Beste dames, ik ben nu ruim 9 weken zwanger. Morgen krijgen wij de 1ste echo. Dit is onze 2de kindje. Krijg je bij 9 weken een inwendige echo of een uitwendige?? Graag hoor ik wat van jullie. Liefs Babystuff
gefeliciteerd ligt eraan waar je onder behandeling bent.. de gyn doet tot 12 weken vaak inwendig ( niet altijd) de vk probeert vaak eerst uitwendig, en als het niet zichtbaar is inwendig zoals ik hier vaak lees..
Dank je wel!! Ik moet gewoon naar de vk. Ik krijg al best wel een buikje dus ben beniewd of ze het goed kunnen zien. Het is toch zo dat als hij uitwenidig is, dat dat het beste gaat met een volle blaas? Of was het juist andersom? Dat weet ik eigenlijk niet meer van mijn 1ste zwangerschap. De reden dat ik dus vrij snel een echo krijg is dat de vader van mijn partner 1 van een tweeling is Liefs
Heey meid twee eiige tweelingen zijn alleen erfelijk aan de vrouw der kant( dubbele eisprong) , een een eiige tweeling kan wel erfelijk zijn aan de man zijn kant bij een uitwendige echo tot de 12 weken idd altijd met een volle blaas komen en inwendig met een lege blaas
Ik heb vandaag (10w6d) een echo bij de gyn gehad en hij wilde het graag inwendig doen, omdat je dan het mooiste beeld hebt.... Maar goed, het zal wellicht per echo-maker verschillen wat zijn/haar voorkeur is!
Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad. Ik was toen 9 weken en 6 dagen. Deze echo is ook uitwendig gedaan en zie het resultaat in mijn fotoalbum. Is toch best een mooie echo geworden. Het ligt er inderdaad aan wat hun het beste vinden. Als je uitwendig krijgt is een volle blaas wel handig, dan schijnen ze het beter te kunnen zien. Bij inwendig moet je juist een lege blaas hebben. Liefs belliebel.
@belliebel Dat is zeker een hele mooie echo. We zien echt uit naar een uitwendige echo en denk dat ik daar zelf ook wel voor kan kiezen bij ons. Mocht het uitwendig nog niet echt te zien zijn dan heb ik geen keus. Geniet van je zwangerschap allemaal en bedankt voor de info Jullie horen het weekend meer!!
Waarschijnlijk is het ook wel zo dat je bij de gyn sneller een inwendige krijgt dan een uitwendige.. Iig bedankt voor de info. Liefs
Bij 9 weken krijgen wij in de vkpraktijk altijd een inwendige echo. Ik had met 11 weken een echo, eerst van buiten geprobeerd maar dat lukte niet. Dus alsnog inwendig. Nou ja, hoort allemaal bij een zwangerschap die onderzoeken.
Ik had met 8 weken een uitwendige echo bij de VK. Ze zei: we kijken wel of het zo lukt en prima te zien. Volgens mij kan het er ook aan liggen of je slank bent, is bij mij nl wel het geval. Succes met de echo morgen.
heb vandaag 1e echo gehad bij vk, eerst uitwendig, was wel te zien, maar niet zo heel duidelijk, toen inwendig en veel mooier beeld. Is totaal niet vervelend hoor inwendig, doet geen pijn, vond het niet vervelend in ieder geval, het enige je moet in je blote kont, maar ja dat moet je nog wel vaker! Liefs Moons
Hangt ook af van de apparatuur. Ik had mijn 10 weken een prachtige uitwendige echo en hoefde ook geen volle blaas. Zijn apparatuur kon zelfs bij 6,5 week uitwendig.
Ik heb met 10 weken en 2 dagen een uitwendige echo gehad. Blaas was niet heel erg vol maar voelde 't wel even toen ze er op drukte. Je kon het goed zien.
Dat van een volle blaas is ook niet altijd waar! Is sterk afhankelijk van hoe je blaas ligt... Mijn blaas lag namelijk in mijn vorige zwangerschap iets anders dan de meeste vrouwen waardoor ik juist een lege blaas moest hebben omdat ze anders alleen maar de blaas goed in beeld konden krijgen en het kindje + baarmoeder dus niet goed... Dit was overigens wel via een pretecho bureau dus daar konden ze zowiezo geen inwendige echo's maken....
Nou, we hebben onze echo gehad en hij was uitwenig Was allemaal prima te zien, zowel hoodje als de "beentje" en "armpjes" haha. Metingen klopte ook allemaal prima. We zijn helemaal blij. Thanks dames voor de info allemaal. Liefs
Ik heb bij 12 weken een inwendige echo gehad. (kindje lag diep, en ik heb een laagje spek ertussen). Eerst wel uitwendig geprobeerd, maar inwendig waren de plaatjes veel beter. Dus met volle blaas erheen, uitwendig geprobeerd, blaas legen, inwendig mooi plaatjes..