Hallo, ik wil even mijn verhaal kwijt. Mijn ex en ik zijn nu zo'n 6 maanden uit elkaar. Ik ben zwanger van hem (hier kwam ik achter toen ik tijdelijk bij mn ouders woonde) en heb inmiddels een eigen woning gevonden, wat in principe in hetzelfde dorp als hem zou zijn. We zien elkaar nog af en toe en houden ook nog wel van elkaar, alleen ging het gewoon echt niet meer samen door zijn problemen en schulden en ruzies die daarvan kwamen. Hij zou dan ook wel gewoon vaak langskomen zodat hij z'n zoon kan zien. Nu heeft hij torenhoge schulden en komt er niet meer uit met de huur. Hij moet dus per eind december z'n huis uit zijn. Omdat hij niet wist wat hij moest doen heeft ie besloten dat ie bij z'n vader gaat wonen.... juist... in Santo Domingo op de Dominicaanse Republiek. Hij heeft me dit vrijdag verteld en de tranen springen continue in m'n ogen als ik er aan denk. Mijn zoon zal zijn vader de eerste paar jaar, en misschien wel veel langer, niet zien.... En daarnaast ben ik heel verdrietig dat mijn eerste grote liefde van wie ik nog steeds veel hou straks 7300 km verderop woont :'( Ik weet niet of ik nu boos op hem moet zijn om de keuze die hij maakt, of dat ik het moet begrijpen... wil in ieder geval geen ruzie maken in dat kleine maandje dat hij nog maar hier is...
Meid wat een nare situatie! Ik weet niet goed wat ik tegen je kan zeggen om je te steunen, maar wil je wel veel sterkte wensen!
Als je schulden in Nederland hebt dan ben je verplicht in Nederland te blijven wonen totdat dat afbetaald is. Als hij denkt dat hij daar niet te vinden is dan komt hij er nog bekaaid vanaf en zou hem dat ook zeer duidelijk maken dat dit echt niet kan! Hij maakt zijn problemen hierdoor alleen maar een stuk groter. Jammer dat hij zich dan ook niet echt bekommerd om zijn ongeboren kindje. Snap dat het voor jou helemaal niet leuk is, dan sta je er echt alleen voor (zonder hulp van de vader van je kindje).
Wat een vervelende situatie zeg, sterkte Enne, als je schulden hebt, ben je echt niet verplicht om in Nederland te blijven wonen. Voor de schuldeisers wel fijn ja, maar ze gaan bij de douane echt niet controleren of je schulden hebt :S
Wat een vervelende situatie. Ik begrijp dat het heel moeilijk voor je is. Maar kan hij zijn zoontje dan zo makkelijk in de steek laten. Heb je met hem gesproken over hoe jullie dan dan verder gaan doen met jullie zoontje? Wat betreft die schulden. Zoals hierboven al gezegd kan hij zeker naar het buitenland gaan, ondanks zijn schulden. Voor de schulden zelfs beter om eerlijk te zijn. Bij de gemeente zal hij uiteindelijk als vertrokken onbekend waarheen geregistreerd staan en als ze al zijn verblijfplaats achterhalen zal geen enkele deurwaarder de moeite nemen om de schulden in dat land te gaan innen. Dat kost veel te veel. Maar komt hij ooit terug in Nederland en hij gaat hier werken en de schuldeisers hebben het nog niet opgegeven, dan zullen ze alsnog de vorderingen innen. Als hij heel veel schulden heeft is de wettelijke schuldsanering wellicht een optie? Dat is even drie jaar doorbijten, maar daarna is hij wel van de schulden af. Als hij heel snel is kan er dan zelfs nog geprobeerd worden om de ontruiming van de woning te voorkomen. Het is maar een idee, zo kan hij ook zijn zoontje zien opgroeien....Hij moet hier zelf natuurlijk wel achterstaan.
om zo'n persoon zou ik niet rouwen. t is je ex, hij heeft veel schulden en doet geen moeite voor zn kind (wat ook niet kan als je geen geld hebt en aan de andere kant van de wereld gaat wonen). denk dat je beter af bent zonder..
Heeft hij ook cjib boetes? Want dan is de kans groot dat ze hem bij de douane tegenhouden. Verder denk ik dat hij niet echt om jou of jullie kindje geeft. Als hij dat wel had gedaan dan zou hij een man zijn en hier blijven. Zijn schulden proberen af te lossen, eventueel de schuldsanering ingaan of zijn geld laten beheren door een bewindvoerder. Hij kiest de makkelijke weg! Laat het geld dat hij besteed aan het ticket maar gebruiken om zijn schulden af te lossen!!!
Dat is niet helemaal waar , bij de douane controleren ze wel degelijk of je schulden heb. Ik weet er het fijne niet van maar wij gingen op vakantie met schoonzus en gezin , hun hebben kennissen die ook mee gingen voor een week en hun kwamen dus niet de douane over omdat hij belasting schuld en cjib schuld had.... Maar goed ik weet ook niet precies wat de regels zijn. Voor ts het lijkt me inderdaad heel heel erg naar. Veel sterkte en een Knuff
Vind het in deze situatie vooral zielig voor het kind dat hij kennelijk een vader heeft die op meerdere fronten zijn verantwoording niet neemt.
Wegrennen voor schulden is sowieso nooit slim, maar tenzij hij een belastingschuld van boven een bepaald bedrag heeft mag hij gaan en staan waar hij wil. Alleen zodra hij NL weer binnenkomt, en zich hier vestigt komen ze alsnog aan de deur om te innen. Overigens kunnen ze hem in het buitenland ook vinden tenzij hij geen adres opgeeft bij vertrek. Ik snap dat het moeilijk is voor je, maar als hij zo makkelijk erover denkt dan zou ik proberen te gaan accepteren dat je er alleen voor staat. Als ik het zo lees geeft hij weinig om jou en zijn ongeboren kind, dus ben je in mijn ogen beter af zonder hem! Heel veel sterkte!
Bedankt allemaal. Hij zit volgens mij nu in de schuldsanering, en hij heeft sowieso een maatschappelijk werker en is aangemeld bij stichting Mozaïek, maar hij moet z'n huis uit omdat de gemeente hier alleen maar tegenwerkt en hem weg wil hebben. Dus hij staat straks op straat en weet niet waar hij heen moet en z'n vader heeft voorgesteld om hem naar hem toe te laten komen. Wonen in een opvang o.i.d. schijnt heel vaak vol te zitten vooral voor een man in z'n eentje, en volgens mij was dit ook iets wat hij liever niet wilde, in mijn ogen heeft ie niks te willen maargoed.. Vind het eigenlijk ook wel erg triest dat zijn zussen (4 stuks) en broers (3 stuks) hem ook niet willen helpen o.i.d. Terwijl de meeste daarvan het behoorlijk breed hebben en een aardig groot huis hebben.. Ik zou volgens mij nooit m'n broertje zo aan z'n lot overlaten. Hij heeft heel veel familie maar ik heb dan ook voor mezelf besloten dat mijn kindje deze familie niet zal zien, aangezien ze er ook helemaal niks aan doen zodat hij z'n eigen vader nog had kunnen zien, heb ik hier niet veel behoefte aan. Ik ken ze toch amper en heb verder niets met ze.
Mag hij dan wel zomaar weg gaan als hij in de schuldsanering zit? En ja dat zijn broers/zussen hem niet helpen is vervelend maar ze zijn het niet verplicht. Je kunt niet in hun portomonnee kijken, kunnen ze wel een groot huis hebben, maar dat kost ook gewoon geld. En je broer in huis nemen is ook nogal wat. Dus vind het nogal wat dat je zegt dat het hun schuld is dat jou kindje opgroeit zonder vader. Want dat is natuurlijk nog altijd de schuld van je (ex)vriend die de schulden zelf gemaakt heeft. Hij zal moeten leren zijn verantwoordelijkheden te nemen op alle gebieden. Veel sterkte in ieder geval.
Als hij in de schuldsanering zit hoeft hij ook niet te vluchten voor schulden. Zijn vaste lasten en huur worden dan gewoon betaald en met de schuldeisers zullen regelingen worden getroffen en als hij in de wettelijke schuldsanering zit (wsnp) dan kan hij zijn huis niet uitgezet worden. Ik vind eigenlijk niks een goed excuus om je kind in de steek te laten. Ik moet mijn kind ook helaas alleen opvoeden dus ik begrijp als geen ander hoe je je voelt, maar het 7000 km van zijn kind vandaan gaan wonen lijkt meer op een uitvlucht en ik denk dat je dan eigenlijk niet moet treuren om hem. Ook al is dat heel moeilijk en zal je nog verdriet genoeg om hem hebben. Dat begrijp ik. Het is niet niks, maar hij kiest hier zelf voor en niemand anders voor hem. In Nederland zijn mogelijkheden genoeg om geholpen te worden met schulden etc. En in Nederland komt niemand op straat te staan zonder oordeel van een rechter, als het tenminste een huurwoning betreft. Om zijn familie de schuld te geven vind ik een beetje kort door de bocht. Misschien hebben ze hem in het verleden wel al genoeg geholpen en kunnen ze of willen ze dat om hun moverende redenen niet meer doen. En nu mag jouw kindje zijn familie niet leren kennen omdat ze hem niet helpen? Het is niet de schuld van de familie dat jouw kindje zonder vader moet opgroeien. Jouw vriend loopt zelf weg van jou en je kindje? Er is niemand die hem daartoe dwingt. Hij is -neem ik aan- een volwassen man en hij dient zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen. Niet zijn familie. De schulden zijn niet van de een op de andere dag ontstaan, aangezien ze zo groot zijn dat hij wil vluchten. Hij heeft daar dus zelf de hand in gehad en niet zijn familie. Naar mijn idee straf je je kindje ook als je besluit dat zijn familie jullie kind niet mag zien, terwijl ze wel misschien deel uit willen maken van het leven van jullie kindje. By the way: waarom geef jij hem geen (tijdelijk) onderdak dan?
weg bij mozaiek echt direct nog. wij zijn in 2009 bij mozaiek gekomen tot er in 2012 in een keer dw woningbouw aan de deur stond. Binnen 24 uur huis verlaten. Stond ik met een baby van 6 maanden in mijn armen. Ze hebben in die 3 jaar tijd nooit de huur betaald. Hoogste bedrag wat er betaald aan huur was 80 euro. wij zijn direct naar de rechter gegaan. Hun een hoop smoesjes (mnr verheijden) dat ze wel betaalden maar geen geld binnen kregen. Hallo we werkten beiden hadden 2300 euro inkomsten per maand. ook pakken ze.elke maand bewind voerderskosten. Terwijl ze dat al gesubsidieerd krijgen van de gemeente dus dubbelop voor hun aan inkomsten. oplichters niveau 1. zoek maar is op radar mozaiek bewind
Nu 2 jaar later hebben wij de huurschuld van 3687 euro al een half jaar helemaal zelf afbetaalt en nog komen er brieven binnen van rekeningen die hun nooit betaald hebben. anderhalve maand geleden kreeg ik een brief van een deurwaarder van de zorgboog. Was de rekening van de kraamzorg van 2011 niet betaald. Terwijl we alle post naar ze gestuurd hadden. echt zeg hem hij moet naar de rechter bellen maandag en regel het. Zo hoeft hij noet zijn huis uit. en laat hem bij de gemeente een schuldhulp traject nemen
Hhhmmm, is het vertrekken naar Dom. Rep. geen smoes van hem in de hoop dat jij hem in huis neemt? Nu kan het zijn dat familie hem idd te vaak hebben geholpen maar hij zich zelf niet. Kijk nou waar hij nu mee komt. Wel jammer want met kindje houd hij blijkbaar geen rekening :x
Ik heb eerder met hem samengewoond, op mijn kosten, maar dit ging helemaal mis. Uiteindelijk belandde ik zelf met schulden, en daar ben ik nu gelukkig mede dankzij hulp van mijn ouders weer vanaf en heb nu een klein huisje, dat mijn ouders helemaal opgeknapt hebben. Ik ga hem niet in huis halen omdat 1, dat niet werkt en ik niet met een kleintje met een hele hoop ruzie in huis ga zitten. En 2, omdat hij eerder bij mij heeft ingewoond en toen ook niks heeft bereikt of gedaan en ik alles maar betalen. Ik heb ook geen medelijden met hem, en vind het voor 100% zijn eigen schuld hoe het er nu aan toe gaat omdat hij gewoon nergens achteraan gaat. Het ging hier meer om mijn emoties, ondanks dat hij er een zootje van maakt en het feit dat mijn zoontje zijn vader straks niet ziet. Ben ook echter niet van plan om ooit nog een relatie met hem te beginnen, maar hij heeft wel degelijk nog een plekje in mijn hart ondanks alles... En over zijn familie... ik heb al bijna een jaar niets van ze gehoord, ze hebben mij allemaal verwijderd van facebook (vraag me in godsnaam niet waarom, i dunno) en ook sinds ik zwanger ben hebben ze (op zijn zus die ik wel spreek na) niets laten horen dus waarom straks ineens wel afspreken als er een schattig lief neefje is? nou nee sorry... Mijn ex kwam er op zijn 16e alleen voor te staan nadat zijn moeder overleed, sindsdien zit hij al in de shit. Ik vind dat zijn familie tóen (zijn jongste zus was 27 de rest ouder) al had moeten helpen aangezien hij als enige nog thuis woonde en thuis dus ineens nietmeer bestond. Maarja dat is mijn mening, zijn familie zit blijkbaar anders in elkaar.
Misschien dat zijn broers en zussen het ooit wel hebben geprobeerd om hem te helpen maar ook merkten dat het niet werkte met hem? Maar als hij zomaar wil en kan vertrekken terwijl hij weet dat er een kind op komst is, zou ik hem laten gaan. Desnoods ga je - als je er ooit de centen voor hebt - ooit es op reis naar ginder met je kleintje (lijkt mij dat je ex wel iets kan regelen qua overnachtingsplaats dan). En Skype en dergelijke bestaat ook nog. Maar als hij duidelijk naar de andere kant van de wereld wil, terwijl zijn prioriteit hier zou moeten liggen ... zegt dat voor mij toch echt wel genoeg over hem. Als hij ooit terugkeert, vrees ik wel dat ze hem snel gaan terugvinden om die schulden af te betalen. Met waarschijnlijk nog wat extra intresten en boetes erbovenop.