Hoi hoi, Ik wist dat deze avond zou komen. Een avond waar Koen steeds uit zijn bed zou klimmen en dat ik hem steeds weer terug moest leggen. Een uur ben ik bezig geweest en in die uur was ik erachter gekomen: - Dat ik dus absoluut niet streng klink. Hoe graag ik dat ook wil - Erg boos worden dus ook niet lukt - In discussie gaan is ook uit den boze - Het stoute plekje in de hoek totaal geen nut heeft, hij rent gewoon terug. Me laatste tactiek was, hem niet meer in de ogen aankijken, niks meer zeggen en hem zodra hij uit bed kwam weer terugleggen en dit net zo lang volhouden totdat hij het zou opgeven. Helaas had me vriend het geduld niet meer en hij kan wel heel streng en boos klinken dus die heeft wat van zich laten horen. Koen ging heel hard huilen en is niet meer zijn bed uitgekomen en is uiteindelijk gaan slapen. Heel goed hoor dat Koen is gaan slapen......maar ik was hier dus helemaal niet mee eens. Heb het gevoel dat Koen me nu dus helemaal niet meer serieus gaat nemen en dat ik hem dus niet meer normaal naar bed kan brengen. Ik ben er best gefrustreerd over....Zie er zo tegenop om weer helemaal opnieuw te beginnen. Het kan een keer voorkomen dat me vriend er een keer niet is en wat dan? Kan hem moeilijk opbellen en vragen of hij door de telefoon kan grommen. Ik was ook best boos op hem toen hij het deed. Naja, misschien stel ik me wel aan. Moest het even kwijt. Groetjes, Kim
Klinkt als mijn avond gisteren... Fenne besloot toen ook ineens dit spelletje te spelen. Ben net als jij uiteindelijk zonder praten en oogcontact haar terug gaan leggen. Ze vond het zelf hilarisch en ze zei ook een aantal keer: nee, ik ga wel even in de hoek staan! Daar sta je dan met je beste bedoelingen... Mijn vriend kwam tussendoor ook ff checken of hij het over moest nemen, maar ook ik wilde dat niet... uiteindelijk was het 5 minuten stil, dus ik naar beneden, maar na 5 minuten kwam ze weer van dr kamer. Toen was het de beurt aan papa en idd 1 keer streng doen was genoeg om toen wel te gaan slapen. Ik denk dat het belangrijkste is dat je op 1 lijn zit met elkaar. Misschien was het andersom ook wel zo gegaan? Misschien hebben ze even nodig om ook van de ander te horen dat het serieus is en luisteren ze daardoor juist wel? Geen idee hoor. Een situatie waarbij papa de strenge is die het moet oplossen is ook het laatste wat ik hier wil. De verhoudingen moeten hetzelfde zijn. Succes! Hier was vanavond trouwens weer helemaal geen probleem. Misschien was het een eenmalige uitspatting van onze kids? Lets hope so!
Hoi hoi, Vervelend voor je dat je zoontje er steeds uit bed komt. Mijn zoon heeft het ook een tijdje gedaan en doet het nu nog wel eens. Het belangrijkste is dat jij en je vriend op 1 lijn zitten met het terug in bed leggen. Ik weet het dat lan nog wel eens lastig zijn. Wat wij altijd doen is als hij de 1ste keer uit bed komt gewoon terug naar bed brengen en zeggen dat hij moet slapen. Bij de 2de keer het kort houden en alleen zeggen dat hij moet gaan slapen. Bij de 3de,4de,5de enz. niks tegen hem zeggen hem oppakken en in bed leggen. Ik weet het het kan soms lang duren voor ze slapen maar over het algemeen werkt het wel. Merk wel als we er van afweken dat het dan meteen bal was en dat meneer het er van nam zeg maar. 1 troost ze zeggen dat het een keer over gaat als het goed is. Sterkte er mee Groetjesss
Hmm hier gaat papa ook gewoon altijd naar boven als anne echt uit bed blijft komen/huilen... Want als ik dat doe wil ze kroelen en troost... en mag ik niet meer weg. En bij papa kan het ineens wel... (ook zonder dat hij boos word dus) Dus wij hebben ons gewoon neergelegd bij het feit dat je niet allebei dezelfde rol speelt in het leven van onze dochter. Het is namelijk niet alsof ze de rest van de dag niet naar mij luistert... alleen in bed is het lastig. Dan kruipt ze het liefst in mij.. Grappige is dat ze de rest van de dag prima luistert... en ik ook degene ben die dr naar bed brengt... anders slaapt ze dus helemaal niet. Gelukkig is het bij ons zelden echt een slaapdrama.. maar ik vind het wel aardig om te lezen dat hoop mensen toch vinden dat papa en mama hetzelfde zijn Terwijl hier toch wel vrij duidelijk dat niet het geval is.. op allerlei vlakken trouwens.. niet enkel in bed.
Hier dus precies zo. Het is niet zo dat hij helemaal niet naar me luistert. Alleen was gisteravond het toppunt en wilde ik het toch afmaken, want vriendlief was buiten aan het schilderen en kon moeilijk helemaal onder het verf naar binnen komen (nee, hij houdt het niet netjes ). Misschien inderdaad accepteren, maar ik voelde me gisteren gewoon erg verdrietig dat hij op geen enkele manier naar me luisterde en me gewoon aan het uitlachen was en er een heel groot spelletje van maakte. Maar goed, vandaag is alles weer vergeten en kijkt hij vanavond weer naar me uit als ik thuiskom van me werk. Dan moet papa maar weer boos worden als hij vanavond weer niet wil gaan slapen.
lang leven een campingbedje.. als bas dit doet, dan weet hij dat hij er niks mee opschiet, omdat mamma dan toch het campingbedje pakt.. waar hij dus niet uit kan.. hij gaat nu meestal wel lekker liggen...
@kimsch: hier maakt anne een spelletje van kusjes als papa komt voor het bedtijdkusje.. dan doet ze ALLES om te voorkomen dat hij haar kan zoenen... ook zoiets waar je heel ernstig ongelukkig van kunt worden geloof ik.. maar het is echt een spelletje voor haar als hij eenmaal chaggerijnig op staat en naar beneden wil lopen vliegt ze achter hem aan want ze wil TOCH een kusje! soms hebben ze gewoon niet door dat het echt niet leuk is wat ze doen...
Nou....hier was ik al bang voor. De strenge woorden van papa werken ook niet meer. Me vriend is nu al een uur bezig om onze zoon naar bed te brengen. Zodra me vriend de deur uit is, springt zoon uit bed en rent hem achterna :x Ik denk dat we een avondje moeten afzien
Ik vraag mij af? Hoe komt het toch dat ze over het algemeen beter naar de pappa`s luisteren. Het is hier ook zo. Je word er afentoe heeeel moe van.
Misschien dat pappa's over het algemeen een zware stem hebben die meestal ook wat harder klinkt. Het is een rare vergelijking, maar volgens mij luisteren honden ook beter naar een mannenstem dan een vrouwenstem Maar goed, die zware stem helpt al enkele dagen niet meer. Het is voor pappa nu ook afzien. De methode niet meer aankijken en iedere keer zonder praten terug in bed leggen werkt het best hier. Het duurt alleen uur voordat het werkt Groetjes, Kim
kan hij z'n kamer af dan als hij uit bed klimt? mijn zoontje heeft de klink omhoog staan als hij uit bed klimt gaat ie spelen en nu klimt ie er zelf weer in als ie moe is de eerste week lag hij wel eens op'de grond te slapen
Nou....we laten de deur altijd op een kier staan. Dit is altijd zo geweest. Ik weet dat veel mensen het doen, maar Koen is het helemaal niet gewend dus ik ben bang dat het dan helemaal een gebrul gaat worden. 's nachts blijft hij altijd in bed liggen ook al is hij wakker. Dan roept hij of hij huilt. Het is alleen met naar bed brengen dat hij niet weet te stoppen. Gisteren zei me vriend dat het echt dwangmatig was. We bijten even door. Het is even afzien, maar als we niet over ons heen laten lopen en doorgaan hiermee dan ziet hij hopelijk snel in dat het helemaal geen nut heeft. Groetjes, Kim
ooh ja dan is het een ander verhaald dat de de deur altijd op een kier heeft gestaan en een haakje op de deur staat de deur nog op een kier
Hopelijk hebben we de oplossing gevonden 8) Ik deed het nachtlampje aan en toen ging hij lekker slapen. Hij is niet 1x uit bed gegaan. Ik hoop dat dit het is geweest. Dan kunnen we weer een beetje van de avond genieten Groetjes, Kim