Ik heb een vraag over het aantal voedingen per dag. Onze kleine man krijgt nu 5x flesvoeding van 180+6schepjes. Nu moet ik hem overdag meestal altijd wakker maken en vroeg me dus af wanneer ik naar 4 flessen mag. Zodat ik hem lekker kan laten slapen. 2 Weken terug was hij ziek en heb ik ook 4 voedingen gegeven en hem omdat hij ziek was lekker laten slapen. Uiteraard heb ik hem wel 210+7schepjes dus meer gegeven, natuurlijk belangrijk dat ze dan nog wel genoeg binnen krijgen. Maar hij deed het er eigenlijk best goed op. Savonds kan hij nu namelijk vaak zijn draai niet vinden omdat hij toch wel moe is maar nog wel een flesje moet krijgen en als hij dus wel in slaap valt (tegen al het vechten in) en om 22.00 zijn fles krijgt is hij daarna weer lekker wakker en actief en willen wij graag slapen. Dus waar doen we goed aan. Hij woog op 22 juni 6620gram en moet volgende week weer naar het bureautje. Zijn schema is: 08.00 fles 11.30 fles 15.00 fles 18.30 fles 22.00 fles Hij slaapt verder snachts heerlijk door.
Hoi, Wanneer een kindje 4 maanden is, kun je gerust overgaan op 4 voedingen, dan vervalt de regel dat er maximaal 10 uur tussen 2 voedingen mag zitten. Groetjes eveline