Wanneer hadden jullie de dingentjes klaar en aangeschaft. Wanneer begonnen jullie er mee? Kinderwagen ledikantje box Ik weet dat als je een kinderkamer wilt, dat optijd moet bestellen, maar dat is hier niet aan de orde. maar wanneer had je alles een beetje aangeschaft? Hoe ging, gaat dat bij jullie?
wij zijn vanaf de 13e week van alles aan gaan schaffen. Nu met (bijna) 26 weken is het eigenlijk zover dat we alleen nog een paar kleine dingetjes moeten hebben, zoals een extra dekentje, waskussenhoes en nog wat kleertjes als we leuke tegenkomen. Ik ben dus met 26 weken zo goed als klaar voor de komst van de beeb. Maar ik geloof dat wij wel erg op tijd zijn
Wij hebben nu de wagen met 13 weken besteld, maar dat komt omdat vriend weg moest voor zijn werk. De rest doen we als hij weer terug is, ik ben dan 21 weken.
De kinderkamer stond al in elkaar toen ik net 9 weken was. Via Marktplaats gekocht en ik liep er toevallig tegenaan. We waren nog niet eens echt opzoek. En toen we hem opgehaald hebben, toen moest mijn man hem ook gelijk in elkaar zetten. Hij kon het niet laten. De rest hebben we zo'n beetje vanaf 12/13 weken verzameld.
Kinderwagen heb ik via marktplaats gekocht, met 36 weken zw. Box heb ik met 32 weken gekocht (dan kon de hond er al aan wennen) Kinderkamertje met 32 weken ook gekocht, maar in elkaar gezet met 35 weken denk ik.
Bij de eerste had ik alles al heel vroeg geregeld. Kinderkamer stond hier in huis voordat ik 12 weken was ( via marktplaats). Naam, bedje, kinderwagen, alles stond paraat. Achteraf maar goed ook, ben met 32 weken bevallen. Alsof ik het aanvoelde. Deze zwangerschap ben ik veel relaxter. Ben deze week 20 weken en heb toevallig vandaag de kinderkamer gekocht (nieuw). Deze kan pas over 13 weken geleverd worden. Nu maar hopen dat deze langer blijft zitten... verder ook nog geen naam, geen kaartje, niet concreet nagedacht over de kleuren vd kamer. Hihi komt wel! Scheelt ook vast dat het de 2e is, we hebben een box en wiegje nog (opgeslagen) staan dus voelt niet stressie ofzow!
Wat vroeg allemaal zeg ! Dat jullie dit durven Wij hebben echt gewacht tot de 20 weken en toen dat allemaal goed was, toen hebben we alles gekocht. Nu bij de tweede hebben we alles al van de eerste.
Kinderwagen -met 18 weken gekocht ledikantje - met 15 weken wiegje gekocht, week 37 opgemaakt box - heb ik niet, en mis ik ook niet Achteraf had ik het ook best later kunnen kopen, alleen heb ik een ouderwetse wagen gekocht, en het wiegje konden we overnemen van een collega van manlief.
Bij de eerste zat ik met examens 2 maanden voor ik had moeten bevallen dus wilde we alles voor die tijd af hebben. Geloof dat we met 25 weken echt klaar waren, alleen met 31 de box nog weggezet. Nu ook al vanaf het begin wat spulletjes verzamelen (ook nog veel van de 1e), maar het kamertje is nu pas af. Gewoon minder tijd voor gehad met een peutertje in huis
wij hebben de kinderwagen al heel vroeg gekregen van mijn ouders. gewoon omdat zij en wij heel graag wat wilden kopen (toen 9 wkn ofzo) de kamer zijn we toen ook al regelmatig voor gaan kijken en uiteindelijk besteld met een week of 14 geloof ik, die kwam pas binnen aan begin van de 7e maand en toen klopte er iets niet dus moesten we wachten op nieuwe onderdelen en die waren er voor de 8e maand nog. al met al blij dat we er op tijd bij waren. de rest hebben we tussendoor gekocht want het blijft toch wel leuk om te babyshoppen
Kinderwagen heb ik rond 18wkn besteld. Kamertje via marktplaats gekocht toen ik 28 wkn was. Box gekregen, toen was ik 26 wkn zwanger
ik had alles eigelijk pas rond de 7e maand en de kinderwagen hebben we een week voor de bevalling gekocht, nu bij de 2e vorige week wiegje gekocht en paar dagen geleden wandelwagen besteld en die kunnen we over een dikke anderhalve week ophalen
Wij hebben de kinderwagen besteld met 13 weken, gelukkig maar want hij kwam in week 39.. Verder heb ik gewoon elke maand wat gekocht, en mijn man heeft met 25 weken de kamer helemaal opgeknapt.
Ik heb nu ongeveer 80% van de babyspullen binnen, denk ik Maar kamertje is nog lang niet klaar hoor, daar gaan nog wel wat klusweekenden overheen
Kinderwagen, box, maxicosi, babykamer e.d. met 15 weken besteld en wordt over 2 weken geleverd. Hopen met 30 weken alles klaar te hebben!
Alleen een kinderwagen had ik vroeg, omdat ik die kon overnemen. Voor de rest heb ik een commode, die ik ook nu al moest halen omdat ik ook die tweedehands gekocht heb en dus moeilijk aan die mensen kan vragen of ie daar nog even kan blijven staan Het was precies wat ik zocht dus daarom vrij vroeg gekocht. Voor de rest heb ik nog niets, buiten de gratis dozen (Babydump en Prénatal) en een enkel kledingstuk. Ik ben nu 26 weken en moet nu wel gaan beginnen omdat we de kosten willen spreiden. Maar als dat niet hoefde, dan zou ik denk ik pas na 30 weken er aan gaan denken.
de kinderwagen heb ik met 20 wk besteld maar had ik met 30 weken in huis. Het kamertje met 23 weken uitgezocht maar is pas afgelopen vrijdag geleverd en dit weekend ingericht. (we hadden wel al behangen met 25 weken) De box heb ik 2 weken geleden gekocht maar die komt pas tegen de uitgerekende datum deze kant op (woon in het buitenland dus mijn ouders nemen veel mee) maxi-cosi staat klaar in de winkel en kan ik ophalen als ik weer van de bank af mag met 37 weken (verplichte rust) Verder missen wij nog redelijk wat spullen (babyfoon en veel kleine dingetjes), die krijg ik waarschijnlijk pas bij/na de geboorte omdat we een geboortelijst hebben en dus eerst de kado's af moeten wachten die we krijgen bij de geboorte. Een maand na de geboorte sluit die lijst en dan halen we alles dus pas op. Echt een afschuwelijk systeem overigens, doe ik nooit meer. De kleertjes en andere textiel heb ik al heel veel gehad en wat zelf gekocht. Heb nu in principe alles, wacht alleen nog op een laatste bestelling die ik over 2 weken krijg en alles wat mijn ouders nog voor me meenemen vanuit Nederland Ik vind dat ik zelf heel laat ben, maar dat komt denk ik doordat ik vanaf 24 weken al weeen heb en ook opgenomen ben geweest, ik had nooit gedacht het zo ver te halen dus ik baalde enorm dat ik alles zo 'laat' pas af zou hebben. Ook heb ik nu rust opgelegd dus ik mag het huis niet uit (kan dus niet even snel langs de winkels) en niet te lang staan dus het inrichten vd babykamer heeft ook iets meer tijd in beslag genomen. Als ik geen complicaties had gehad dan zou ik het nu mooi op tijd hebben gevonden.
Wij zijn nu 17 weken, en we krijgen volgende week de babykamer geleverd. Dan hebben we grotendeels de babykamer klaar, kinderwagen hebben we nu al in huis. Die hadden we al met 9 weken ongeveer.. Zoals het bad en alle onderdelen die erbij horen, hebben we nu ook in huis. Gelukkig wel, anders weet ik het wel.. straks raak je gestresst, en dan weet ik het, heb je het gevoel dat alles op het laatste moment moet. & dat is geen goed gevoel. Als je alles mooi optijd hebt, zit je zelf ook fijner in je vel
Wij waren een beetje laat. Na de 20 weken echo pas dingen gekocht en besteld (we wilden graag eerst het geslacht afwachten) zoals een kinderkamer en box. Stond 8 weken levertijd op, dus ik had het rond de 30 weken in huis. De Maxi-cosi en kinderwagen pas daarna in huis gehaald (tijd gebrek) toen ik bevallen was (met 35 weken). Dit was eigenlijk veel te laat. In het vervolg zorg ik dat ik alles sneller in huis heb :d.
Ze adviseren dat alles met 32 weken uiterlijk gereed staat, voor als de kleine komt. Wij vonden toevallig een goedkope kinderwagen met 13 wk en vorige week kregen we van vrienden hun box, dus die staat ook al. De kamer gaat nog even duren en we rekenen voor onszelf dat het uiterlijk begin september klaar is (27-10 uitgerekend). Verder shop ik tussendoor losse spulletjes, kleding heb ik al veel te veel gekregen, dus dat is ook wel bijna compleet. Pas als de kamer er is, weet ik een beetje wat we nog nodig hebben, maar zoals het er nu uit ziet, is die kamer eind juli al wel klaar.