AUWIE! 's Nacht zo'n pijn in mijn liezen. Iemand een oplossing?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosado, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hallo lieve mede-zwangere en mede-mama's,

Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en helaas pindakaas heb ik, net als ik bij de zwangerschap van Ayla had, sinds kort 's nachts ontzettende pijn in mijn liezen. Vooral met omdraaien (wat al een hele beproeving is ;)) is het echt heel naar. Ik heb al allerlei manieren van omdraaien geprobeerd en geslapen met een kussen tussen mijn dijen en knieën, maar het mag helaas niet baten :(. Iemand anders nog een briljante ingeving? Dan hoor ik het graag :D.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Goh lieverd kan je geen tips geven helaas.
    Vind het wel steeds spannender worden:D
    Heb trouwens nog nergens buikfoto's van je kunnen vinden nu:(

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Niet bewegen?! :p.

Kweet het, heel flauw, maar weet niks beters eigenlijk!

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik heb precies hetzelfde! Ik draai echt zo weinig mogelijk, maar dan doet mijn oor zo zeer 's ochtends (omdat ik er dus de hele nacht op lig) en dan ben ik zo mogelijk nog stijver...

Ik maak zo nu en dan mijn vriend wel eens wakker, die mij dan een hand geeft en mij omtrekt... Hoe bedoel je een walvis op het droge:D

Maar goed, ik lees dus even mee! Ik ben bang dat we het er mee moeten doen tot na de bevalling...:(:)

5. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Bij mij hielp het om eerst mijn benen te strekken en dan langzaam te rollen via de rug en het kussen mee rollen zodat je buik stabiel blijft zeg maar. Pijnlijk hé!

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahaha, ja heb ik geprobeerd, maar als ik te lang op 1 zij lig krijg ik weer zo'n pijn aan de heup waar ik op lig ;). Jaja, het leven van een zwangere vrouw gaat niet over rozen ;):p.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Die variatie heb ik nog niet geprobeerd ;), ga ik vannacht dan maar eens uittesten.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee klopt, ik heb geen buikfoto's op Hyves of hier in mijn album geplaatst deze keer. In ons April mama's 2010 topic op pagina 82 staat een buikfoto ;).

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw mooi!!!

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Heel herkenbaar!! Heb ook super veel pijn snachts met omdraaien in m'n liezen. Echt niet normaal.
    Durf ook bijna niet om te draaien, maarja op een gegeven moment krijg je last van de die ene kant waar je de hele tijd op ligt.
    Ik heb er ook geen manier voor, probeer ook al van alles. Ben bang dat er weinig aan te doen is, maar als er nog een goeie tip komt dan ga ik die ook zeker proberen.

Slaap lekker voor nu, hoop dat het een beetje te doen is!

11. girl21

girl21 Niet meer actief

bij mij was dit de enige manier vn draaien:
    benen tegen elkaar aan houden, echt stevig, en dan via de rug draaien.. dus zorg ervoor dat je benen niet los van elkaar bewegen, dat houd het stabieler..

succes! ik weet hoe vervelend het kan zijn..

12. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Gaat dit eigenlijk snel na de bevalling weer over of duurt dat wel een tijdje?

13. oh herkenbaar! Hier lukt het me meestal door mijn buik met mijn handen vast te houden tijdens het draaien, al is het slagingspercentage geen 100% :p En anders doe ik het heel ingewikkeld; ik ga eerst rechtop zitten mbv voedingskussen en dan ga ik de andere kant op weer liggen. Dat draaien met voedingskussen en al helpt soms ook wel.

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    oh dat helpt bij mij niet, probeer ook te draaien met m'n voedingskussen maar doet net zoveel pijn helaas.

Hebben jullie ook dat je het af en toe helemaal hoort kraken?

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ess: Nee, bij mij kraakt er niks.
    De pijn in mijn liezen was na de bevalling volgens mij wel zo goed als over. Ik kan me iig niet meer herinneren dat ik er naderhand nog last van heb gehad.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heel erg herkenbaar!
    De pijn houd bij mij ook nog wel even aan na het opstaan!

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja, bij mij ook idd. Ik strompel als een oud vrouwtje naar de wc als ik 's morgens uit bed kom ;).

18. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    haha ja dat heb ik ook. lijk inderdaad wel een oud vrouwtje van 80 ofzo.

19. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb hier ook last van,en de laatste tijd begint het s avonds al (heb overdag ook wel lastmaar is nog te doen) maar s avonds is het echt ellende om over de nacht niet te spreken..heb ook en pijnlijke buik snel harde buiken en dan dus die pijn in liezen (trekt wel door naar buik) omdraaien is echt een ramp..en dan is het ook nog dat ik soms een paar keer per nacht mijn bed uitkan omdat 1 van de dametjes wakker is even..manlief slaapt met oordoppen...ik zeg dan s ochtends: zo jij hebt weer heerlijk door kunnen slapen vannacht...en dan zegt ie dat k hem wakker moet maken omdat hij het niet merkt door de oordoppen..ik probeer dat altijd maar geen reactie..oif wel reactie maar dan valt ie weer in slaap...en soms als ik hem echt goed wakker maak is meneer helemaal chaggie doordat ik hem te lomp heb wakker gemaakt...het is wat hier de nahten,maar eigenlijk slapen de meiden allebei wel goed door sinds dze week (was eerst lastig met de jongste soms,werd vaak wakker)

ik ga kijken of ik jullie tips kan gebruiken, hoop het!!

20. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ess85 en de rest natuurlijk ;)

heel herkendbaar allemaal, ik zoch er al een topic over.
    Bij mij kraakt het echt enorm, toen ik het de 1e keer hoorde schrok ik me dood. maar het kraakt onder in mijn rug voor mijn gevoel, hebben jullie dat ook? en idd, sochtends strompel ik als een oud vrouwtje naar de wc..maar erg pijnlijk idd, maar zo te lezen hoort het erbij! nou ik mag nog 7 weekjes...ik hoop dat ze wat eerder komt:p

Deel Deze Pagina