Show je melkvoorraad!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Blaadje, Oct 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik dacht het misschien wel leuk om hier elkaar je melkvoorraad te laten zien en zo elkaar op ideeën te kunnen brengen!

Ik trap af, dit is mijn melkvoorraad verdeeld over 2 laden in de vriezer.
    Bovenste foto zijn allemaal kleinere flesjes/bakjes.
    Onderste foto allemaal 250cc flessen maar niet allemaal helemaal vol natuurlijk:p

Attached Files:

2. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Zo, wauw, wat een voorraad heb jij! Ik had meestal maar ongeveer een liter in de vriezer...

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Heb het ook nog maar even nageteld, en het is nu ruim 4 liter.
    Ik kolf altijd meer dan mijn dochter drinkt dus het is zo onderhand een hele verzameling aan het worden.

4. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Oooo... nu heb ik spijt dat ik nooit een foto heb gemaakt van mijn voorraad. Ik kampte met flinke overproductie, en heb op de top ongeveer 20 liter in de vriezer gehad. Ik had het diepgevroren, waardoor het lang houdbaar was. Toen ik stopte met borstvoeding geven, heeft hij nog 2 maanden moedermelk kunnen drinken ;).

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik ben jaloers op je vriezer! Ik had meestal wel een paar zakjes melk in de vriezer in een bakje, maar iedere keer als ik dacht het nodig te hebben, werd het ontdooid en meestal uiteindelijk toch weggegooid. Ik ben dan ook uiteindelijk gestopt met opsparen. :D

6. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen foto bij de hand. Er ligt hier zo'n 5 liter in de vriezer, ingevroren per portie in vierkante diepvriesbakjes en een paar ijsklontzakken. Moeizaam bij elkaar gespaard, want mijn kolfopbrengst is niet heel riant. En helaas kan ik het grootste deel daarvan binnenkort waarschijnlijk weggooien, want we komen er nu achter dat baby waarschijnlijk KMA heeft en hij reageert heel heftig op gekolfde melk uit de periode dat ik nog niet op dieet was :(.

7. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Geen foto want ben gestopt met bv. Maar mooi!

8. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik had ook een paar liter diepgevroren melk die ik niet aan mijn zoontje kon geven, ivm diverse allergieen waaronder koemelkallergie. Ik heb het toen gedoneerd.

Je kan dit bij grote hoeveelheden (minimaal 13 liter) doneren via het moedermelknetwerk. Dan gaat het officieel met een bloedtest. Ik had wel veel, maar geen 13 liter. Omdat ik het zonde vond om weg te gooien, heb ik het aangeboden via Eats on Feets - Nederland: https://www.facebook.com/EatsonFeetsNederland
    Dat is een informeel netwerk. Ik ben helemaal gezond, rook niet, drink niet, gebruik geen medicijnen. Een andere moeder was erg blij met de melk. Zij heeft de melk gepasteuriseerd en aan haar baby kunnen geven. Ze heeft het opgehaald met een diepvriesbox. Ik vond het een mooi gebaar om zo een andere moeder en baby te kunnen helpen.

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Wat jammer dat sommigen geen foto hebben en al gestopt zijn!
    Van de voorraad bij mijn oudste dochter heb ik ook foto's gemaakt en ingeplakt in haar album. Leuk voor later;)

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik heb nog een herkansing bij de 2e ;)

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ha leuk topic! Ik heb ook wel een leuke foto, toevallig van de week gemaakt voor de lll pagina!
    1 la met voedingen van alle 170 cc (hoeveelheid die ze drinkt uit de fles) in de la erboven liggen nog 10 van deze flesjes.
    Ik heb nog 10 flessen leeg op voorraad als die vol zijn is het klaar wat mn vriend betreft want we hebben geen vriezer ruimte meer ;) en ook geen plek voor een extra vriezer.
    Maar de voorraad slinkt eind oktober hard want dan gaan we een weekend weg en blijft de kleine bij opa en oma

Attached Files:

12. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal daar eens kijken, dankjewel. Ik had al gezien dat de officiele weg niks wordt voor mijn voorraad, misschien is dit nog wat! Door de gootsteen vind ik ook zo wat...

13. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Mooi om te zien! Hier slinkt de voorraad straks ook we gaan vrijdag en zaterdag weg zonder baby!

Maar hoe krijg je in alle flesjes precies 170cc? Ik heb in alle flesjes wel wat anders zitten namelijk!

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Haha dat is zo! Heerlijk joh straks weer zo'n kleintje aan de borst.

15. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je vroeg het niet aan mij, maar ik voeg melk van 24u bij elkaar en maak daar dan porties van. Wat er over is, gaat in een ijsklontzak.

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je kunt ook het sophia kinderziekenhuis even vragen. Mijn voedingen hebben ze toen gebruikt om apparatuur te testen, in de opstartfase. Mijn zoon heeft ook hevige kma en ik ben van de een op andere dag gestopt met bv, en over gegaan op nutramigen.
    Had ook een liter of 5 in de vriezer toen. Zonde, he?!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi leuk!
    Ik maak ook soms foto's van m'n voorraadje. Bij mijn oudste had ik nooit meer dan drie liter op voorraad. Maar nu gaat het wat sneller ;)

Ik voed m'n tweeling volledig en ben daarnaast donor. In principe via de moedermelkbank, maar soms ook via het moedermelknetwerk als iemand uit mijn regio het hard nodig heeft. Ik doneer elke dag tussen de 150 en 400 cc, afhankelijk van op welk tijdstip van de dag ik aan kolven toe kom.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  19. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810