Gepasteuriseerde sappen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wanna be mama, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje...
    Ik heb gelezen dat je alleen gepasteuriseerde sappen mag drinken...
    Nu weet ik dat bij bijvoorbeeld écht verse sapjes dit niet het geval is (jammer, dan maar zelf aan de slag) maar hoe zit het bij die flessen waarop staat dat het 100%sap is, maar toch niet helemaal zo proeft (vitafit en appelsientje bijvoorbeeld) mag dat wel?

Thanks,

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gepasteuriseerde melkproducten is belangrijk, in ieder geval geen rauwe.
    Sapjes mag je gewoon hoor, uit een fles of een pak of zelf geperst.
    Edit: mocht je het toch belangrijk vinden, volgens mij zijn zelfs de meeste koelverse sappen mild gepasteuriseerd.

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    qua sappen heb ik nog nooit gehoord dat je er bepaalde niet mag... Heb hier zelf ook allerlei pakken waarop staat 100% fruit, van de Lidl. Drink er dus al 9 maanden lang van, niks aan de hand! Ik dacht dat je alleen met zuivelproducten daarop moest letten...

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier heb ik nog nooit van gehoord.. Volgens mij kun je sapjes gewoon drinken hoor.
    Zelf heb ik altijd de richtlijnen van het voedingscentrum gevolgd tijdens mijn zwangerschap want als je gaat Google-en mag je bijna niks meer eten ;)
    Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan mag je ook geen fruit eten. moet je ze eerst tot prut koken.

6. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Enkel in jam vorm ;)

Enkel voor kazen en melken is dit het geval. Maar sappen, nee hoor!
    (drink nog steeds heerlijk sinaasappelsap)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou ja, onder het mom van dat je voorzichtig moet zijn met kant-en-klare rauwkost, kan dit ook gelden voor echt vers fruitsap in flessen bij de supermarkt. Als je je er zorgen om maakt, dan zou ik niet de flessen kopen met sap die in de koeling staan in de supermarkt, maar gewoon de pakken sap of zelf sinaasappels persen.

Ik moet zeggen dat ik er nooit eerder van gehoord heb, maar 100% sap mag gewoon hoor, zeker als het ongekoelde pakken uit het schap zijn zoals appelsientje.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dat van rauwkost klopt idd... maar dat komt omdat ze bloot kunnen zijn gesteld aan verschillende meststoffen en dat ze naderhand niet goed grondig zijn gewassen...

Voor fruitsappen (ook vers uit de koeling) gelden andere richtlijnen t.b.v. wassen en verwerken. Deze kun je echt met een gerust hart dinken.

Deel Deze Pagina