Wanneer uit de maxicosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik word knettergek van die maxi cosi! Zo zwaar en Elena heeft nog wel eens de neiging om enthousiast te gaan zitten trappelen, net als ik haar op mijn arm heb in de cosi. Au voor mama...

Wanneer kan je de kleine in een gewone autostoel zetten eigenlijk? Elena is bijna 8 maanden, 68 cm en ruim 7 kilo.

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    De meeste autostoeltjes zijn voor kindjes vanaf 9 kilo. Je sjouwt je idd een breuk. Ik laat tegenwoordig de cosi in de auto staan en draag haar op mijn arm.

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow tuurlijk, dat is ook een idee! Waarom doe ik dat eigenlijk niet? is hetzelfde principe als een autostoel, daar moet je je kleine ook uit halen...

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Bij 9 kilo of 9 maanden mag ze in de autostoel. Ik zit met hetzelfde. Ik heb gewoon pijn aan mijn polsen en ellebogen en zit echt te bedenken of we voor pasen als we naar engeland gaan niet gewoon de autostoel gebruiken.....een week later is ze 9 maanden. Ze weegt 8.5 kilo denk ik.

Het is echt niet te doen he....kan niet wachten...

Groetjes, M

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In een gewone autostoel kunnen ze niet lekker slapen vind ik. Jelles hoofd valt steeds naar voren als hij in de gewone autostoel zit. Ik heb een maxi cosi Tobi en de slaapstand stelt niet zo heel veel voor.. :) Wij zijn 2 weken geleden naar zweden geweest met de auto en we hebben het autostoeltje en de maxi cosi meegenomen. Slapen in de Cosi en wakker in de stoel. Dan hebben ze ook nog even een andere houding en dat is ook wel lekker op zo'n lange rit.. :)

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ik had gelukkig adapters bij me maxi cosi dus kon ik hem zo op de wagen klikken. Nu woon ik wel op 4 hoog en sjouwde ik hem dus ook altijd met maxi-cosi en al naar boven :( dat was ook nog best zwaaaaaar..

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan de maxi cosi nu nog op de kinderwagen klikken, maar over een paar maandjes ook niet meer als Eva uit de bak is gegroeid :(. Ze zal dan ook iets van 7 kilo wegen.

Wij denken eraan om straks de Tobi te kopen, maar die kan dus niet heel erg in ligstand? Weten jullie wel autostoel wel?

groetjes,
    Snoopy

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Onze autostoel kan ook in ligstand, perfect hoor! Wij hadden Justin tot 9,5 maanden in de maxicosi, hij weegt nu 3 maanden later net 10 kilo. Maar de richtlijn is idd 9 kilo of 9 maanden, maar als je beeb er met zijn/haar hoofdje bovenuit komt is t ook al gevaarlijk.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb noa met 9 maanden in de gewone autostoel gedaan, veel makkelijker. als ik tot die 9 kilo had moeten wachten mocht ze er nu nog niet in en ze is bijna een jaar.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Patroeschka, welke autostoel hebben jullie dan?

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik heb ook de tobi en Laura slaapt er erg goed in. Ik vind wel veel verschil tussen de zit en lig stand :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker ;).

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ben ik ook wel benieuwd naar...
    wij moeten binnenkort ook op zoek naar een autostoeltje

14. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Sinds afgelopen zondag hebben wij de Tobi in gebruik. De MC was steeds huilen. Waarschijnlijk omdat hij zijn benen er ook niet meer in kon strekken. Nu zit hij als een koning in zijn stoel en krijgt de slappe lach als wij naar achteren kijken :D
    De ligstand van de tobi vind ik hetzelfde als in de MC.

15. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt met de ligstand van zo'n autostoel? Ik snap dat namelijk niet?

16. demi26

demi26 Niet meer actief

Hier een mannetje van ruim 9,5 kilo en 72 cm, maar nog geen 7 maanden oud en kan nog niet goed zitten en dus blijft hij lekker in de MC! Goede krachttraining voor mij en veiliger voor hem...

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn zat met 8 maanden en 8,5 kilo in een autostoel. Ik moest hem elke keer echt in de maxi cosi proppen, en als hij zijn jas aan had zag het er niet uit!
    Tijn kan wel al heel lang goed rechtopzitten, dat scheelt. En hij slaapt in de autostoel net zo goed als in de maxi cosi, misschien zelfs beter! Ook hij krijgt steeds de slappe lach als we omkijken! erg leuk!

Ik moet zeggen dat de oude maxi cosi veel ruimer is dan die nieuwe. Wij hebben dus zo een neiiuw model en de meeste kindjes die ik ken, passen daar heel snel niet meer in, in de breedte dan he. De lengte is geen probleem. En die oude modellen, zijn veel ruimer! Beetj evreemd dat maxi cosi dat zo heeft gedaan, die nieuwe modellen zien er misschien leuker uit, maar zijn dus niet handiger!
    Of is dat het verschil tussen de cabriofix en de city? de cabriofix hbben wij, en die vind ik dus erg smal.

kus miek

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia der beentjes steken ook al uit de maxicosi maar laat haar er gewoon inzitten. nu is ze pas 6 maanden maar ik ga haar zeker tot de 9 maanden in de maxicosi houden ook al kan ze goed zitten. ze valt altijd in slaap in de auto en dan is dit toch wel comfortabel. alicia weegt nu trouwens 8 kilo en is 67cm lang dus een dikketje en dat past echt nog net in demaxi cosi cabriofix die ik heb. haar kontje zit bijna klem :) en zeker als ik de voetenzak gebruik maar goed die is nodig want ze gaat ook af en toe mee achter op de fiets in de baby mee :)

ik heb de maxi cosi priori xps gekocht voor strakjes en ook deze kan in ligstand al vind ik het niet veel voorstellen maar alle beetjes helpen :). in plaats van dan helemaal recht op kun je hem dan kantelen (een klein stukje). ik ben hier bij een babyzaak geweest voor info en hun zeiden dat je het beste zolang mogelijk in de maxi cosi kunt houden. benen en hoofd mogen wat uitsteken maar het is gewoon erg belangrijk dat de klientjes goed en lang kunnen zitten voor ze in een gewone autostoel gaan. bij remmen is het zo dat bij de maxi cosi de stoel de grootste klap krijgt (kindje wordt er ingedrukt) en het kindje er weinig van merkt en bij een vervolg autostoel moet het nekje de klap opvangen. om deze rede wacht ik echt tot het uiterste

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik woon trouwens in een flat, 3 hoog zonder lift en kan je zeggen dat ik zwaar uitgeput ben als ik boven kom :) dat is dan wel het enige nadeel van de maxi cosi. Ik zelf heb hem nodig om op de fiets weg te gaan (baby mee) en me vriend heeft hem nodig voor de auto en om er nu 2 te kopen vind ik ook weer onzin dus hij moet elke keer mee naar binnen.

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben die van de HEMA voor 80 e. Ideaal!

Deel Deze Pagina