Andere stad en bevallen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door goddess tear, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vraagje:

Stel ik woon in stad A, en ik ben op bezoek in stad B.
    Terwijl ik daar op bezoek ben begint de bevalling etc. en haal het niet om terug te gaan naar stad A om daar thuis te bevallen.

Dan zou ik dus naar het ziekenhuis in stad B moeten om daar te gaan bevallen, valt dit dan onder "op medische indicatie" en ben ik daar dus voor verzekerd, of valt het onder niet medische indicatie en moet ik gaan betalen voor het ziekenhuis bezoek?

Bij voorbaat dank,
    Goddess Tear

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Goddess Tear,

Omdat het je eerste kindje is, is de kans heeeel klein dat dat het geval zal zijn en tegen die tijd ga je vast ook niet meer zover weg... Voor de 37 weken wordt een bevalling, in je eigen omgeving of waar je op bezoek bent, sowieso medisch.
    Maar goed, als je bv 40 weken bent, kun je een verloskundige bellen of die achterwacht wil zijn voor je, daar waar je op visite/paar daagjes weg bent, dan is het dus wel poliklinisch. Als het echte stortbevalling is (komt echt zelden voor), dan kom je via de EHBO binnen en ben je medisch.

Groetjes Brigitte

3. Hoi Brigitte,

Heel erg bedankt voor je snelle antwoord!
    Zat me er toch wel een beetje zorgen over te maken...

Nogmaals heel erg bedankt!

Goddess Tear

Deel Deze Pagina