Ruim een jaar na de knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door RoIn, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Is de boel nog gevoelig down under.
    Het is niet constant gelukkig maar wel als ik flink gefietst heb een volgens mij ook bij koud weer.
    Na het fietsen heb ik een dag of 2-3 last.

    Littekenweefsel is ook nog duidelijk voelbaar. Er zit een vrij harde bult op de plek van de knip.

    Wie heeft hier ook ervaring mee?
     
  2. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik had er ook nog wel eens last van als ik ongesteld was en dan lang stond. Nu niet door zwangerschap, maar ben benieuwd wat voor effect de volgende bevalling erop heeft ;)
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje vervelend voor je!!
    Ik moet zeggen dat ik niet fiets, maar een half jaar na de knip geen last meer verder (ik heb wel her idee dat ik hier im vergelijking met anderen goed geknipt/gehecht ben)
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik kan ermee leven hoor, maar zo nu en dan stoor Ik me er toch aan! :)
     
  5. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik heb dat ook gehad, maar dat was al sneller na mn bevalling. Heb tot 4mnd na mn bevalling nog een paar keer bij de gyn gezeten en daar is 2 keer littekenweefsel weggebrand. Nu eigenlijk geen last meer.
    Misschien toch nog eens naar laten kijken? Mijn gyn en vk gaven echt aan dat je er geen last meer van moet hebben.
     
  6. pearls

    pearls Bekend lid

    29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik ben na zes maanden terug gegaan naar de gyneacoloog. Deze heeft onder narcose de soort bobbel littekenweefsel weggehaald en gehecht. Dit zat bij mij precies in de ingang en daardoor was vrijen ook te pijnlijk. Ik zag enorm op tegen de operatie maar het is me 100% meegevallen! Doordat het aan de binnenkant zat kon ik gewoon zitten en lopen etc zonder pijn. Mocht alleen zes weken niet vrijen totdat de hechtingen opgelost waren. Daarna echt nergens meer last van gehad en weer plezier met vrijen. Ik ben echt blij dat ik het heb laten doen! Daarna inmiddels nog een keer bevallen en deze keer had ik geen hechtingen. Nergens last van gelukkig!
     
  7. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Ik heb soms bij koud weer wel dat de spier die doorgeknipt is geweest, een soort spierpijn-achtig gevoel heeft. Maar met fietsen en dergelijke verder geen last.

    Nu is mijn knip ook een week na de bevalling open gesprongen (gelukkig niet bij het begin van de knip, maar aan het einde richting de bil zeg maar), waardoor het heel langzaam is genezen. De huid moest echt naar elkaar toe groeien. Voordeel daar van, ja ja we blijven proberen een voordeel te zien in het herstel daarvan haha, is dat er dus geen hard littekenweefsel is ontstaan. Je voelt ook niks als je er op drukt.

    Maar als je er echt een paar dagen last van hebt als je gefietst hebt, zou ik misschien toch een afspraak maken bij de gyn, om te kijken of er iets aan het littekenweefsel gedaan kan worden. Misschien kunnen ze dat wel heel makkelijk oplossen, en dan is het zo zonde als je veel te lang blijft doorlopen met last! :)
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja maar het is dus niet altijd!

    Hè bah.. nou ja. Maar eens over nadenken.

    Dank voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina