Herkenbaar? Mijn jongste slaapt door sinds ze 9 weken is. (Laatste fles rond 21 / 22u en rond 8u wakker) Nu heeft ze de hele maand januari af en aan buikgriep gehad. Sindsdien slaapt ze soms door en soms komt ze opeens om 4u of zoals vanmorgen 6u voor een fles. Ze slaapt erna wel verder, maar ik vind t best vermoeiend. Ze tijgert sonds 1 week ook fanatiek dus mogelijk heeft ze ook meer honger. Is dit herkenbaar? En wat hebben jullie gedaan? De flessen kleiner gemaakt / laten huilen of gewoon melk gegeven en ging t vanzelf over?
zelf geef ik BV maar ik merkte ook dat onze kleine na een tijdje flink slapen in de nacht (bij ons max 5 uur achterelkaar) kan het zijn dat hij ineens weer om de 3 uur wil...ik denk dat het te maken heeft met het voortdurend groeien van een babytje en daarmee steeds weer een verschillende lichamelijke situatie. zoals je al zegt: ze tijgert nu en dus kan het zijn dat de ontwikkeling hard gaat en ze meer wil... volgens mij is op verzoek beter, dan laten huilen of minder melk aanbieden...maar misschien heeft iemand anders een andere ervaring...
Over mijn jongste kan ik niks zeggen,want die is net 5 weken,maar ik merk wel,dat ze om de 4 uur begint te komen en de laatste fles krijgt ze rond 23.00/23.30 en komt pas tegen 5en.Dus die is aan het verplaatsen. Maar mijn oudste heeft sinds dat ze 6 weken is doorgeslapen. Maar als ik zo lees,denk ik dat je dochtertje een inhaalslag aan het maken is,omdat ze in de maand Januari af en aan buikgriep heeft gehad.Dus daardoor misschien veel gespuugd of aan de dunne geweest en waarschijnlijk ook minder gegeten heeft. daarnaast vind ik de laatste fles om 21.00/22.00 erg vroeg. Je kunt beter dan tussen 22.00 en 22.30 geven.En dan iets meer dan de rest.
Mijn zoontje is nu bijna 12 weken, en slaapt sinds hij 5 weken is door. Hij slaapt na de fles van 23:00 tot ongeveer 7:00 uur. Maar af en toe heeft hij eens een nacht(en) dat hij tussen 4 en 6 al wakker wordt. Hij huilt dan niet, maar rommelt wat. Hij krijgt dan de speen, eventueel meerdere keren. En meestal kunnen we dan tot 7:00 rekken. Uitzonderlijk krijgt hij dan tussen 6 en half 7 al een fles. En misschien betekent het dat je kindje meer honger heeft. Je mag geloof ik wel al met pap beginnen. Misschien is dat een idee?