11 maanden drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prinsessa, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Pff, ik vind het even pittig hoor!

Mijn dochter is nu ruim 11 maanden oud maar sinds 2 weken ongeveer is het allemaal goed mis. Als ik haar sochtends uit bed haal is het na het eten allemaal niet goed, ze wil niet alleen spelen, niet samen spelen, niet zitten, niet op schoot, niet staan, niks is goed. Continue jammeren en mokken, huilen, gillen. Dit gaat letterlijk de hele dag zo door.

Slapen overdag gaat oke (ze slaapt nog maar 1 keer smiddags) maar snachts is het een drama. Ze wil niet slapen, blijft krijsen en verzet zich met alle macht. Alleen slapen gaat al helemaal niet, in slaap wiegen is ook niet meer goed, ze gaat gewoon niet slapen en houdt dit makkelijk de hele avond vol.

Net zoals vandaag, ze heeft 1 keer geslapen overdag en ze is nu nog steeds klaarwakker. Om half 8 heb ik haar naar bed gebracht, ze viel in slaap maar na een half uur wordt ze dan weer gillend wakker, dan duurt de dag erg lang kan ik je vertellen.

Wat ik met dit topic wil? Horen dat het over gaat haha :) en tips zijn uiteraard welkom.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

N heeft dit net gehad met de 8 maanden sprong. Vooral het naar bed gaan was drama. Waren we zo 1.5 uur mee bezig. Wat hier hielp was naast haar bedje gaan zitten, dan was het alsnog eerst krijsen maar was ze wel sneller stil.
    Maar het is een fase en gaat vanzelf over. Stomme sprongetjes!

3. Prinsessa

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik zal straks even uitgebreid reageren :)!

Ze slaapt nog steeds niet en is nu even stil, hiervoor alleen maar krijsen. Ben ook alleen vanavond (en de hele dag geweest verder) dus extra zwaar.. zin om samen een potje te janken inmiddels haha.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dikke knuffel! Is ook niet leuk!! :(

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb hetzelfde probleem!
    Ik word er gek van. Echt niks is goed inderdaad.
    Ik ben gisteravond van 19:00 tot 3:00 met haar bezig geweest. Ze huilde en krijste alleen maar.

Ze wil niet alleen gelaten worden, ze wordt hysterisch als ik met d'r de slaapkamer inloop, ze slaat d'r flesje weg...

Nu hoorde ik dat je in Turkije (natuurlijke) baby slaap druppeltjes hebt... Klinkt me nu als muziek in de oren. :)

6. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Ten eerste: Het gaat over! Hier ook rond 11 maanden een moeilijke periode, toen met 14 maanden ook weer en nu is het weer rustig. Komt er misschien een tandje door? Dat was hier een groot drama dan was ze zo onrustig. En maar blijven kwijlen, bijten en sabbelen. Slecht eten en slapen veel schreeuwen. Eigenlijk niet echt tips om er doorheen te komen, je vasthouden aan de gedachte dat het ook weer overgaat helpt ;)

7. soeee

soeee Niet meer actief

Aaah lieverdje! We hadden het er al ff over gehad, maar het is echt ff pittig hè. Saar soms ook, maar gelukkig niet elke avond. Vandaag de hele dag niet geslapen en vanavond steeds huilen en mama roepen.

Het is een faseeeeeee. Grrrr kan dat woord niet meer horen.

Dikke knufff xxxxx ♡.

8. Prinsessa

Ze slaaaaaaaapt :D En nu ben ik zelf ook gesloopt haha.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Al een keer een zetpilletje geprobeerd om uit te sluiten dat ze pijn heeft?

10. Prinsessa

Dankjewel! Erg fijn om te lezen dat er hoop is, haha. Pff.. gelukkig zijn we nu al een aantal weken bezig, maar dat het nog zo lang gaat duren, oei! Ik moet me even goed voorbereiden ;)

Ik denk dat het ook wel frustratie is, ze wil eigenlijk het liefst continue aan de hand door de kamer lopen en dat doen we ook wel regelmatig uiteraard maar dat kan niet de hele dag.

Ja, echt even heavy hé? Ik ben ook naast haar bedje gaan zitten en toch even een handje gegeven maar ze ging dan zo erg huilen dat ze ervan moest spugen. En dan trekt ze zichzelf continue weer op zodat ze staat. Zo lastig!

Haha, pff nu denk ik moest je je nou zo opwinden?! Maar als je er midden in zit is het echt zwaar! Je bent inderdaad echt gesloopt. Ik ben nu van half 8 tot 11 met haar bezig geweest. En het zou ook anders zijn als ze de ochtend en middag gewoon gezellig was, maar dan is het dus ook alleen maar jammeren. Ach, ik hou me gewoon vast aan jouw verhaal, HET KOMT GOED :p

Ik ook! Ben kapot nu. Zal jij ook wel hebben. Jeetje, 19:00 tot 03:00! Hopelijk gaat het vannacht wat beter, jij zal ook wel op zijn.

Het blijft moeilijk! Die druppeltjes mag je mij ook wel opsturen haha!

Dankjewel! Tandjes had ze normaal niet zoveel last van, ze heeft er nu al een stuk of 7 maar misschien een kiesje? Las dat dat wat heftiger kan zijn.. zal morgen eens voelen.

Ja! Helemaal waar! En ik vind haar dan ook zo zielig, maar het liefst wil ik gewoon dat ze even stil is :p Ze kunnen het allemaal ook nog niet vertellen dus we gaan er maar in mee...

large.jpg

Hahaha :)

11. Prinsessa

Dankjewel voor je reactie! Dat heb ik toevallig gisteren geprobeerd maar er was geen verschil te merken.

Ik dacht er vandaag wel weer aan, wat nou als ze echt pijn heeft? Ze kan soms zo zielig huilen, maakt me best onzeker.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    #12 Zara75, 22 sep 2014
    Laatst bewerkt: 22 sep 2014
    Wat vervelend!
    Hier had Carmen ook duidelijk een sprongetje toen ze 11 maanden was.
    Kan me haar gedrag overdag niet meer herinneren ( dat is erg fijn, zodra alles weer oke is vergeet je het alweer heel snel hahaha), het slapen overdag ging wel okay. (Ze sliep toen ook pas net nog maar een slaapje in de middag, heerlijk!!, meer vrijheid)
    Alleen 's nachts hebben we toen een aantal nachten ( ik denk een week) gehad waarin het DRAMA was. Het naar bed brengen was geen probleem, maar ze was opeens vaak wakker en wilde niet in bed blijven. Stug volgehouden door iedere 5 minuten haar weer neer te leggen ( ze stond dan rechtop in bed met uitgestoken armen) en tegen haar te zeggen dat ze niet uit bed mocht en dat papa en mama in de buurt waren. Huilen, brullen natuurlijk, zo zielig!! Maar ze viel met deze methode wel vrij snel in slaap.
    Na een paar nachten was het over thank God!
    Dus het is echt heeeeeel cliché een fase.;)

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Oh en van de 15 en 17 maanden sprong heb ik niks gemerkt, dus er is goede hoop voor je! Die 11 maandensprong is niet leuk, maar houd vol!!!

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Het is indd een fase.. Hier ook gehad.. En zoals andere dames al zeggen.. Ut gaat over! Maar als die fase er is, dan lijkt die eindeloos he? Volhouden, komt goed!

15. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oooh wat ben ik blij dat ik dit topic zie! Dl is nog geen 10 maanden, maar sinds afgelopen week niet meer het lieve, blije meisje van eerst :( Slapen s nachts gaat gelukkig goed, maar overdag is ze overal boos om. Hele dag is het gillen en gooien met speelgoed waarna ze begint te huilen dat het speelgoedje te ver weg ligt ;)

Goed om te lezen dat het overgaat :) Zie hier indd een hoektandje doorkomen. Gisterenavond met een zetpilletje naar bed gedaan!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    De 11 maanden sprong! Ik herinner de 11 en 13 maanden sprong als de dag van gisteren... Bij beide kindjes haha! Ediz heeft nooit op sprongen gereageerd, alleen op deze twee! En die waren precies zoals jij beschrijft. 'S avonds bij het slapen was het dan ook een groot drama. Het gaat over! Bij dit soort fase's zei ik altijd tegen mezelf: Hier moeten we doorheen, het is een fase en gaat over! Dus probeerde ik er maar zoveel mogelijk in mee te gaan.

Dikke knuffel voor mama! Tis niet niks :D

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep - hier ook - 11 maanden drama

Niets is goed, ze wil alleen maar opgetild worden en als je haar dan optilt, dan is het ook weer huilen, overdag goed slapen (hoewel ze aan het schuiven is met haar slaapje, ik denk dat we van 2 naar 1 slaapje gaan), maar 's avonds niet willen (huilen huilen huilen).
    Soms gaat het goed en slaapt ze binnen een uur, soms ook niet en dan is het zo middernacht. Je ziet aan haar dat ze doodop is, maar weigert om toe te geven aan haar slaap. Soms is ze zo nijdig dat ze haar speen gewoon door de kamer smijt (ik schiet dan weer in de lach eigenlijk, ze is dan zo boos dat het bijna grappig is)

of ze komt 's nachts opeens (vannacht van half 2 tot half 4 spoken bijvoorbeeld *gaap*).

Fase dus ... faaaaasssseeeeeeeeeee

zucht ;)

18. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hier ook de 11 maanden sprong!
    Maar als ik jullie verhalen lees mag ik nog niet klagen haha, of ik moet mijn hart vast gaan houden omdat het erge deel van de fase nog gaat komen..
    Mijn zoontje begint alleen heel hard te huilen zodra ik hem op de commode leg omdat hij weet dat hij dan moet gaan slapen. Zodra hij in bed ligt is hij gelukkig snel weer stil.
    Hij is alleen in 1 week tijd opeens weer twee keer gaan huilen in de avond terwijl hij eigenlijk al vanaf dat hij drie maanden is bijna altijd van 7 tot 7 heeft geslapen.

Sterkte ermee! Hopelijk is het einde snel in zicht haha.

19. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was ik bang voor:

p.s. maar ze zijn weer prins en prinses inmiddels ;)

Bijgevoegde bestanden:

20. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben trouwens vanaf 6 maanden een knuffeltje wat mee naar bed gaat en waarmee ze slaapt. Vind ze fijn om vast te houden, zon soort tutteldoekje terwijl ze duimt. Met 12 maanden merkten we echter dat ze ook graag een echte knuffel in haar bed wilde, daar speelt ze dan mee als ze wakker is.

Deel Deze Pagina