Medische indicatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby09, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Even een vraagje. Als je bij de gyn in het zh loopt heb je dan per defenitie al een MI?

2. Dana

Dana Niet meer actief

nee, maar dat ligt helemaal aan de reden dat je bij de gyn loopt.

3. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Dana als je bij een gyn loopt dan heb je altijd een medische indicatie, anders ga je gewoon naar een 1e lijns verloskundige.

4. Dana

Dana Niet meer actief

nou nou, sorry hoor maar dat was in mijn geval niet zo!

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik vroeg het bij de gyn en die zei van wel.. al hoor je ook wel over meiden die in 1e instantie bij de gyn lopen en later naar de vk gaan dus het ligt ook aan de reden dat je bij de gyn loopt..

als je niet meer bij de gyn weg komt heb je mi omdat de gyn niet aan huis komt voor je bevalling :)

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De eerste keer dat ik bij de gyn kwam was omdat ik vanwege oa m'n hernia een ruggenprik wilde bestellen. Ik zou medisch worden als deze daadwerkelijk gebruikt zou worden, het bezoekje aan de gyn was zonder overdracht dus dat gaf nog geen medische indicatie.

Uiteindelijk werd het wel medisch, keizersnee ivm stuitligging...

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oké de meningen zijn dus verdeeld :) ik loop bij de gyn vanwege mijn rug, cystes en vanwege mijn zusje die wat erfelijke aandoeningen heeft en verstandelijk gehandicapt is. In eerste instantie mocht ik zelf kiezen en daarna zei ze dat ze het zelf ook beter vond dat ik bij haar bleef...

8. Dana

Dana Niet meer actief

ah op die fiets, nee dan weet ik het niet en zal je het aan je gyn moeten vragen ;) het zijn wel een aantal dingen bij elkaar dus ik vermoed dat je wel een MI hebt.

ik heb een schildklierafwijking en liep om die reden bij de gyn, ik mocht gewoon thuis bevallen als ik dat wou alleen ik kreeg er de laatste weken nierstuwing bij en toen had ik ook niks meer te kiezen. maar als dat niet was gebeurt dan had ik dus thuis mogen bevallen (was tot het eind onder controle bij gyn).

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    @dana.. zoals je weet loop ik ook m die reden bij de gyn.. maar ik mag niet kiezen.. misschien verschilt het ook per zh?

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik kwam wel al bij gyn ivm (vermoedelijk)HELLP en verminderd leven voelen. Toch kreeg ik de MI pas op de dag dat ik ingeleid werd. Als ik eerder was bevallen mocht ik zelf kiezen of de VK of de gyn de bevalling deed (misschien was dit wel omdat ik allang de keus had gemaakt poliklinisch te bevallen).

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je mag altijd kiezen. Het is jouw lijf, nietwaar? ;)

TS, alleen je gyn kan daar antwoord op geven, maar meestal is het wel zo dat als je in NL bij een gyn bent, je een MI hebt.

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik liep al een hele poos bij de gyn. voor onrustige cellen in mijn baarmoeder, maar tijdens mijn zwangerschap liep ik ook gewoon bij de veloskundige. Wel uiteindelijke medische indicatie, maar die kwam door een vroeggeboorte.

13. Dana

Dana Niet meer actief

denk eerder per aandoening, er zijn denk ik richtlijnen voor.

Deel Deze Pagina