En dan merk je dat je kindjes groot worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovelymom, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nog 11 weken ja nog 11 weken dan gaat me kleine meid naar de basisschool
    en ik kan je vertellen ik kan niet begrijpen dat het zo heerlijk is !!
    mijn kleine meid die 4 jaar lang lekker dicht bij mama is geweest gaat straks fulltime naar school
    maar dat niet alleen
    ook mijn kleine jongen gaat 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal
    en dat allemaal na de grote zomervakantie
    nog 11 weken genieten van ons 3tjes samen
    nog 11 weken gewoon heerlijk genieten van de momenten met elkaar
    nog 11 weken lekker druk in huis!
    even nog niet aan denken dat ik straks 2 dagdelen alleen ben zonder kids
    even niet zorgen voor een poepluierr of de ruzie's sussen
    als ze weer wat van elkaar afpakken

ik snap moeders niet die zeggen dat het heerlijk is
    athans niet nu !
    de afgelopen 4 jaar ben ik super druk geweest met de kinderen
    kinderen voor kinderen na
    alles met de kinderen
    nooit is zonder

wat zal het straks stil zijn zonder mijn kindjes
    wat moet ik straks nou gaan doen

*jullie verklaren me vast voor gek maar heb het er erg moeilijk mee

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik snap je wel hoor ;)!
    Ik vond/vind het ook helemaal niet leuk dat dochter naar school moest/moet. Na een half jaar wel gewend, maar van mij mag ze gewoon thuis blijven ;). Ze vindt het gelukkig wel erg leuk op school. Is inderdaad heel stil, zeker als je jongste ook uithuizig is op die momenten.Geniet nog even extra van de laatste weken (en ze hebben reglmatig vakanties, vrije dagen en studiedagen :D).

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik zal hem ook erg gaan missen , ben ik echt helemaal alleen thuis :(
    Maar zal af en toe het komend jaar wel een spijbelmama/zoon dag gaan inlassen hoor :D
    20 augustus as mag hij hier....

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    gelukkig ben ik dus niet de enigste

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik snap het ook totaal niet als mensen dat zeggen. juist zo heerlijk als kk thuis is. En volgens mij went het nooit :(

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik herken het deels, en dan gaat mijn zoon pas over een jaar :D

Ik verheug me erop omdat hij het heerlijk zal vinden. Hij heeft graag drukte en veel kinderen om zich heen en is enorm leergierig, en ik alleen kan hem daar niet voldoende mee helpen.
    Aan de andere kant gaan er dan echt mensen op hem mopperen en gaat hij voor het eerst meemaken dat niet iedereen hem leuk vindt.. Dat is wel even slikken voor me.

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    @marieke
    ja voor N vind ik het ook leuk is ook enorm leergierig
    en vandaag op de psz gehoord dat ze qua taalontwikkeling enz voor ligt op de rest
    ze wil niks lievers
    maar voor onze mama gevoel
    nee dan mag ze nog wel lekker thuis blijven haha

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Persoonlijk kijk ik er al best naar uit ;)

Ik ben thuisblijfmoeder, maar niet helemaal bewust. Chronisch ziek en ik vind het zorgen en altijd maar bezig houden soms best pittig en ik heb er ook niet altijd zin in eerlijk gezegd..

De hele ontwikkeling in de afgelopen jaren vond ik prachtig om mee te maken en heb er ook echt wel van genoten (ondanks mijn eigen sores, wat erg zwaar is geweest).
    Maar ik vind het toch nog steeds allemaal leuker worden als ze ouder wordt. Kijk dus ook echt niet met verlangen terug naar die tijd, mis het niet. Het was toen leuk, maar nu eigenlijk nog leuker/fijner. Sterker nog, moet er niet aan denken dat we teruggaan in de tijd en ze nu weer 1,5 is ofzo!

Ik kijk er ook erg naar uit dat ze strax vriendjes en vriendinnetjes in de klas maakt en meeneemt/naartoe gaat. De sociale ontwikkeling zie ik de laatste tijd erg opbloeien en dat vind ik ook weer geweldig om te zien.
    Zelf heeft ze er ook al (lang) erg zin in. Dus tja :) Prima toch?

Ik begin me er wel bewust van te worden dat we met 4 jaar echt een 'tijdperk' af gaan sluiten en daarom probeer ik nu ook wel extra te genieten van de tijd die we samen hebben ;)

Maar ach, ze is vanaf 4 jaar ook iedere woe- en vrijdagmiddag vrij en alle schoolvakanties.
    Hopelijk heb ik dan ook weer wat meer energie over om zelf wat andere dingen op te gaan pakken.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal! Hier duurt het nog wat langer maar moet er niet aan denken. Maar dat heb ik nu ook al met 2 ochtenden psz. Ze heeft het naar dr zin gelukkig maar ik heb haar liever altijd om me heen. Begrijp het idd ook nooit zo als ze zeggen hehe ze zijn 4 eindelijk naar school en tijd voor mezelf. Ieder zijn ding natuurlijk;)
    En ja ik gebruik de momenten dat ze er niet is ook voor dingen waar ik anders niet aan toe kom, maar met haar samen is gewoon alles leuker:)

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik ben ook een thuisblijfmama
    maar vind het toch verschrikkelijk
    en ik heb het ook zwaar gehad
    ik en me dochter hadden een hechtingstoornis
    daarbij kwam dat ze een regulatiestoornis heeft en hsp heeft
    dus het is niet allemaal van een lije dakje gegaan
    was zelf depressief zat aan de meds
    kon me kinderen wel wat aan doen als ik de meds niet slikte
    maar ik vind het echt verschrikkelijk

mssn ook wel omdat ik zoveel van ze gemist heb en het nu gewoon super goed gaat
    maar nee van mij mogen ze thuis blijven

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zeg ook niet dat het puur door mijn situatie komt. Maar denk dat t bij mij wel deels meespeelt. Bij ons is de hechting trouwens wel prima verlopen.
    Met mijzelf gaat het nog steeds niet geweldig en t wordt misschien/waarschijnlijk ook nooit meer zoals het geweest is.
    Ieder mens is anders!

12. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    In oktober gaat ook mijn zoon naar de basisschool toe en ik zie er echt als een berg tegenop! Ik probeer nu echt nog te genieten van het feit dat ik ze nu nog hele dagen samen bij me heb, het idee dat hij straks tussen de middag zijn boterham op school gaat eten (continue rooster) en niet meer gezellig met zijn zusje en mezelf thuis aan tafel, maakt me erg verdrietig... Goh, wat ga ik hem missen overdag! Maar hij? Hij kijkt er zó naar uit om naar de 'grote school' te mogen! En dat gun ik hem natuurlijk ook van harte, hij wil graag en mama moet langzaam aan het idee gaan wennen.

Deel Deze Pagina