Hallo allemaal ! Wie weet of dit waar is ? Het zou zo zijn dat iedereen nu met 36 weken standaard een liggingsecho krijgt, vergoed door ze ziektenkostenverzekering. Ik had het vanochtend aan de VK willen vragen maar ik ben het weer vergeten ... Zou wel leuk zijn, nog een plaatje van de beeb aan het einde van de zwangerschap !
geen idee meid ik denk niet dat dat nodige echo's zijn de vk kan vaak voelen hoe het kindje ligt.. maar mocht het nodig zijn zul je hem krijgen en dan word hij vergoed om dat het dan medisch is ik weet het anders ook niet of je die standaard krijgt ik heb die iig nog nooit standaard gehad.
Binnen de praktijk waar ik loop is het sinds enige tijd wel standaard dat er rond 36 weken bij iedere zwangere een liggingsecho wordt gemaakt. Maar dat komt ook omdat ze zelf toch al de apparatuur hebben staan. Ik hoefde deze echo ook niet zelf te betalen.
Dank je wel voor jullie antwoorden meiden ! We wachten het eens af, en volgende keer kan ik het extra vragen ... maar dat duurt nog een kleine 3 weken Groetjes, Nikki F
bij mij kunnen ze niet voelen hoe de kleine ligt ben stevig vsn mezelf dus zit iets meer spek tussen haha!!het is zeker noodzakelijk dat ze zien hoe de kleine licht dus moet de echo gedaan worden!!het gebeurt dus alleen als het noodzakelijk is en je krijgt het dan gewoon vergoed!!!ik vindt t iig niet vervelen haha!!succes
ik hier krijg je geen standaard liggingsecho maar ik ben zelf ook nogal aan de stevige kant dus de verloskundige kon maandag niet goed voelen hoe het lag ze dacht dat het goed lag maar moest het hartje nogal hoog zoeken dus als ze nou over 2 weken het nog niet zeker weten krijg ik nog wel een echo en moet zeggen vindt dat helemaal niet erg als dat zo is
Ondanks dat vk hier al weken zegt dat het met het hoofdje naar beneden in het bekken ligt, krijg je heir toch nog standaard een liggingsecho. Ze meten dan gelijk nog weer het hoodf/buik omtrekje en het bovenbeentje.
Ik heb er een gehad vorige week omdat een van de vk's het een paar weken eerder niet heel goed kon voelen en 'indien nodig' doen ze er dan 1 rond 36 weken. Deze die ik nu had heeft meer voor de zekerheid ff gekeken dan dat het echt nodig was, zij voelde hoofdje onderin en volgens mijn gevoel lag ze ook zo, klopte idd. Je ziet niet echt veel meer, alles is al zo groot, in een flits het snoetje voorbij zien komen, wat ribjes, hartje en maagje en ze heeft nog ff (met moeite) hoofdje, buikje, beentjes gemeten. Plaatjes heb ik niet meer gekregen, waren ook geen mooie plaatjes meer van te maken, veel te veel schaduwen.
Precies, met 36 weken kunnen ze geen mooie foto's meer maken van je kindje Ik heb met mijn liggingsecho alleen een foto van de hartslag gekregen
Ik heb gisteren ook een fototje meegekregen MHHHH volgens mij is het een hoofdje wat erop staat maar kan er dus niet veel van maken hahahahaha nja het gaat om het idee heh!!!
ik heb er eentje gehad, maar alleen maar omdat mijn zoontje alleen maar dwars of in stuit had gelegen tot en met 35 weken. mooie foto's krijg je idd niet, de echo zelf was ook niet bijster interessant. hier is het trouwens ook niet standaard, alleen bij twijfel.