vragen over ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door laila1986, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    hoi. wie kan mijn helpen
    ik heb regelmatige cylcus
    maand septemeber ben ik 16 septmber ongesteld geworden normaal zou ik de 13 ongesteld worde.
    ik had op de 13 maand wat alleen bij afvegen bloed daarna niet meer,
    maar mijn menstruatie had ik op 16 septmber

ik ben van plan ovulatietest te gebruiken , en heb regemlmatig cylcus
    moet ik per dag 2 testen laten doen , of is er eentje genoeg?
    mijn cylcus is ongeveer 29 tot 34 dagen.
    wil de test van clearblu digitaal gebruiken,
    wat is het beste tijd stip dat ik kan gebruiken?

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb persoonlijk niet al te beste ervaringen met de digitale ovulatietesten van CB. Heb al herhaaldelijk meegemaakt dat de houder maar een keer of 3 werkt en dan niet meer, dus dan heb je wel 30 euro betaald voor 3 tests en kan je alsnog geld uitgeven aan weer nieuwe tests. Het is het beste om ongeveer een week lang ovu-testen te gebruiken. Je begint een dag of 4 voor je je eisprong verwacht en test dan elke dag tot hij positief is.

Drie dagen later ongesteld worden, is geen probleem hoor. Als je heel erg onregelmatig bent, kan je naar de huisarts gaan maar 3 dagen is niets om je zorgen over te maken.

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    hey dames wie kan mij aub helpen :
    ik heb vrijdag een ovu test gedaan ...de test streep was donkerder dan de controle streep ik had t gevoel...hoop slijm enzo en dacht ik test .
    nou heb ik nog steeds veel slijm en net weer test gedaan en 2 identieke strepen test streep was zelfs heeeeel klein beetje donkerder maar haast gelijk! hoe kan dit en van welke kan ik nou opaan? ik had bij die van vrijdag trouwens al 3uur niet geplast of gedronken en bij die van vandaag al meerdere keren wezen plassen voor ik testte zeker 4keer en laatste keer toch wel 30min voor testurine zeg maar....en best wat glazen water gedronken..nu al tijdje niet gedronken en geplast probeer t nog ff op te houden en doe dan nieuwe ovutest om uur of 2 eens kijken wat ie dan aangeeft
    ik heb gelezen dat je bij positieve test binnen nu en 48uur je ei hebt kan t zijn dat ik met test van vrijdag echt in begin zat en nu bijna 48uur verder ben? ik snap t niet meer....niet eerder gehad wie kan mij antwoord geven?
    x

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Als het goed is heb je in principe ongeveer 2 dagen een positieve ovulatietest. Het kan dus zijn dat je nu nog net het laatste stukje van de piek hebt meegepikt met je test. Gewoon blijven klussen tot de test niet meer positief is, en dan zit je goed. ;)

5. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi,

Wie kan mij helpen?
    Ik ben vandaag begonnen met de ovu testen,ik heb getest en zag een heel licht streepje,die je alleen onder de lamp heel erg goed kan zien.
    Hoe moet ik die test nou zien,oke zo ie zo nega maar kan het zijn dat het een ingedroogde streep is,en als ik al heel vaag een streepje zie hoelang kan het dan duren voordat hij donkerder word? of moet ik nog ff een paar dagen wachten met testen?want ik was ongeduldig en ben eerder begonnen dan aangegeven stond hihi :) het is moeilijk want vorige keer ben ik zwanger geraakt tussen dag 5 en dag 7 na mijn ongesteldheid.. weet ff niet wat ik hiermee moet aangezien het voor mij de eerste keer is ik van de ovu testen gebruik maak en ik dus op onbekend terrein ben?

Dankje wel groetje shanna

6. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Je test is gewoon negatief en je kan aan het streepje niet zien 'hoe' negatief. Je moet gewoon blijven testen tot hij positief is... je kan een licht lijntje op elkmoment in de maand krijgen...

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    beste anouk
    bedankt voor je reactie
    het stomme was......smiddags heb ik er nog 1gedaan om te kijken wat die zou doen ....en dat was na 3uur niet plassen en drinken.
    deze was nog wel 2 strepen maar die test streep was lichter dan controle streep misschien smorgens nog beetje van mn dagen meegepakt idd en smiddags niet meer dus...snap er geen bal meer van haha dus dan maar weer gewoon afwachten.
    groetjes

Deel Deze Pagina