Hallo allemaal, Toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben (2 positieve testen), heb ik de huisarts gebeld. Die zei me dat het na 2 positieve testen niet nodig zou zijn om nog een test bij de huisarts te doen.. Hoe ging dat eigenlijk bij jullie? Is er toen wel of niet getest bij de huisarts? Ik weet het nu 2 weken maar denk toch soms: Zal het wel echt zo zijn? Maarja die testen zijn natuurlijk niet voor niks positief, en ben ook niet ongesteld, maar heb weinig symptomen die er echt op wijzen... Dus eigenlijk moet ik gewoon blij zijn toch? Nog 2 weken tot de eerste echo..ben toch een beetje onzeker en hoop eigelijk dat hier meer meiden zijn die positief hebben getest en daarna geduldig af hebben moeten wachten en waar alles goed bij was.. Als ik er tegen mn vriend over praat zegt ie dat ik me niet druk moet maken..haha die nuchterheid he, nou ja is misschien maar beter ook!
Gefeliciteerd. Ik heb thuis getest en een afspraak gemaakt voor een echo had ook weinig kwaaltjes. Ik heb zwangerschappen gehad waar ik ontzettend ziek bij ben geweest en die gingen fout dus het zegt heel weinig ga er lekker van genieten
Van harte gefeliciteerd! Je hoeft niet naar de HA, maar kan wel al gelijk een afspraak maken bij een verloskundige (maar die doet ook geen urinetest meer ofzo, wel een echo).
Ik ben slechts 1 keer getest bij de huisarts, toen ik ongepland zwanger was bij een spiraal, wat ik eigenlijk niet zo goed begreep, want ik had toch de thuistesten om het te bewijzen? Alsof ze me niet geloofden, of zo... Maar bij geplande zwangerschappen nooit, alleen de huisarts even telefonisch op de hoogte gebracht dat ik zwanger was en daarna zelf VK gebeld.
Nee hoor, je hoeft niet naar de huisarts. Die koopt z'n testen ook bij Etos of Kruidvat, dus niet anders dan je thuis doet. Gewoon de verloskundige bellen voor een afspraak en dan gaat het vanzelf lopen. Je moet het wel even melden bij de huisarts dat je zwanger bent, als je dan voor iets anders zou komen, schrijft hij in elk geval niet per ongeluk verkeerde medicatie voor of zo.
ik ben ook nooit bij de huisarts geweest. meteen een vk gebeld. heb alleen foliumzuur gehaald bij de huisarts, verder doet hij niks meer.
Hier bij beiden zwangerschappen 2 keer getest voor de zekerheid en bij de verloskundige was dit meer dan voldoende. Ben nooit niet eens bij een HA geweest eigenlijk verder. Bij de eerste vond ik het ook een beetje spannend dat ze er dan gelijk vanuit gingen dat ik ook echt zwanger was. Na de termijn echo geloof je het wel.
nee, die test bij de huisarts is gewoon hetzelfde, dus dat is niet nodig. Belast ons zorgverzekeringsstelsel alleen maar als je daar onnodig op gaat zitten aandringen. Gewoon het advies van de huisarts opvolgen.
Luppy, dat zei de assistente idd aan de telefoon over die medicatie. Loussa ik heb ook niet aan zitten dringen hoor, gewoon gezegd dat het prima is als ze die 2 thuistesten voldoende vinden. Maar tis net eat Chaii zegt, na de 1e echo zal ik het wel helemaal geloven.. Nu ook wel, maar tblijft een beetje onwerkelijk! Bedankt allemaal voor jullie reacties!
en het even melden bij je apotheek. Ik was nog maar net met de pil gestopt bij de tweede en was in ronde 2 al zwanger. Met 7 weken had ik bronchitis en van de huisarts een AB-kuur. Kom ik bij de apotheek. Mevrouw uw pil is bij deze AB niet betrouwbaar. Moest zo lachen... eh.... daar hoef ik niet meer voor te zijn. Hij keek even wazig maar snapte het meteen en ook even in de computer gezet. Trouwens ik stond ook nog een half jaar na de bevalling als zwanger in de computer bij de huisarts. Gevalletje olifantendracht!