ruim 2 jaar en nog s'nachts twee a drie keer wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by moona1, Aug 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moona1

moona1 Actief lid

Jul 30, 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Hoi,

De titel zegt het al,mijn dochter is nog steeds s'nachts wakker,soms drinkt ze wat water en slaapt ze weer verder,soms gaat ze praten,soms huilen,en erger rond een uur of 4 a 5 uur heeft ze heel erg honger.

Wat kan dit zijn?
    Het breekt mij echt op,ik heb op het begin na dan bijna nog nooit een hele nacht diep doorgeslapen, wordt er ook zo chagerijnig van, ik ben vanacht ook echt boos geworden,ze werdt waker met een soort driftig gedrag en huilend,gooide haar speen en knuffel weg.
    en dat dan om 4 uur s'nachts, en ik moest er om 6 uur weer uit.
    pffffffffff

2. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Volgens mij is het heel normaal hoor. Ons dochtertje wordt in december alweer 3 en slaapt 9 van de 10 x niet door. Soms wel hoor. Maar veel vaker is ze altijd wel 1, 2, 3 x wakker hoor. Dan wil ze even een kusje, of een slokje water of haar dekens liggen niet goed. Binnen een paar seconden is het weer klaar en slapen wij verder. Maar als ik van mijn vrienden hoor, hun kindjes zijn ook vaak wakker 's nachts.

3. moona1

moona1 Actief lid

Jul 30, 2008
    228
    0
    0
    den haag
    okee fijn om te horen,ik hoor juist altijd dat alle kindjes rond die leeftijd wel grotendeels doorslapen:$

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier ook eentje hoor. Ze is altijd een vervelende slaper geweest, en ze is al ruim 3. Het is ZEER vervelend!:)

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier 1 die eigenlijk nooit snachts wakker is. ALs ze wakker wordt is ze meestal niet lekker. Buiten een slokje water gebeurt er hier snachts niks. Wij halen haar dus niet uit bed of geven haar niet te eten snachts. Daar zou ze alleen maar aan wennen.
    Als ze ziek is wordt ze er uiteraard wel uitgehaald hoor :)

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hier hetzelfde verhaal.. de keren dat hij echt hele nachten door heeft geslapen zijn op 2/3 handen te tellen.. hij is overigens 2.5.
    Hij word zeker 1 of 2 keer per nacht wakker , maar soms ook wel 3 of 4 keer.. Erg vervelend inderdaad. hij krijgt meestal een slokje water en slaapt hij weer verder. Maar dat breekt wel op ja.

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Mijn zoontje is een stuk jonger, nu ruim 1 maar ook hier zijn de keren dat hij doorgeslapen heeft op 1 hand te tellen. Dit in combinatie met een zware baan met wisseldiensten is gewoon echt slopend. Hij wil ook altijd alleen maar een slokje drinken (dat hij niet zelf even pakt ook al ligt zijn flesje naast hem) Het is een soort van gewenning denk ik, ik huil en mama komt en daarna kan ik weer verder slapen. Ik kan het niet opbrengen om hem maar te laten huilen want de momenten dat ik kan slapen heb ik echt nodig al zou dat misschien wel de oplossing zijn? Sterkte ermee en weet dat je niet de enige bent ;)

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    zo rond deze leeftijd had onze dochter ineens paar weken dat ze ook snachts wakker werd...drinken en idd honger vroeg in de ochtend.

Daarna kon ze ineens meer en was ze wel een paar cm gegroeid denk ik zo...... dus misschien over een tijdje weer beter?

Hoop het voor je!

sterkte met de onderbroken nachten.

9. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Hier ook hoor, meneer word standaard s'nachts wakker en komt tussen papa en mama inliggen. Meestal vind ik het niet erg (is dan zo rond een uur of 5) maar ik vind het wel irritant als het eerder is 12 uur ofzo, dan laat ik hem inslapen en leg k hem weer in zijn eigen bed!

10. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Tis wel een troost voor de niet-doorslapers, maar ik weet niet of het wel zo gewoon is dat ze rond 2-3 jaar niet doorslapen. Volgens mij zou het namelijk wel zo onderhand moeten, niet dan?

Hier een zoon van 2 jaar,2 mnd en die slaapt in principe door, tenzij hij door een fase gaat en dan wordt hij 1x per nacht wakker voor een aantal weken.

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Mja ik zou willen zeggen dat het hier ook zo is maar helaas.. Weet niet of het normaal is of niet , maar hij is altijd een moeilijke slaper geweest. Hij slaapt ook niet bij mij op bed , misschien maar goed ook , anders word ik daar weer zo makkelijk in.
    Maar hier is het precies t zelfde als boven staand , t flesje/beker staat langs zn bedje , en nog roept hij mij.
    Laten huilen is hier geen optie , helpt niet , en ook voor mij helpt t niet :p
    Zal vd week cb eens vragen voor tips.

12. moona1

moona1 Actief lid

Jul 30, 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Denk inderdaad dat het met een een groeispurt te maken heeft,vooral in de lengte,ze groeit heel hard, ze is nu 2 jaar en 3 maanden en ik geloof 93 cm:D

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoals ik het lees van TS is het geen fase maar is dit eigenlijk voor dit kind gewoon gedrag. Je kindje heeft een verkeerde slaapassociatie aangeleerd. Helaas maar waar. En aanleren is gemakkelijker dan afleren. Of eigenlijk heeft je kindje afgeleerd om gewoon te slapen en zelf weer in slaap te vallen. Zie dat maar weer eens aangeleerd. De enige die hierin wat kunnen doen zijn jullie. Het patroon moet doorbroken worden.
    Ze moet dus leren om zelf weer in slaap te vallen en vooral om niet te eten 's nachts. Een kind wat overdag gewoon normaal eet hoeft 's nachts zeker niet te eten. En normaal is een heel rekbaar begrip in de peuterjaren.

Tip? (niet de leukste die je zal horen): in d'r sopje laten gaarkoken. Oftewel... laten gaan. Jammer dan. De nacht is om te slapen en niet om te eten, te knuffel etc etc. Het is niet erg dat ze wakker wordt maar dan moet ze zichzelf maar vermaken.
    Zorg ervoor dat een kamer goed donker is en dat er niet teveel speelgoed om d'r heen ligt.
    Waarschuw je buren, maak goeie afspraken met je man en trek er een week voor uit om dit patroon te doorbreken. Niet gaaf maar het werkt wel. '

MamavanIsabella: het is trouwens helemaal niet gewoon dat een peuter niet doorslaapt. Het leeuwendeel van de 2-3 jarige slaapt gewoon 's nachts (met uitzonderingen bij ziekte). Van de kinderen die het niet doen zijn er een aantal met medische klachten en bij de meeste is het een negatief aangeleerd patroon.

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

@ Cygnet2- het is niet altijd zo zwart/wit zoals je het hier beschrijft en dus ook niet altijd oplgelost met deze tips.

De andere twee van de drie slapen wel door. Christy (die het dus niet doet) laat ik huilen en om de paar maanden wordt het soms paar weken erger. Dan laat ik haar ook huilen, geregeld 2 a 3 uur lang naar het gekrijs luisteren :) totdat ze van moeiheid in slaap valt. Na een aantal weken zakt dit erge gekrijs weer af en wordt het stuk minder, maar doorslapen.....nee doet ze niet.

Met de oudste twee had ik dit probleem ook niet. Denk dat er uitzonderingen zijn.

15. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Hier ook een jongetje van net 2 die nog altijd 1 a 2 keer wakker wordt 's nachts, huilend of gillend.
    Laten huilen werkt hier ook niet, hij wordt juist alleen maar wakkerder en het huilen gaat door en dan dus het inslapen duurt dan weer langer. Heengaan werkt wel meteen en hij slaapt vrijwel meteen door.

Wij hebben ook al overleg gehad met de huisarts en het CB. CB had niet echt tips of een antwoord. De huisarts zei dat het waarschijnlijk nachtmerries zijn en dat dit vaak wel tot hun 4de jaar kan duren tot ze doorslapen.
    Wij zijn inmiddels ook beland bij alternatieve geneeswijze; homeopathie helpt niet, bioresonantie ook niet. Voeding aanpassen helpt niet. En we zijn nu aanbeland bij osteopatie... dat moeten we nog zien.
    Dit alles doen we om hem te helpen om zijn rust te krijgen 's nachts. En wij ook ;)

Maar wij vermoeden dat we een jongetje hebben die erg bezig is met het verwerken van de dag. Hij is vaak erg aan het woelen ook.
    En we beginnen ons langzaam aan neer te leggen dat het niet anders is.

Ook dit is wel interessant om te lezen: Slaapproblemen bij kinderen: slaapcycli | Mens en gezondheid: Kinderen

Sterkte en ik weet hoe het voelt. Het is heel erg vermoeiend.

Share This Page