Waterpokken, wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Femya, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femya

Femya Niet meer actief

Hoi, mijn zoontje van 2 jaar heeft sinds gisteren de waterpokken (tenminste gisteren heb ik de eerste blaasjes gezien).
    Hij had er gisteren eind van de dag 5 op zijn romp en 3 in zijn gezicht en vannacht zijn er 2 bijgekomen. Hij voelt zich niet echt ziek, had wel een beetje last van de blaasjes.

Zou er nu nog een uitbraak kunnen komen van een heleboel blaasjes? Ik probeer een beetje een inschatting te maken of ik dinsdag en woensdag kan werken, vandaag is hij thuis, maar hoop hem toch morgen naar het KDV te kunnen brengen (daar heeft hij het ook opgelopen, dus ze zullen hem niet weigeren als hij zich verder goed voelt).

Ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen :)

Alvast bedankt! Groetjes, Femke

2. Femya

Femya Niet meer actief

Oh ik zie dat dit bericht eigenlijk bij peuter en kleuter hoort...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het maandag 2 pokken, dinsdag overdag explodeerde het tot 20/30+ met koorts. Die koorts hield woensdag ook nog aan, met nog meer nieuwe pokken. Vanaf donderdag was de koorts zo goed als weg, en kwam er weinig nieuwe pokken meer bij.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hier expoldeerde het na 1 of 2 pokken de volgende dag. Bij beide kinderen ( de 1 10 dagen na de ander, ha ha)

Mijn dochter had wel 2 a 3 dagen koorst en voelde zich best ziek. Julian helemaal niet. Al had die veel meer pokken

Beide kinderen hebben erg veel baat bij deze mouse gehad:
    KidsClin waterpokkenschuim

KidsClin waterpokkenschuim | Coolmousse voor kinderen met waterpokken | Nu bij A.Vogel homeopathie

Daardoor hebben ze eigenlijk geen jeuk gehad. Als ze jeuk kreeg dan vroeg ze er om en was het klaar.

succes en beterschap met je zoon

5. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hier begon het met koorts en daarna 4 dagen lang kwamen er wat pokjes bij, het is denk ik bij ieder kind verschillend, met de koorts was hij wel wat hangerig een paar dagen en daarna ging het wel weer

succes ermee

groetjes
    angelique

6. Femya

Femya Niet meer actief

Dankjewel voor al jullie reacties! Ik denk ook dat het bij elk kind anders verloopt, maar wilde toch even weten wat jullie ervaringen zijn.

Die kidsclin heb ik ook in huis, dus daar wordt hij drie keer per dag mee ingesmeerd. Ik ben erg benieuwd of hij nog een explosie gaat krijgen, afwachten maar...

7. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Sja, tis bij elk kind anders ja. Mijn dochter heeft alleen veel jeuk gehad, maar verder was ze er helemaal niet ziek van.

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Regan is ook verder niet ziek geweest.
    Alleen ontzettend veel jeuk maar gelukkig had ze de meesten alleen op haar romp.

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn zoontje had alleen jeuk en was een beetje moe. Meer niet. Maar die kidsclin hielp echt voor geen meter. Had een ander middeltje in huis gehaald en dat werkte als een tierelier....... Hij leek alleen net een spook zo wit was hij maar het werkte echt en die blaasjes droogde echt supersnel in door dit spul.

10. Femya

Femya Niet meer actief

Fijn dat ze niet heel ziek zijn geweest, dat is Yanoah ook niet echt en de jeuk valt heel erg mee tot nu toe. Sabrina ik heb ook niet het idee dat die kidsclin helpt, het is alleen koud, dus zal wel verlichtend zijn.
    Weet je nog wat jij hebt gebruikt?

Bij Yanoah zijn er nu elke dag steeds een paar waterpokken bijgekomen. Zullen leuke kerstfoto's worden ;)

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Wat ook goed helpt is havermout.
    Stop dat in een washandje (ongeveer iets minder dan halfvol)
    en dan nat maken en je kindje 'wassen' met het vocht wat eruit komt.
    makkelijkste als je dat in bad doet.
    de blaasje drogen er snel van uit en verminderd de jeuk.

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Idd wat al genoemd is in bad met een washandje havermout en dat lekker uitknijpen over zijn lichaampje en.

pfff en zit echt te verzinnen hoe dat spul heet. Kom erop terug. Ik weet niet of je het zo bij de apotheek kan halen of dat je het op recept moet hebben. Het is een soort witte vloeistof in een fles. Dat doe je op een watje en dan dep je heel zijn lichaam ermee in. Dat gaat helemaal droog worden en dan heb je een soort poederkindje. hihihi. Maar het helpt zo goed. Mijn nichtje heb ik het aangeraden en zij zweert er ook bij en ik ook.

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Jaa ik weet het.

Zinkoxideschudsel FNA van lotion ALBA
    dit werkt verkoelend, jeukstillend en indrogend op de huid.
    Zou het echt gelijk halen morgen en wedden dat je zoontje minder tot geen last meer heeft.

14. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    idd wat iedereen al zegt..en zeker geen mentholpoeder of creme gaan smeren..dat verergert de jeuk alleen maar...;;)
    xxxx

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Hier de waterpokken al gehad en wel wat ziek en hangerig maar niet zoveel jeuk maar dat komt ook omdat ik niets eraan doe, geen badjes, geen smeersels e.d. dat help enorm als je gewoon niets doet (alles irriteert namelijk) ik heb onze zoon 1 keer in bad gedaan en daarna ging ie dood van de jeuk dus gewoon een kleine week niet in bad gedaan (wel intieme delen enzo gewassen) zo min mogelijk eraan doen of aan zitten ....

Deel Deze Pagina