mijn dochtertje doet nu al ruim 2 weken haar plasjes op haar potje gisteren heeft ze ook voor het eerst er op gepoept ) heel trots zijn wij) maar vanaf waanner kan ik haar het beste leren om de plasjes op het grote toilet laten doen met zo speciale toilet bril eronder hoe deden jullie dat?
Hoi, Laura gaf vorige week zelf aan dat ze op de grote pot wilde! Laura is nu al 5 maanden zindelijk (ze is nu 2,5). En ze wil niet een wc verkleiner gebruiken. Mama moet haar vasthouden en dan doet zij haar plasje.
Nadat Nick een week of 3-4 zindelijk was voor plas en ca. een week voor poep is hij door mijn man op de gewone wc gezet met een brilverkleiner. Dat ging prima. In de vakantie heeft hij gewoon op de wc gezeten, zonder verkleiner en sindsdien zit hij gewoon op de wc. Dat was dus vrij snel nadat hij zindelijk aan het worden was. Teruggekomen van vakantie heb ik de pot en verkleiner in huis dan ook meteen weggehaald en sindsdien doet hij alles gewoon op de wc.
Hier heb ik Joris toen elke keer zelf late kiezen. Als hij zei dat hij moest plassen of poepen vroeg ik waar hij wilde (potje/wc). Toen hij steeds meer naar de wc ging hebben we samen het potje opgeruimd en sindsdien gaat hij alleen nog maar naar de wc... Hier gaf hij het dus echt zelf aan