en doet prima.. dus laat je niet gek maken hoor.
    komt goed.

2. pff die van mij zei pas mama papa en hai toen hij 3,5 was, nu is dat natuurlijk wel heel laat (hij heeft ontwikkelingsachterstand) maar 15 maanden vind ik veel te vroeg om je zorgen te gaan maken. Wij gingen ons pas zorgen maken vanaf 2 jaar.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Ik vind het wel heel jong hoor voor logopedie. Gerichte spraakoefeningen tbv de mondmotoriek oid zie ik echt niet gebeuren bij zo'n dreumesje.. Heb er geen ervaring mee maar volgens mij kun je op die leeftijd niet veel meer doen dan voorlezen en dingen benoemen en uitleggen. Daarvoor hoef je mi niet naar een logopedist.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb niet alles gelezen maar onze zoon ging pas praten met 21maanden. Daarvoor zei hij echt nog helemaal niks. Ook niet brabbelen ofsow. Hij kon wel opdrachten uitvoeren en wees alle dingen keurig aan als je het vroeg, maar praten ho maar! Hij zei wel "euh" als hij iets aanwees.

Cb was met 14maanden helemaal in paniek want owjeee hij deed nog helemaal niks!

Toen hij eenmaal aan het praten gegaan was deed hij het wel heel vlot en sprak hij alle woorden echt heel duidelijk uit en was meteen voor iedereen verstaanbaar. Ook sprak hij alle woorden meteen goed uit en sprak al snel met meerdere woorden in een zin. En toen hij net twee was probeerde hij "anti occidanten" (kwam door oma, lang verhaal) te zeggen en sprak dat uit als "assidontedanten". Ik vind dat best goed voor iemand die nog maar zo kort praten kon.

En nu kwebbelt hij de hele dag door :) Hahaha alleen als hij slaapt is hij stil en is er ook echt rust in de tent ;)

Deel Deze Pagina