Zoals de titel het al zegt, kun je hier even lekker klagen over o.a. de vervelende zwangerschapskwaaltjes. Volgens mij is er ooit ook al zo'n topic geweest, maar die kan ik even niet zo snel vinden. Nu tijdens mijn 2e zwangerschap (eigenlijk 4e ivm 2x een mk) Had ik me voorgenomen om zoveel als mogelijk is te gaan genieten van deze zwangerschap. Helemaal gezien de 1e zw.schap. Zie onderschrift... En omdat dit hoogstwaarschijnlijk mijn laatste zal zijn. Maar.... Nu ik 21 weken zwanger ben. Ga ik toch even lekker klagen. - Ik slaap slecht ivm restless legs. - last van maagzuur. Met name 's nachts als ik in bed lig. - Opkomende bekkeninstabiliteit. Nu al! Bij de 1e ook gehad, maar toen iets later. - Obstipatie en niet zo'n beetje ook. Ik drink meer dan genoeg en eet ook genoeg vezelrijke voeding. Heb vandaag maar roosvice laxo gekocht. Hopelijk werkt dat. - Aambeien... - Toch best wel wat stress ivm HELLP tijdens 1e zw.schap. Hopelijk gaat het deze keer wel goed. Tot nu toe ziet alles er steeds goed uit en sta ik onder strenge controle bij de gyn, maar toch. Het blijft spannend. Ik ben dolgelukkig dat we nu toch weer zwanger zijn. Dat we het weer aandrurven en dat het tot nu toe goed gaat. Ik wil niet klagen, maar moest het toch even kwijt. Wie volgt?! Grtjs, Aleida
O, heerlijk! Heb je even?! We zijn dol gelukkig met de komst van onze man hoor, laat ik dat voor opstellen, maar zwanger zijn is echt NIET mijn hobby! De eerste 13 weken ben ik stront misselijk geweest en leefde echt op crackers (met smeerkaas) en thee! Mn man moest verplicht ergens anders eten, anders hield ik het niet binnen. Vanaf 23 weken zit ik volledig in de ziekte wet vanwege BI/rugklachten en die rugklachten worden echt met de dag erger! Mijn buik zit me zo ontzettend in de weg, dat mijn man mn schoenen aan moet doen en dicht moet ritsen! Ik kan niet eens fatsoenlijk de afwas doen, omdat ik het staand niet volhou. Ik slaap zo ontzettend slecht. Ik kan niet fatsoenlijk lekker op de bank zitten/liggen/hangen, vanwege mijn rug/bekken klachten. Ook staan en lopen is niet lang te houden. Ik ben echt zo ontzettend lui! Terwijl mijn man echt nestel-drang heeft Pff.. dat lucht even op! Maar ik geniet wel met volle teugen van alle trapjes, en bewegingen in mijn buik!
Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen.. maar vooruit doe het dan toch ook maar een klein beetje Ben nu 14 weken, ben geen seconde misselijk geweest. Mijn grootste kwaal is MOE en ja idd met hoofdletters. Het gebeurd regelmatig dat ik rond negen uur op de bank in slaap val. Voor iemand die normaal een avondmens is was dat even wennen. s Middags moet ik mezelf echt dwingen om verder te gaan op me werk... Ze zeggen dat het met een paar weken toch wel beter moet gaan.. ik juich de dag toe.. Maar wat ik al zei, eigenlijk mag ik helemaal niet klagen! Al denk wel, het gaat nu allemaal zo soepel, dat kan toch ook niet.. straks krijg ik een helse bevallig....
Ik had dit bijna zelf geschreven kunnen hebben! Ook de eerste 16 weken hartstikke misselijk geweest en nog voordat dit over was kreeg ik bekkenklachten. Vanaf 18 weken zit ik al thuis.... AL 5 MAANDEN! Ken elk puntje in de muren voort, want eropuit kan ik niet meer. Dat kon in het begin van mn zw nog wel, een uurtje ikea ofzo, nu krijg ik het al benauwd als ik naar de Jumbo moet! Vandaag had ik een energie-boost en heb ik boven aangepakt. Dat wil dus zeggen dat ik geveegd en opgeruimd heb en bedden van de jongens verschoond en de was opgeruimd. daar ben ik uren mee bezig geweest en zoooveel werk was het nou ook weer niet. (mama doet morgen poetsen, hihi) Maar nu kan ik dus niets meer! Mn man is met de oudste op feest en de kleine moet zo naar bed maar kan hem niet meer optillen. Dus dat word ff aanknoeien.... Ben vorige week verkouden geworden en daar kom ik dus niet vanaf... En bij elke hoest snel benen tegen elkaar want word met de dag incontinenter... bluh! Slaap slecht, veeeel harde buiken en voorweeen, stress en ernstig veel pijn in bekken en rug. Zal ik nog ff doorgaan?? IK WIL BEVALLEN! hahaha.... oh heeerlijk dit...
Haha ik wil ook bevallen!!! Kan echt niks mr voor mn gevoel.. ben dagenlang heel lui en moe, nergens zin in.. Mijn slaapkamer/babykamer is een rotbende, moet ik nodig opruimen/schoonmaken!! Was vanmorgen daarmee begonnen maar toen kwam ik iets anders tegen wat ik moest regelen en toen ben ik daarmee verder gegaan Dus nog steeds niet opgeruimd Ik kom echt met moeite van de bank af, zie er tegenop om mijn glas drinken van de tafel te pakken Moet elke nacht om het uur naar de wc, word er stapelgek van.. Ik zet helemaal op, pas bijna mn broeken niet meer en dan moet ik nog een maand!! Hoop dat t vocht is en geen vet Verder ben ik bang dat ik overtijd ga lopen Waarom weet ik niet eigenlijk.. wil liever dat ze 2 weken eerder komt..
Mijn klachten stellen niet erg veel voor... Ik ben vooral vaak erg moe/lusteloos! Kan me niet lang op iets concentreren, en dat is echt irritant. Verder heb ik een lage bloeddruk, waardoor ik vaak super duizelig ben, blegh! En 's nachts omdraaien in m'n slaap is ook al een heel karwei, en dan ben ik nog maar 22 weken... Maar verder geen klachten die echt serieus zijn, gelukkig! Dus ach, wat heb ik eigenlijk te klagen?
Kijk eens aan. Ik ben dus niet de enige. En het maakt in dit topic niet uit wie de ergste klachten heeft. Of dat je alleen mag klagen als het iets ernstigs is. Gewoon ff lekker het van je afschrijven. Ieder heeft zo z'n eigen klacht/klachten/klachtjes en die zijn gewoon (heel erg) vervelend. Dus of je nu last hebt van die ene pukkel op je bil of zware bekkeninstabiliteit. Kom lekker zeuren. Dat lucht in iedergeval (heel) even op. Moe ben ik inderdaad ook. Die had ik geloof ik nog niet genoemd en vooral 's nachts ook vaak moeten plassen. Zoooo irri!!
Vreselijk he! Ik voel me zo ontzettend machteloos! Maar jij hebt ook nog twee andere kindjes lopen! Ik heb nu al veel moeite om toe te geven dat ik teveel heb gedaan en moet stoppen, laat staan met 2 kindjes er bij!
En ik ga nu ff klagen omdat ik al voor de 3e nacht achtereen niet in slaap kan komen (ik lach als een boer met kiespijn, ff voor de duidelijkheid) Joepie de poepie..:x En mijn armen en benen doen zeer en slapen de hele tijd
wil je even moed in praten, onze dochter 34 weken zwangerschap hellp, en kijk eens! ben er al overheen! gisteren was mijn bloeddruk keurig!! kop op!!
Whoooohooo!! Wat fijn dat je over DE datum heen bent en dat je bloeddruk goed is! Ik denk als ik eenmaal de 27+6 voorbij ben, dat ik me dan ook vast minder zorgen zal maken. Thnx voor je opbeurende bericht! Grtjs, Aleida
heerlijk zo'n topic... ik ben nu 21 weken zwanger....constant moe..al vanaf het begin... gelukkig niet misselijk geweest... wel lage bloeddruk waardoor ik af en toe het gevoel heb dat ik elk moment om kan vallen... ik voel me ontzettend zielig (klote hormonen) vanochtend ruzie gezocht met vriendlief om niks...gelukkig snapt hij dat ik er niet zoveel aan kan doen en 5 min later jankend aan zijn voeten lig om sorry te zeggen (echt waar:S) heb last van me rug en bekken... af en toe harde buiken... wil heel graag met verlof maar ik moet helaas nog 2,5 maand wachten...pff...ben zo klaar met dat werken...(na mijn verlof ga ik er ook niet meer terug..) gelukkig weten we vanaf vorige week dat we een zoontje krijgen en dat hij helemaal gezond is...en ik mag hem elke dag voelen schoppen...
Haha ja om 7 uur ben ik in slaap gevallen tot half 12 Nu wel moe maargoed, vanavond maar weer een poging doen tot mezelf vanavond maar eens verwennen met een lekkere chicken sate van de Mac
Het valt me op dat de meeste dames die "klagen", waaronder ik dus ook. Een zoon krijgen.... Toeval of???