Ik kom net bij de gyn vandaan en mijn bloeddruk is de afgelopen 3 weken geleidelijk aan het stijgen. Ik begon de zwangerschap met 120/80 toen zakte hij naar 80/45 daarna stabiliseerde hij op 110/70 de af gelopen weken is het dus stijgende en vandaag dus als klapper 140/90 dit heb ik nog nooit gehad geen van 3 zwangerschappen. Gelijk urine ingeleverd etc dat was niets maar toch maak ik me zorgen. Wie heeft er ervaring mee?
Kom net ook van de gyn, al een keer eerder aan de ctg gelegen ivm verkeerd meten bloeddruk (verkeerde band, mijn arm is een twijfelgeval.. Ik heb de brede band nodig) En net werd ie weer gemeten, 144/100... Toen nog een keer..weer precies hetzelfde..beetje raar dat het twee x hetzelfde is maargoed! Bloed geprikt, urine ingeleverd en hop weer naar de ctg. Mevrouw daar rechts meten, hoorde ze mn onderdruk niet goed...toen nog een keer..weer niet.. Links gemeten. 130/85. Toen weer links 135/85. Ze moest wel een beetje lachen haha. Goed half uur aan ctg gelegen was perfect! Bloeddruk om de 5 min gemeten, was ook gewoon goed... Urine en bloed ook goed. En nu ben ik weer thuis pffff...
Ja denk ook dat je lichaam zich op de bevalling aan het voorbereiden is... Schijnt normaal te zijn dat je bloeddruk stijgt aan het einde.. Zie dat je al 39 weken bent dus dat zal het wel zijn! Zou me niet druk maken hoor! Zeker niet als verder alles goed was!
Ja wel ervaring mee. Helaas ben ik daardoor ingeleid met dezelfde bloeddruk als jij nu hebt (140/90) Maar dat was dus met 40 weken zwangerschap.
De gynn maakte zich ook niet druk urine was goed ik heb verder geen klachten oid. Ik maak me gewoon zorgen. Stijging voor de bevalling heb ik nooit van gehoord eigenlijk ik zal eens kijken
Mij is altijd verteld dat de bloeddruk aan het einde vd zwangerschap omhoog kan gaan. Zolang je urine schoon is is er weinig aan de hand en denk ik dat het hoort bij het einde vd zwangerschap. Als de gyn zich niet druk maakt zou ik het ook niet doen Mocht er bij de volgende controle wel wat zijn of je krijgt klachten heb je best kans dat ze je toch gaan inleiden.
Bij mijn vorige zwangerschap ging mijn bloeddruk bij 36 weken omhoog. Ik kreeg daarna klachten en ben bij 37 weken ingeleid. Mijn bloeddruk was altijd 120/60. Op het eind dat ze me gingen inleiden was 160/105. Nu ben ik extra gefocust op mijn bloeddruk, terwijl ze zeggen dat het bij de tweede de kans minder groot is.