Welke kleertjes na de geboorte?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kat, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik had een setje uitgezocht, wat de kleine na de geboorte aan zou krijgen. Nu was mijn man minder enthousiast, hij vondt dit meer iets voor een meisje.
    Maar ik vondt het juist zo leuk en gekleurd?

Vinden jullie dit ook meer voor een meisje of kan het goed voor een jongen?
    Het is net eens even iets anders, toch ;)?

Zijn jullie er ook zo mee bezig, of hebben jullie al tijden iets klaar liggen of boeit het niet zoveel?

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    ik vind dit fantastisch voor een jongen.
    het is niet omdat het een jongen is dat het altijd blauw en groen moet zijn toch?

mijn dochter draagt zoveel blauw dus...
    nee ik zeg geweldig voor je zoontje!!!

3. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    prima toch het zou zomaar bij ons in de kast kunnen liggen.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja prima hoor, mijn zoon had/heeft ook vaak geel aan en dit staat hem heel mooi! en het hoeft idd niet altijd blauw/groen of wit te zijn voor een jongen.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb al vrij vroeg in mijn zwangerschap en witte broekje en een rood shirtje met lange mouwen gekocht. Staat Lief! op. Het broekje is ook van lief en allebei van een lekkere zachte stof. Ik denk dat ik de kleine aantrek na de geboorte. We weten donderdag pas wat het wordt maar rood en wit kan voor beide.

Ik vind jou setje ook wel leuk, vraag me alleen af of het een romper is of gewoon een overslag truitje?

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou ik vind dit prima kunnen voor een jongen hoor!!!! Het is toch niet roze??? Gewoon aantrekken hoor! Vind het wel lekker fleurig maar absoluut niet meisjesachtig ofzo!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het voor een jongen ook prima. Maar waarom niet iets kiezen wat jullie allebei leuk vinden?

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Kan prima hoor! Maar als je man het niet leuk vind is het misschien beter om door te zoeken naar een ander setje?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kan voor zowel een jongen als een meisje, vind ik!

10. fafje

fafje Niet meer actief

Bekijk bijlage 90240

ons mannetje doet dit aan...(rompertje +zacht broekje, mutsje en sokjes met slofjes)

kan nie wachten!!
    Vidn trouwens oranje heel leuk voor een knulletje...juist leuk!

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    leuk hoor kan prima voor een jongetje, maar idd heb je neit iets liever wat jullie allebei leuk vinden ??

Ik heb laatst een giftsetje gekocht als eerste aankoop, met een slapje,mutje rompertje en broekje drin wit met beige, toen ik het uitpakte vond k het zo leuk dat ik besloten heb dit bij de geboorte aan te doen, ben alleen nog opzoek naar een leuk fluffig jasje aangezien ik een winterbaby krijg

12. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik vind het een heel leuk setje. Oranje haalt ook vaak de kleur op.
    Maar als je man het niet leuk vind, zou ik toch eerder voor iets gaan wat jullie samen leuk vinden.

Wij krijgen ook een zoon en ik heb ook kleding gekocht met oranje. Denk er toevallig aan om ook dit setje aan te trekken.

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mss dat je man de omslag van t broekje bij een jongetje niet zo leuk vindt, daar zou ik iig niet voor kiezen.

De kleuren vind ik wel heel erg leuk en ook gewoon leuk voor een jongen, zeker dat streepje. Dat staat altijd zo schattig bij die kleintjes

14. fafje

fafje Niet meer actief

en anders spreek je met je man af...jij bepaalt het setje na de geboorte en hij mag het setje uitzeoken als de eerste kraamvisite komt bij jullie thuis ;)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het setje juist leuk voor een jongen ;) en zou er niet voor kiezen bij een meisje...

16. emmie

emmie Niet meer actief

ja hoor kan prima! leuk, fleurig! :D

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Vind oranje ook een superkleur voor een jongen!

18. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Het is een overslag rompertje.

Ik ben wel al opzoek naar iets anders. Maar ik laat dit setje wel in de vluchttas.
    Mijn man is opzich niet zo'n moeilijke maar hij weet het wel zo te brengen van "Nee, dat is toch voor een meisje"!!!
    Toen ik zei dat ik het wel heel leuk vondt zei hij "doe maar wat jij leuk vindt"!

Maarja als je dan al zo'n reactie hebt gehad vooraf dan kijk je wel ff verder ja haha. Maar ik zoek nog een ander setje een beetje neutraler dan misschien. Of een wit broekje erbij?

Ik tegen mijn man :
    later zal de kleine wel zeggen "wat hebben jullie mij toen voor kleertjes aangedaan, hihi" en dan kan mijn man wel zeggen dat is je moeder schuld :):p.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik vind het ook een erg leuk setje. Kan toch hartstikke goed voor een jongen?
    Maar ik denk ook dat het komt door die overslag. Mijn schoonmoder had een wit met rood overslagtruitje met een wit broekje voor ons gekcoht na de bevalling ( onze zoon bleek in maatje 50 te gaan en niet in 56 zoals men gezegd had) Dus heb mn schoonmoede rerop uitgestuurd wat extra kleertjes 50 te halen. Maar dat overlsagtruitje vond mn vriend ook niet zo leuk. Dat heeft hij dus ook niet heel vaak aan. En sinds de laatste week zit dat in de luiertas als extra set voor als we weg gaan.

20. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ook ik vind het een leuk setje en goed kunnen voor een jongen, maar... Ik kan me voorstellen dat je man met de eerste kleertjes ook duidelijk wil laten zien dat hij een zoon gekregen heeft. ;) Dat zijn toch de eerste foto's die iedereen ziet, en met het oranje pakje is het dan vaak niet duidelijk of het een jongetje of meisje is.

Deel Deze Pagina