hallo allemaal heeft iemand ervaring om met een baby van 1 maan een autoreis te maken. ik moet/wil graag met de auto naar nederland ( ik woon in italie) ze zeggen dat hij ook te klein is om te vliegen groetjes pinkeltje
Wat gek dat ze zeggen dat je baby te klein is om te vliegen. Mijn dochtertje was precies 4 weken, toen we naar Egypte vlogen. Aanstaande woensdag vliegen we terug en dan is ze op 1 dag na 11 weken.
Zou denk ik niet met de auto gaan. Heb net een reis van 800 kilometer erop zitten met onze kleine van 5 maanden. Dit ging goed maar het had niet verder moeten zijn. Zou als ik jou was met vliegtuig gaan, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Mijne is 13 weken en we hebben 2 weken geleden de eerste vliegreis gemaakt. Voilgens mij zit er geen ondergrens aan vanaf wanneer babies mogen vliegen. Afgezien daarvan denk ik dat als ik de keus had dat ik ook eerder zou kiezen om te vliegen dan te rijden. Aan de andere kant, een kleintje van 1 maand slaapt natuurlijk nog ontzettend veel, dus zie eignelijk niet in waarom dat fout zou gaan. Je bent waarschijnlijk iets van 10 uur onderweg?
Je hoort er verschillende verhalen over, het zal ook aan je kindje liggen... Vier weken is wel klein, mogen ze dan al wel zolang in de maxicosi liggen? Vliegen is best een optie. Je krijgt met je baby altijd voorrang en ze helpen je goed op het vliegveld (geen ervaring zelf, maar heb ik vorig jaar gezien toen ik zelf vloog, er zat een stel bij ons met een baby van een maandje of twee, schatte ik) Wij hopen in sept. ook een autoreis te gaan maken met Jesse, dan is hij bijna 7 maand. Naar Slowakije, 1400 km, we gaan wel veel stoppen en overnachten onderweg. Maar het blijft wel anderhalve dag reizen... Ben heel benieuwd hoe het gaat.
bel even de luchtvaartmaatschappij, maar volgens mij mag je met 1 maand gewoon vliegen hoor. Ik zou dat eerder doen dan uren in een auto, als je een reiswieg hebt is het misschien nog te doen, maar in een maxi cosi zou ik de baby niet zo lang achter elkaar laten liggen.