ruim 2,5jr en elke avond overstuur wakker worden

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by petra2278, May 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    Hoi hoi,

mijn jongste zoontje wordt in augustus 3 jaar.
    het is een gevoelig ventje, als baby erg veel eczeem, onrustig, mogelijke koemelkallergie, vaak verkouden en al veel ooronstekingen achter de rug en al 2x buisjes geplaatst.
    sinds een paar maanden valt het me op dat hij zo af en toe een aft op zijn tong heeft (hij eet er niet minder om en klaagt niet over pijn).

Overdag gaat alles goed.....geen klachtjes, geen pijntjes, eet en speelt goed.
    Naar bed gaan gaat nu ook weer goed gelukkig....maar hij wordt standaard wakker tussen 20:30 -21:30 uur; krijssend, ontroostbaar, zegt dat hij pijn heeft maar kan niet echt goed aangeven waar omdat hij zo overstuur is en MOE. Hij wil uiteindelijk alleen maar verder slapen, soms lukt dat na 1 kus, soms moet ik hem echt 15 minuten tot bedaren brengen.
    Wat is dat toch? Wat kan dat toch zijn?
    Dromen? Pijn? Angst?

hij is altijd al een moeilijke slaper geweest, sliep als baby maar 10 min achter elkaar (overdag)....heeft tot zijn 1e zeker wel elke nacht wakker geworden om 03:30 uur...Na zijn 1e kreeg hij last van zijn oortjes en die merk je ook in de nachtelijke uren...
    maar 19 april heeft hij weer buisjes gehad, controle vorige week zag er allemaal heel goed uit, hij is nu niet verkouden.......en toch elke avond is het huilen....

Vanacht was het helemaal een drama.....is hij wel 3 uur wakker geweest...(maar dat kan komen doordat hij die middag geslapen had op het dagverblijf, dus afgelopen nacht wil ik niet meetellen).
    Wel gisteravond eerst weer het ontroostbare huilen.

wat zou ik er aan kunnne doen?
    met hem praten?

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Wat lastig! Je zou zeggen dat hij een nare droom heeft en dan misschien droomt over iets dat pijn doet. Als hij echt pijn zou hebben, dan zou hij het vaker moeten hebben. En als ze echt pijn hebben, kunnen ze er denk ik op een gegeven moment niet meer van slapen. Ik herken van mn dochter dat slaperige die ook helemaal overstuur wakker werd en altijd om dr knuffel riep. Maar ze sliep nog half. En ze heeft een nacht gehad toen dr echt wat dwars zat, dat ze elke keer weer ging huilen en op een gegeven moment bleef huilen. En wij snapten niet wat er nu was. Naar beneden genomen en daar ging ze ineens overgeven. Dus ik denk echt dat als hij pijn zou hebben, hij dan wel vaker zou gaan huilen snachts, omdat de pijn dan niet weg zou gaan.
    Als hij een nachtmerrie heeft, kun je hem troosten en zeggen dat papa en mama dicht bij hem zijn. Dat je hem een dikke kus geeft zodat de pijn weggaat.

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is bijna 3,5 en hij heeft dat ook met periodes eigenlijk al meer dan een jaar. Als hij er weer last van heeft dan begint hij standaard tussen 00.00 en 00.30 te krijsen en heel hard te huilen. In het begin riep hij dan auw knie,auw knie. Hij slaapt dan volgens mij nog want contact met hem krijgen was niet mogelijk,hij blijft maar draaien en schreeuwen. Meestal duurt dit 10 tot 15 minuten en dan kalmeert hij vanzelf en wordt rustig. Dan kan ik een beetje met hem praten en hou ik zijn handje vast totdat hij weer slaapt.

Deze periodes duren meestal een paar weken en dan heeft hij er 3 tot 4 keer per week last van. Nu roept hij elke keer 'dat wil ik niet, ik wil mijn fiets terug' of ík wilniet die maar ik die' hij roept dus niet meer dat hij auw heeft. De afgelopen 3 nachten heeft hij weer rustig geslapen maar de 3 nachten ervoor was het weer raak. Ik ga dan bij hem zitten en laat merken dat ik er ben en als hij gekalmeerd is dan hou ik zijn handje vast en dan valt hij weer in slaap.Soms moet ik nog een paar keer terug omdat hij dan toch nog niet goed in slaap is en wildat ik zijn handje nog even vasthou.

Dit is wel vermoeiend maar ik denk dat dit bij hem hoort en het een soort van verwerken van de dag is.

4. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je niet helpen met een oplossing, maar hier precies hetzelfde. Een gevoelig meisje dat als baby kma had....

Vaak na 1,5 uur wordt ze huilend, totaal overstuur wakker. We kunnen dan niet echt tot haar doordringen. Na 15 minuten houdt het op en slaapt ze weer verder. Vannacht was het tussen 2.30 en 3.30 weer raak. Huilen, trappelen met haar benen op het matras, roepen: nouououou, nouououo....sokken in haar hand (ze moest en zou sokken aan toen ze ging slapen).

Zelf heb ik het idee dat ze misschien last kan hebben van maagzuur. En dan nog een combo van dromen, indrukken verwerken, afreageren op wat er allemaal die dag is gebeurd. En dan ook nog oververmoeid misschien. Ze kan net wel/net niet zonder middagslaapje. Als ze wel slaapt overdag is ze 's avonds niet naar bed te krijgen, als ze niet slaapt overdag is het 's avonds en/of 's nachts raak. En soms gebeurt het ook als ze ziek of verkouden gaat worden.

Heel moeilijk iets. Ik moet vrijdag naar het cb en ga het daar even voorleggen. Misschien komen zij dit vaker tegen.

Het blijft een vervelend iets, vooral omdat je niet zeker weet waar het door komt.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Meiden, lees dit eens Kinderneurologie.eu

Mijn zoontje heeft dit. Hij heeft een periode gehad waar het dagelijks gebeurde, nu is het sporadisch. In eerste instantie dachten wij altijd dat hij wakker was omdat hij antwoord gaf, weliswaar alleen het woordje nee.

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    toevallig zeg, mijn zoontje heeft ook 6maanden op speciale melk gestaan vanwege mogelijke kma (als baby)...t is nooit helemaal bewezen of hij het "echt" heeft gehad maar wat een gevoelig ventje.
    t blijft gewoon bizar dat hij wakker wordt, misschien ook omdat onze oudste nooit wakker wordt.
    afgelopen nacht had hij last van zijn voeten zei hij, hij wilde sokken aan en sliep verder.
    zojuist konden we ook al naar boven (21:15) maar een aai over de bol was al genoeg, hij sliep gewoon nog maar heeft dus wel gehuild en riep om ons...

je wil zo graag antwoorden krijgen, maar die zijn er dus niet

Share This Page