Hallo allemaal! ik ga eind maart met zwangerschapsverlof en heb nu twee dagen gastouderopvang voor mijn dochter. Tijdens mijn verlof wil haar 1 dag heenbrengen. Wat zou ik doen met mijn toeslag? Ook naar beneden schroeven? Vanaf september breng ik 2 kindertjes voor 2 dagen heen, zou dat tegen elkaar weg te strepen zijn? Ben benieuwd wat jullie doen/ zouden doen? Groeten Daniela
Ik zou het wel aanpassen. Voor een tweede kindje zijn volgens mij de regels net weer iets anders. Het is een kleine moeite om het aan te passen. Het zou jammer zijn als je aan het einde van de rit nog een hoop moet terugbetallen toch.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, denk ik. Bedoel je of je nog wel toeslag krijgt als je met verlof gaat? Je houdt gewoon recht op je kinderopvangtoeslag Wanneer heb ik recht op kinderopvangtoeslag? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
oh ik snap het al. Je gaat minder gebruik maken voor een korte periode... Ja ik zou het voor die periode wel aanpassen en zodra de kleine geboren is weer wijzigen. Zo voorkom je dat je bij moet betalen.
Idd, ik zou het zeker aanpassen. Voor een 2e kindje op de opvang zijn de kosten anders (je betaalt voor de 2e minder) dus krijg je dan ook minder toeslag. En je kan tegenwoordig zo snel en makkelijk via internet met je Digide even aanpassen.
Dank je wel!! Ik ga het dus maar aanpassen! En dan aan het einde van mijn verlof weer. Via digiD, dan is het inderdaad zo geregeld!