Ruim 2 weken terug gezet

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Staten, Jul 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Staten

Staten Lid

Jul 3, 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Ik zit ergens mee. Wij hebben gister onze 1e echo gehad bij de vk. Alles liep tot nu eigenlijk voorspoedig. Geen klachten alleen wat standaard pijntjes in mn borsten en vermoeidheid. Ik heb geen bloedingen gehad tot nu toe. Gister gingen wij dus vol goede moed naar de VK. Na de intake op de behandeltafel gaan liggen. Ik zou volgens mijn eigen berekeningen 7weken en 5 dagen zijn. Ik ging liggen en kreeg een inwendige echo. Toen ze dit deed zei ze meteen: ik zie een hartje!!!! Maarrr het is heel klein! Jullie kindje is tussen de 5 en 6 weken! Ik zei meteen dat dit onmogelijk was. Mijn vriend is veel weg geweest naar het buitenland voor zijn werk, daardoor en met behulp van ovulatietesten weet ik eigenlijk precies wanener de baby gemaakt is. Dit zou 23 mei, en hooguit 24 mei zijn geweest. Toen schrok de VK naar mijn idee, en zei dat we moesten afwachten. Het kon 2 kanten op. Het hartje klopte zoals een hartje moet kloppen als de baby tussen de 5 en 6 weken is, en de grootte van het vruchtje was ook precies 5/6 weken. Jullie kunnen begrijpen dat we allebei door de grond zakten. Ze stelde voor om over 2 weken weer een echo te doen. Toen ze in haar agenda ging kijken zei ze: He, wat vervelend, we zitten met de vakanties, over 2.5 week heb ik pas plek voor je.... GRRR!!!!! Maar goed, netjes over 2,5 week afspraak gemaakt. Toen we weg gingen zei ze: Sterkte ermee!! STERKTE???? wat is dat nu voor een afsluiting??? Ik heb haar kort daarvoor gevraagd wat ze dacht, toen zei ze nog dat eht echt 2 kanten op zou kunnen gaan. Ik weet even niet meer wat ik moet denken. Mijn vriend en ik waren helemaal verslagen gister toen we terug kwamen. Ik ben op internet gaan zoeken naar meerdere mensen die het mee gemaakt hebben op deze manier, en WOW wat zijn er veel verhalen. Natuurlijk met goede en slechte afloop. Het geeft me aan de ene kant hoop als ik die verhalen lees, het kan dus nog wel!!! Maar goh wat een klote 2.5 week gaan eraan komen. Is er hier iemand die mij meer kan vertellen, of die het ook meegemaakt hebben. Ik was wel nog niet regelmatig ongesteld. De eerste en tweede cyclus waren 41dgn en 38dgn. Daarna ben ik aangeteld. Ik weet dat ik mijn ei heb gehad op 23 mei. Kan het zo zijn dat de innesteling lang geduurd heeft??? Ik had 5 juni wel al een heeeeeele lichte positieve test in handen. GRRRR word er gek van!!!

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Stel dat je 5 juni heel vroeg positief teste en toen bv 3 weken en 3 dagen zwanger was. Dan ben je nu 4 weken verder en zou je nu minimaal 7 weken en 3 dagen moeten zijn.

Stel dat het vruchtje nu 6 weken was dan 'mis' je maximaal 1,5 week in groei.

Ik kan je ook niet geruststellen helaas.
    Het kan zoals de VK al heeft aangegeven twee kanten op gaan.
    Of het vruchtje is niet goed gegroeid en zal stoppen moet groeien.
    Of het vruchtje is pas laat genesteld.

Ik zou persoonlijk niet 2,5 week willen wachten. Dan plant ze jullie maar ergens er tussen. Ik zou echt volgende week weer een echo willen. Als het kindje dan ook een week verder is gegroeid heb je goede kansen. Als dat niet zo is weet je ook waar je aan toe bent.

Nu 2,5 week wachten is iets wat ze niet van je mogen vragen.
    Ik zeg toch ook, sterkte!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Wat vervelend die onzekerheid.
    Ik zou inderdaad ook bij een ander echo bureau een afspraak maken voor volgende week.
    als het vruchte goed groeit dan moet je het verschil dan echt wel zien.
    daarbij zou mijn vk me naar het ziekenhuis gestuurd hebben mocht zij vakantie of weet ik wat hebben...beetje vreemd dus om jullie nu 2,5 weken in zenuwen en spanningen te laten zitten.

Verder kan ik je inderdaad ook niet gerust stellen..
    het hartje klopte wél dus het kan dus wel een goed teken zijn en heeft het lang geduurd voor het zich heeft ingenesteld..
    heel veel succes!

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat vervelend zeg! 2 1/2 week wachten is zo lang :(. Ik was ook zeker van mijn ei (tempen) en had de eerste echo met wat ik dacht 9 weken. Ben toen 1 week en 3 dagen teruggezet, naar 7 weken en 4 dagen. Daar schrok ik toen ook nogal van aangezien ik zeker wist wanneer mijn ei was. Volgens de gyn kan een langzame innesteling een behoorlijk verschil maken.

Bij mij was alles goed en liep ik bij de volgende echo weer op termijn. Waarschijnlijk niet helemaal goed gemeten :(.

Sterkte met wachten.

5. Staten

Staten Lid

Jul 3, 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh wat hoop ik op jouw geval Meijke!!! Ik ben heel bang, kan me ook absoluut nergens op concentreren. Gister toen ik thuis kwam eens het internet door gespit... ik kreeg weer hoop!!! maar nu, alle hoop is verdwenen

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza 2,5 week teruggezet, maar ook pas 33 dagen na ei m'n eerste positieve test. Echo daarop werd ik weer een week gecorrigeerd, dus nog maar 1,5 week verschil met cyclusdatum. Tussen die echo's zat bij ons 4,5 week... (wel mede door een vakantie van onszelf, maar niemand die toen geroepen heeft dat het verstandig zou zijn om VOOR die vakantie dan toch maar een echo te plannen nog, (dan zou er 2 weken tussen hebben gezeten).
    Eerste echo leek te kloppen met dat late testen, tweede echo dus niet: innesteling is achteraf 12dpo geweest bij mij, en dus pas 21 dagen daarna een positieve test.
    Maar goed, het kan dus wel :)
    Hopelijk voor jou ook gewoon!

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wat erg die onzekerheid en dan vragen ze ook nog aan je of je even 2.5 week wilt wachten:$

Sterkte!

8. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier was het precies het zelfde het hartje klopte maar ze zei ook dat ik rond de 5 weken was twee weken later weer een echo en toen ruim twee weken naar voren gezet bij dit termijn is het soms moeilijk meten. En bij mijn jongste was precies het zelfde verhaal.

9. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Hier werd ik laatste echo ook bijna 2 weken terug gezet. Maar ze zei ook dat het vruchtje niet goed te meten was. Was hier ook onmogelijk! Ik kon niet laten en heb vorig weekend een pretecho laten maken tussendoor :D en het vruchtje was PRECIES de datum van eigen berekening!

Hopen dat het bij jullie net zo is!!

10. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Wat een onzekerheid kun je niet volgende week al (ergens anders) terecht? Meestal laten ze je in zo'n geval niet zo lang wachten... slopende weken!!

Hoop op het beste!!

11. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    En een paar mm maken in het begin wel veel verschil uin de meting natuurlijk, maar 2 weken is wel veel (zeker als je man weg was). Kging ruim een week terug de tweede meting maar daarna weer vooruit...

Share This Page