Wat vult het babymaagje beter?? rijstebloem of avond papje biscuit

Discussie in 'Voeding' gestart door butterfly24, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Esmee kreeg elke avond 180/6 opvolgmelk, en dan 3 schepjes rijstebloem pap.
    Maar nu heb ik avondpapje biscuit eens een paar keer gebruikt!
    Dat is 160 ml water en 7 schepjes pap. Ze is 7.5 maand.
    Maar ik heb het idee dat het haar minder vult dan de rijstebloem.
    Ze is er vaker op wakker.
    Ze vind het wel lekker. Maar goed, als de rijstebloem beter vult??
    Wat doen jullie, en wat zijn jullie ervaringen?

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Het kan ook zijn dat er veel suiker in dat papje zit, van veel suiker kunnen babies juist actiever worden.. :)

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hai, ik ben helemaal gestopt met pap als laatste fles. mijn mannetje kreeg eerst rijstebloem, en later heb ik pyamapapje gegeven.
    gek genoeg sliep hij wel snel in, maar vanaf uurtje of 3 snachts was het donderen.
    nu geef ik savonds een flinke fles melk, en smorgens pap, hij slaapt nu veel beter.

het blijft puzzelen he?

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dat zou inderdaad ook goed kunnen ja!
    Zal het eens bekijken.

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Goh, die link heb ik nooit gelegt! Maar daar zou je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben Pioen! Het ruikt ook zo zoet.

Weer wat geleerd!

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier helemaal geen avondpapje! Uur of half zeven/zeven uur groentehapje en half acht nog klein flesje erachteraan. Slaapt ze 14 uur op als ik haar laat gaan... Is een beetje puzzelen geweest maar werkt hier het beste.

7. music4life

music4life Niet meer actief

rijstepap vind ik beter vullen maar mijn dochter kon er gelijk niet door poepen dus was hier geen suc6

8. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik begrijp je niet helemaal, waarom zou je de papfles met rijstebloem veranderen als dat goed gaat?

Wij geven hier ook opvolgmelk 180/26 met 6 schepjes rijstebloem, slaapt ze prima op. "s ochtends krijgt ze dat ook nog.:)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zowel de suiker (en dat is flink veel) maar ook de vezels kunnen zorgen voor weer wakker worden e.d. Rijstebloem is een lichtere optie maar in principe kan het misschien ook wel zonder!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor veel kinderen zijn die fancy papjes vooral stuiterpapjes. Er zit meer suiker in, waar ze wakkerder van kunnen worden doordat ze meer energie hebben en door de vezels kunnen ze ook actiever of huileriger (buikpijn) worden.

Op deze leeftijd kun je als je kind overdag al lekker eet, best gewoon melk met niets proberen, of zelfs de fles helemaal afbouwen.

Deel Deze Pagina