Esmee kreeg elke avond 180/6 opvolgmelk, en dan 3 schepjes rijstebloem pap. Maar nu heb ik avondpapje biscuit eens een paar keer gebruikt! Dat is 160 ml water en 7 schepjes pap. Ze is 7.5 maand. Maar ik heb het idee dat het haar minder vult dan de rijstebloem. Ze is er vaker op wakker. Ze vind het wel lekker. Maar goed, als de rijstebloem beter vult?? Wat doen jullie, en wat zijn jullie ervaringen?
Het kan ook zijn dat er veel suiker in dat papje zit, van veel suiker kunnen babies juist actiever worden..
hai, ik ben helemaal gestopt met pap als laatste fles. mijn mannetje kreeg eerst rijstebloem, en later heb ik pyamapapje gegeven. gek genoeg sliep hij wel snel in, maar vanaf uurtje of 3 snachts was het donderen. nu geef ik savonds een flinke fles melk, en smorgens pap, hij slaapt nu veel beter. het blijft puzzelen he?
Goh, die link heb ik nooit gelegt! Maar daar zou je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben Pioen! Het ruikt ook zo zoet. Weer wat geleerd!
Hier helemaal geen avondpapje! Uur of half zeven/zeven uur groentehapje en half acht nog klein flesje erachteraan. Slaapt ze 14 uur op als ik haar laat gaan... Is een beetje puzzelen geweest maar werkt hier het beste.
rijstepap vind ik beter vullen maar mijn dochter kon er gelijk niet door poepen dus was hier geen suc6
Ik begrijp je niet helemaal, waarom zou je de papfles met rijstebloem veranderen als dat goed gaat? Wij geven hier ook opvolgmelk 180/26 met 6 schepjes rijstebloem, slaapt ze prima op. "s ochtends krijgt ze dat ook nog.
Zowel de suiker (en dat is flink veel) maar ook de vezels kunnen zorgen voor weer wakker worden e.d. Rijstebloem is een lichtere optie maar in principe kan het misschien ook wel zonder!
Voor veel kinderen zijn die fancy papjes vooral stuiterpapjes. Er zit meer suiker in, waar ze wakkerder van kunnen worden doordat ze meer energie hebben en door de vezels kunnen ze ook actiever of huileriger (buikpijn) worden. Op deze leeftijd kun je als je kind overdag al lekker eet, best gewoon melk met niets proberen, of zelfs de fles helemaal afbouwen.