Ruim 25 liter bv in de vriezer....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Reintje85, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Er ztten heel veel voorwaarden aan, gevroren melk nemen ze wel, maar weet niet zeker als het niet in hun flessen zit enz....

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Van de VU moet je aan n aantal regels voldoen.. Ze zullen niet jouw voorraad overnemen.
    Voor en iedere 3 maanden bloedonderzoek op besmettelijke ziekten
    In de buurt van adam of rdam wonen of veel en langere tijd kunnen kolven voor ze
    Kolf moet gewassen gesteriliseerd en gedroogd worden volgens protocol en voor iedere x dat je voor ze kolft
    En dan kolven in hun flessen en die in de kvriezer bewaren tot ze opgehaald worden
    Kan je wel je voorraad opmaken voor he eigen kinderen!

Grtz

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het moedermelknetwerk zal hier heel blij mee zijn hoor! Ik heb ook veel gedoneerd (die donormoeder op de link van Emmarijn ben ik).

Geweldig dat je aan anderen denkt!

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Idd doneren en de ingevroren melk is niet geschikt voor het vu, dat moet in hun vulflessen, mag max drie maanden oud zijn etc etc.

Hier ook aan het doneren, heb ook een luxe probleem, heb totaal al 40 l gedoneerd, en à.s zaterdag gaat er weer 30 weg. Het moedernetwerk is makkelijker als het vu, eenmaal bloedprikken en bij goede uitslagen wordt er een afname gekoppeld!! Succes!!

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    inderdaad bericht van het VU gehad dat ze de melk niet willen hebben, althans, niet kunnen gebruiken. Ik ga contact opnemen met het moedermelknetwerk.

Ben benieuwd!

6. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    :$:D van jou kan ik nog wat leren;) goed hoor!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    100 cc in het badwater doen. Is goed voor het huidje.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    kent iemand ook ziets voor Friesland en dan niet om te doneren maar misschien om af te nemen en hoe werkt zoiets?

Mijn zoontjes zal (hopelijk) gewoon gezond geboren worden maar het is maar de vraag of ik BV kan geven (productieproblemen). Ik zit nu te denken dat als het niet lukt donormelk misschien een optie is ipv fles maar geen idee hoe ik dat hier in het noorden aan moet pakken

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Contact opnemen met het netwerk!
    Ik wilde 13 liter doneren maar is helaas nooit afgenomen omdat er geen vraag was. uiteindelijk heeft mijn zoontje het zelf opgedronken toen ik ging afbouwen.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dank je, ik zal ze effe bellen en vragen wat handig is, nu al inschrijven of wachten tot het echt wel/niet lukt. Zag ook dat je er vrij goedkoop borstkolven kan huren, in ieder geval goedkoper als bij onze groene kruis winkel.

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou, ik heb net contact gehad met het moedermelknetwerk en ze gaat alvast kijken of er mogelijkheden zijn in het noorden dan mocht de kleine komen ik in ieder geval terug kan vallen op BV ipv kunstvoeding mocht het echt niet lukken.

TS ik denk dat je melk zeer gewaardeerd zal worden ook door vrouwen zoals ik, al hoop ik nog steeds dat het dit keer goed gaat en ik zelf genoeg productie zal hebben

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Super, hopelijk is er een match! :D

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hahahahahaha! :D Zie dat er al genoeg ideeen zijn leuk!

15. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat geweldig dat je BV kunt doneren, wist ik helemaal niet!
    Helaas gaat het voor mij niet op, ben blij dat ik voor onze kleine meid genoeg kan kolven.

Deel Deze Pagina