hoi mijn dochtertje is nu 14 maanden en de kriebels voor een tweede beginnen nu toch wel te komen. alleen ik zit met het volgende, ik weet ook niet of dit het juiste topic is, ik werk op dit moment via een uitzendbureau en ben dus bang dat ik ontslagen word als men te weten komt dat ik zwanger zou zijn, ben ik nu nog niet hoor. daarnaast heeft wachten ook geen zin want als ik in vaste dienst zou komen dan zou ik 2 x een jaarcontract krijgen dus dan zijn we weer 2,5 jaar verder voordat ik echt vaste zekerheid heb. zonder mijn inkomsten zal het moeilijk zijn om rond te komen. maar moet ik mijn keuze voor een tweede kind hiervan af laten hangen? mijn gevoel zegt van niet....maar mijn verstand knaagt aan me... wat zouden jullie doen, je gevoel volgen en gaan voor een tweede of niet? vind het zo moeilijk... liefs van een meisje
hallo meisje, der is maar 1 iemand die daar antwoord op kan geven en dat ben jelf. dit is niet echt een onderwerp waar niemand je mee kan helpen. niemand kan in jou knip kijken. de timing is natuurlijk wel slecht met die crisis. voor jou op dit moment 10 andere dat is gewoon een feit. maar als jij je werk goed doet, waarom zouden ze je dan ontslaan. erg dubbel dus. ik wens je heel veel sterkte met je keuze en schrijf de voor en tegens eens op papier. dat zou je kunnen helepen met je keuze. succes meid groetjes edith
hoi edith, ja ik weet ook wel dat het mijn eigen keuze is en iets is wat ik zelf/samen met mijn man moet beslissen. alleen ik vind het gewoon erg moeilijk op dit moment, mijn gevoeg zegt ja, ga ervoor. maar als ik aan alle dingen denk die erbij komen kijken zakt de moed me in de schoenen...
Inderdaad, je moet het zelf beslissen. Zelf zit ik zonder werk sinds een maand of 3 en mij nemen ze echt nergens meer aan met een dikke buik. Maar dan doen we het een tijd wat zuiniger aan, op een of andere manier komt er op een moment altijd wel weer een oplossing. Ik zit straks in een verhuizing, dat wist ik ook al voor ik zwanger werd, kortom, druk en niet ideaal, maar voor mij geen reden om te wachten met een tweede. Je hebt een baan, vorige zwangerschap werkte ik ook via het uitzendbureau, maar kreeg wel een contract aangeboden, al wisten ze gewoon dat ik zwanger was, dat vonden ze daar geen probleem. Dus wie weet maak je je zorgen om niets, een risico is het wel, maar hoe groot het probleem voor jullie is, kun je alleen zelf beoordelen.
jij moet voor jezelf beslissen wat je nodig hebt om voor een 2e te gaan! Ik heb/had ook kriebels, maar onze situatie is ook onzeker (niet mijn baan hoor). De kriebels gaan bij mij dan meteen weg, omdat ik die zekerheid wel nodig heb!
daarom gaf ik ook als tip. schrijf de voor en tegens eens op en kijk wat er zwaarder weegt. mij helpt dit altijd beslissingen te nemen en neem dan altijd de juiste