Ruim 37 wkn en nog niet ingedaald.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Buitenhuisje, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nu ruim 37 weken zwanger, maar onze kleine meid is nog niet ingedaald. Ze ligt wel al weken keurig met haar hoofdje naar beneden.
    Gisteren bij de VK geweest en die heeft me doorverwezen naar de gyn.
    Het is volgens haar niet ernstig, maar bij een eerste kindje wel gebruikelijk dat het nu ingedaald is.
    Wie van jullie heeft hier ervaring mee en is goed bevallen van een niet ingedaald eerste kindje ?
    Bij een 2e of 3e kindje is het namelijk wel normaal dat het eventueel niet indaald.

Groetjes, Natascha.

2. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik hoorde dat het zelfs tijdens de weeen nog in kan dalen.
    Het schijnt vaker voor te komen dat het kindje in de laatste minuten pas indaalt, maar ja echt verstand heb ik er ook nog niet van.

Misschien kan je er wat over opzoeken op google?

Succes!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zegt idd heel weinig hoor!

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza was ook niet volledig ingedaald. Ik moest gaan liggen als de vliezen zouden breken.
    Alleen dat de vliezen eerst breken zonder eerst weeën (dan daalt het kindje wel in) gebeurd erg weinig werd er mij verteld. Alleen ik heb een dag met gebroken vliezen gelopen zonder dat er ook maar iets gebeurde.

Dus als het kindje nog niet vast zit, dan moet je gaan liggen als de vliezen als eerste breken.

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Femke was ook pas in de 40ste week ingedaald, had een echo gekregen om te kijken of er een reden voor was, niet dus, dus ik moest gewoon gaan liggen als de vliezen zouden breken.
    Bij mijn zus waren beide keren de kids ook niet ingedaald en hebben ze op den duur ingeleid omdat ze al 3 weken overtijd liep, geen resultaat dus ks.
    Ik dacht dat ik hetzelfde zou meemaken, maar ik ben uiteindelijk wel gewoon bevallen, maar ook met 41 weken en 6 dagen.

Het zegt dus niet zoveel, ik heb het ook haast niet gevoeld toen ze wel ging indalen.

6. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Dat maakt niet uit hoor! Ilya is ook pas met de bevalling ingedaald en is mijn eerste kindje... Verloskundige zei ook dat het geen probleem is.

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!
    Fenneke was ook nog niet ingedaald en toen de vliezen waren gebroken moest ik meteen een half uur plat.
    Na 24 uur weeën en op mijn zij liggen was ze nog steeds niet ingedaald!
    Toen ik persweeën kreeg hebben ze met 3 man op mijn buik liggen duwen om haar omlaag te krijgen.
    Op het moment dat ze het woord vacuumpomp lieten vallen heb ik alles gegeven wat ik had en perste ik haar zo eruit!
    Ze was een sterrenkijkertje en dan schijnt dit vrij normaal te zijn.
    Misschien krijg jij ook een sterrenkijkertje....

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Mijn vk zegt ook dat het niks uit maakt.
    Bij mij is de kleine meid ook nog niet ingedaald en kan idd pas gebeuren als je aan het bevallen ben.

Volgens haar is zelfs het verhaaltje niet waar dat als het nog niet is ingedaald en je vruchtwater breekt je gelijk moet gaan liggen en haar moet bellen.
    Maar dat zou je aan je eigen vk moeten vragen wat die daar mee doet natuurlijk.

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Als je vliezen breken en je beeb is nog niet ingedaald dan gaat het vooral om de navelstreng geloof ik, precies weet ik het niet, maar ik was gelijk plat gaan liggen als het mij was overkomen.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Dat klopt,dan kan de navelstreng bekneld raken doordat de baby snel naar beneden kan floepen.
    Denk toch echt dat het waar is hoor,mijn gyn heeft dat tegen me gezegd ;)

11. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou meiden, bedankt allemaal voor jullie geruststellende reacties.
    Ik moet morgen naar de gyn en zal dan gelijk vragen over dat plat liggen als de vliezen breken.
    Het valt me trouwens wel op dat het allemaal meisjes zijn die niet in willen dalen, of zou dat toeval zijn ?
    Lekker nu al een eigen willetje, hihi !
    Ik hou jullie op de hoogte van mijn sterrenkijkertje !

12. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hee buitenhuisje, wat zei de gyn? Mijn kleine meisje is tot op heden ook nog niet ingedaald. Ben wel benieuwd naar zijn/haar antwoord.

Gr. Kari

13. daddys princess

daddys princess Actief lid

23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    bij mij is het ook nog niet ingedaald en het ligt ook nog is in een stuit maar volgens mijn gyn daald ze in als ik ontsluiting krijg =)

14. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

heb een echo gehad om te kijken of er niks "voor de poort ligt" in de vorm van een vleesboom/placenta of dat de kleine misschien een te groot hoofd heeft.
    Niks van dit alles gelukkig. Ze ligt keurig op groeischema en het indalen kan/mag nog elk moment gebeuren of zelfs pas bij de bevalling. Is helemaal niet erg of ernstig.
    Mochten mijn vliezen breken dan hoef ik van mijn gyn niet te gaan liggen ivm het zakken van de navelstreng. Dus blijkbaar zijn de meningen over het gaan liggen verdeeld.
    Bedankt voor jullie reacties en sterkte met de laatste loodjes !

Groetjes, Natascha.

Deel Deze Pagina