Hallo meiden, Een aantal maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Niet om zwanger te raken, maar om andere redenen. Ik heb nu een aantal keren een natuurlijke menstruatie gehad en dit was echt geen pretje. Heel veel spierpijn in mijn benen, erge rugpijn, misselijk en echt verschrikkelijke buikkrampen, die doortrekken naar mijn stuitje. Toen ik nog de pil slikte had ik van dit soort klachten bijna geen last. Ergens halverwege volgende week moet ik weer ongesteld worden, ik zie daar erg tegenop, vanwege al die klachten. Ik overweeg om vandaag weer te gaan beginnen met de pil. Alleen ik vraag mij af of dat wel zo gezond is i.v.m. mijn naderende ongesteldheid. Is het beter om te wachten tot na mijn ongi of kan het niet zo veel kwaad als ik nu weer begin? Ik hoor graag jullie advies of misschien heeft iemand tips wat ik kan doen om die klachten te verlichten? Alvast hartelijk dank! Groetjes, Martine
Ik zou in ieder geval wachten tot je menstruatie. Verder weet ik niet waarom je gestopt bent, maar misschien is het verstandig een afspraak bij je HA te maken en te kijken welke anticonceptie het beste voor je zou zijn.