Zwangerschapsverlof; wat doen met kinderopvang toeslag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daantje001, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje001

23 aug 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

ik ga eind maart met zwangerschapsverlof en heb nu twee dagen gastouderopvang voor mijn dochter. Tijdens mijn verlof wil haar 1 dag heenbrengen. Wat zou ik doen met mijn toeslag? Ook naar beneden schroeven? Vanaf september breng ik 2 kindertjes voor 2 dagen heen, zou dat tegen elkaar weg te strepen zijn?

Ben benieuwd wat jullie doen/ zouden doen?

Groeten Daniela

2. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    ik ga dit ook volgen.. zit in de zelfde situatie :) alleen paar weken later! succes :)

3. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Ik zou het wel aanpassen. Voor een tweede kindje zijn volgens mij de regels net weer iets anders. Het is een kleine moeite om het aan te passen. Het zou jammer zijn als je aan het einde van de rit nog een hoop moet terugbetallen toch.

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ik snap het al. Je gaat minder gebruik maken voor een korte periode... Ja ik zou het voor die periode wel aanpassen en zodra de kleine geboren is weer wijzigen. Zo voorkom je dat je bij moet betalen.

6. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Idd, ik zou het zeker aanpassen. Voor een 2e kindje op de opvang zijn de kosten anders (je betaalt voor de 2e minder) dus krijg je dan ook minder toeslag.
    En je kan tegenwoordig zo snel en makkelijk via internet met je Digide even aanpassen.

7. daantje001

23 aug 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!! Ik ga het dus maar aanpassen! En dan aan het einde van mijn verlof weer. Via digiD, dan is het inderdaad zo geregeld!

Deel Deze Pagina