Hangt ervan af wie er komt Als het om iemand gaat bij wie ik me volledig op m'n gemak voel, ruim ik niet extra op. Als het om iemand gaat van wie ik bang ben dat hij of zij me zal veroordelen om de troep, ruim ik wel extra op Ik ben momenteel hartstikke ziek en m'n zusje en neefje logeren hier, dus in plaats van 1, zijn er nu 2 kindjes die álles overhoop trekken. Een paar minuten na het opstaan, ziet het er hier uit alsof er een speelgoedbom ontploft is (en ik ben sowieso het type niet die dat tussendoor gaat opruimen, want dan blijf ik bezig, één keer aan het eind van de dag is meer dan genoeg). Gisteren kwam de PM-therapeut van onze zoon voor het eerst hier om kennis te maken, wat ik niet af wilde zeggen ondanks dat ik ziek was, maar ik had ook écht geen energie om alles op te ruimen. Tegen haar heb ik gezegd dat ze er maar niet op moest letten Voor zover ik heb kunnen merken, heeft het haar ook niet gestoord, gelukkig Normaal gesproken zou ik in zo'n situatie wel gezorgd hebben dat het er wat netter uit had gezien.
Het is hier redelijk opgeruimd, maar er slingert altijd wel iets rond: schoenen, speelgoed, een boek, je kent het wel. Dus ja, als ik visite krijg ruim ik wel even op. Meestal is het wel schoon, dus hoef meestal niet extra schoon te maken.
Hier hebben ze niet de mogelijkheid om alles overhoop te trekken. Het kleinere speelgoed zit verdeeld in bakken waar ze om kunnen vragen. 1 per keer en als die weer gevuld terug gegeven wordt dan kan er een andere gekozen worden. Als ik mijn schoenen of iets anders laat slingeren dan komt mijn peuter het brengen met de boodschap dat ik het op moet ruimen xd
Wij hebben hier 2 van die Action-bakken met gekleurde deksels, de kleine versie. Als daar alles uit is, ligt de vloer toch meer dan vol hoor Maar goed, als er geen visite komt, stoor ik me daar ook geen moment aan. Ik hou van rommel en zéker als het om speelgoed gaat, hoort dat er wat mij betreft in deze leeftijdsfase gewoon bij ♥
Toen wij net getrouwd waren, kwamen mijn schoonzussen (die al een paar keer moeder waren) wel eens langs en zeiden: pff, het is bij jou altijd zó extreem netjes. Ik vond het wel meevallen. We waren maar samen, werkten allebei veel, en ik maakte gewoon eens per week het huis schoon. We waren gewend om onze troep achter onze gat op te ruimen. Dus het was inderdaad ook altijd netjes. Tot de kinderen kwamen, sindsdien vind ik het elke dag weer een strijd om het netjes te krijgen Maar ik zit het lekkerst op de bank als het netjes is om me heen. Dus ik zorg wel dat het netjes is 's avonds, maar wat nu netjes is, is al lang niet meer het netjes van 9 jaar terug Op het computerbureau liggen vaak zat dvd's, wel netjes op een stapeltje, of knutselwerkjes op de speelgoedkast. Wij hebben wel 'geluk' dat we een eetkamer en woonkamer hebben, en in de eetkamer staan de speelgoedkasten. De woonkamer blijft zo wel netjes, wat ik wel heel fijn vind. En moeders die hun kind komen ophalen komen toch niet verder dan de woonkamer, dus dan lijkt het best netjes hier, zo lang ze niet verder het huis in gaan
Twee valt nog mee idd. Wij hebben dezelfde bakken maar dan een iets van 10 stuks en in een 3 tal alleen speelgoed waar wij zelf bij zitten vanwege de kleine onderdelen en 1 vanwege dat het knutselspullen (verf ed) zijn. Daarbij nog 2x de 100 literbakken. Dus als die bakken over de vloer verdeeld zouden liggen zou ik helemaal niet meer weten waar ik moet beginnen. En wij kunnen niet zo goed tegen troep. Op deze manier kunnen ze toch nog lekker spelen en zijn wij ook blij p.s. dan blijft het opruimen voor hun ook behapbaar.
Victoria: doe mijn zo'n kind. die van mij maken echt altijd rommel, vooral de jongste. Die trekt het liefst alles uit de kast. Gelukkig zit daar een slot op, dus hij mag maar beperkt pakken....Maar anders
Het plaatje rechtsboven is op mij van toepassing . De rest ook trouwens haha. Het is hier niet vies, maar het kan een troepje zijn (speelgoed). Maar als iemand langs komt doe ik net of ik altijd een opgeruimd huis heb.
Met een peuter en dreumes ligt hier altijd wel speelgoed over de grond. Ik weet niet hoe dat is wanneer ze ouder zijn en op school zitten en vriendjes mee naar huis nemen. Maar ik neem aan (hoop eigenlijk) dat ze dan wel netjes hun speelgoed opruimen wanneer ze uitgespeeld zijn. Maar wanneer er nu iemand op bezoek komt ruim ik wel wat op ja.
Hier is het altijd en eeuwig een kernexplosie. Ik ruim wel op voor mensen die wat verder van me afstaan maar mensen die ik goed ken weten wie ik ben en hoe ik in elkaar steek.
Normaal wel ja! Paniek als er ineens iemand voor de deur stond nu heb ik de flylady app en is mijn huis netjes. Niet tiptop maar goed genoeg
Als we echt visite krijgen ruim ik wel extra op. Voor ouders van vriendinnetjes e.d. niet. Die weten ondertussen wel dat we rommelkonten zijn. Van de kinderen zwerft er niet zo veel rond. Meeste is van ons zelf. Wel proberen we de eet tafel zo veel mogelijk opgeruimd te houden.
Nee, ik ruim niet extra op. Ik probeer het hier altijd zo opgeruimd mogelijk te houden. Ik haat vuile vaat op het aanrecht, dus alles gaat direct in de vaatwasser. Ik heb ook dikke haat aan kruimels en andere frutsels op de vloer, dus ik stofzuig op de dagen dat de kinderen thuis zijn meerdere keren per dag. Oud papier en plastic gaat gelijk naar de schuur, schoenen in de schoenenkast. Het enige wat hier wel eens "rondslingert" is speelgoed van de kinderen. Maar geen bergen, want ik wil wel dat het ene wordt opgeruimd voordat ze met het andere gaan spelen. Ik vind het heerlijk zo. Een opgeruimd huis = een opgeruimd hoofd. Ik word echt poepiechagrijnig van troep, dus ik ruim alles liever gelijk zoveel mogelijk op.
Haha. Ja als ik het hier zou laten gaan dan gebeurd dat ook hoor. Dan maakt hij zoveel troep dat hij niet meer weet waar hij moet beginnen. Laatst mocht hij het weer proberen in zijn grote jongens bed. Kwam ik smorgens de kamer in lag er allemaal kleding op de grond omdat hij zich had proberen aan te kleden (en de lade is net te hoog voor hem om in te kunnen kijken). Of een voedingsmomentje gisteren met de baby in onze slaapkamer terwijl de peuter rond snuffelde. Zat ik even op zp had hij een lade leeg gehaald en 'netjes' opgeruimd in de wasmand
Die van mij halen af en toe hun hele kledingkast leeg.....Geloof me, daar wordt je niet blij van op zondagochtend....En het is niet 1x gebeurd, maar inmiddels al 3x :x
Speelgoed van de vloer en even wat kopjes etc in de vaatwasser, verdwaalde sjaal aan de kapstok en dan kunnen ze binnen hoor.
Het klinkt allemaal uberpositief, maar de poll zegt iets anders. Hier is het echt niet bezoek-proof als iemand onverwachts voor de deur staat. Echt een verschrikkelijke hekel aan. Ik probeer het ook met behulp van flylady te verbeteren, en in zekere zin is dat absoluut het geval. Maar de deur openen na een doekje over de pot? Echt niet, ik schrik er altijd van hoe snel het weer een bende is als alles net keurig opgeruimd en schoongemaakt is! Bij mij is de bank altijd een rommeltje. Liggen altijd spullen op die we even nodig hadden, op het aanrecht staat altijd wel iets aan afwas, mijn wcpot is altijd vies, mijn zoontje gebruikt de bril als opstapje voor de wasbak. En speelgoed, ik ben blij als die 5 minuten op hun plek blijven staan. Hell al is het een uurtje! Maar ik ben binnen 20 minuten toch wel bezoekproof, maar echt niet zomaar op een willekeurig moment!
Het is hier een bende en ik snap niet hoe het bij anderen zo netjes kan zijn. Ik weet nooit goed wat ik met de troep moet doen.
gekozen voor hier is het altijd netjes. als ik in de avond naar bed ga zorg ik dat alles netjes en schoon is en zodra zoon naar school is begin ik weer aan mijn schoonmaak ronde in huis. hier heeft alles een vaste plek en wat niet gebruikt word ligt op zijn plek (op speelgoed na dat ruim ik van de baby 1x per dag op). eigenlijk maak ik elke ochtend schoon met de insteĺling er zal maar onverwachts visite komen
Ik heb voor hun samen een kapstok (die hoog hangt) met daaraan een stang van een cm of 100 waar al de vestjes en jasjes hangen. En nog wat haakjes waar badjasjes en de kleding voor morgen kan hangen. Ik denk eraan om een tweede op te hangen zodat alle kleertjes kunnen hangen en er niks uit de kast te trekken valt. Moeder zijn is al druk zat, met sommige dingen mag je het jezelf ook makkelijker maken