Ruimte paniek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Oxelsnor, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Hallo !
    Ik zit met een dillema. Ik woon samen met mijn vriend en zoontje van 3 in een appartement met 2 slaapkamers.
    Officieel zitten er 3 slaapkamers in maar wij hebben van de 3e slaapkamer (zit vast aan de woonkamer) een open eetkamer gemaakt. Hier staat dus lekker ruim de eettafel , speelgoed hoekje van mn zoon en nog een kast in. Deze zou ik voor geen goud willen terug ruilen naar een slaapkamer omdat onze woonkamer dan ineens heel klein compact en benauwd word.

Nu krijgen wij aankomend jaar niet 1 maar 2 baby's erbij ! Nu hadden we het met 1 makkelijk kunnen oplossen maar inmiddels begint het wel krapjes te worden. Nu zou je als eerst zeggen verhuis ! Maar helaas gaat dat niet zo makkelijk hier in de buurt en kopen gaat verlopig nog niet.

Nu hebben wij besloten om mijn zoontje van 3 zijn eigen kamertje te houden nog zeker 1/1.5 jaar.
    Dat betekend dat de tweeling bij ons op de kamer moet. Dat past .. maar net aan.

Nu zit ik met het dillema, zullen we 2 wiegjes kopen waar ze 5/6 maanden in kunnen en dan grotere bedjes kopen (maar die passen waarschijnlijk dan niet meer in onze kamer, prijs zal rond de 300 euro liggen.)
    Zal ik 2 ledikantjes kopen van 60x120 waar ze 1/2 jaar in kunnen en dan met mijn oudste zoontje op 1 kamer laten slapen in evt stapelbed. (Dit gaat z'n 300/400 euro kosten)

Zal ik 2 ledikantjes kopen van 60x120 die de mogelijkheid hebben om omgebouwd te worden naar meegroei bedje en daarna tot 1 persoons-bed waar ze jaren lang in kunnen en dat we zelf kunnen beslissen wanneer we ze samen voegen met 3 op 1 kamer. ( dit gaat zo rond de 800 euro kosten)

Ik wil niet al te veel geld uitgeven eigenlijk maar ik denk dat de laatste optie misschien wel een goede investering kan zijn?
    Graag hoor ik jullie mening of eventueel andere ideeën !
    Bedankt :roflmao:

2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik heb geen ervaring met 2lingen maar hier slaapt de middelste van 4 jaar (ze is 1m) nog steeds in een open ledikant van de ikea. In januari moet ze over in haar grote bed omdat dat van ons moet maar eigenlijk vind ze haar ledikant nog steeds fijn. Ondanks dat har grote bed een doorgroeibed van de ikea is en dus op de middelste stand nog steeds kleiner is dan een 1 persoonsbed. Is dat misschien een optie voor jullie, wat langer in de ledikant ( als die open kan worden gemaakt) en dan een peuterbed/doorgroeibed?

3. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Tweedehands bedjes?

jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Via marktplaats een paar bedjes kopen er staan vaak zat tweelingbedjes op. En die zijn meestal nog behoorlijk goed.
    Zelf heb ik zelfs een jaren 50 bedje gekocht en opgeknapt. 50 euro, maar je hebt er nog jaren plezier van.
    Wiegjes zijn eigenlijk maar een sta in de weg. Kan ze met een grote baby maar heel kort gebruiken.

5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou voor 2 ledikantjes gaan, daar kunnen ze het langst in. Als de zijkant dan ook nog open kan is het helemaal makkelijk. Je hebt nl van de ledikantjes die je om kunt bouwen tot peuterbedjes, als dat past op jullie kamer zou ik daarvoor gaan. Dan kun je daarna verder kijken naar wat jullie mogelijkheden dan zijn. Scheelt weer een paar jaar.

6. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Die ombouw tot peuterbedjes zijn 70x140 en dat past dus net niet vandaar onze 3e optie van meegroei bed en eenpersoons bed

7. momim

momim Niet meer actief

Kun je de tweeling in het begin niet samen in een ledikant leggen? Dus ieder aan 1 zijde (1 hoofd1 voeteneind). Kun je daarna bedenken wat goor jullie handig is en scheelt je kosten! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

8. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zou nu gaan voor twee keer de sniglar van ikea (a 39,95 per bedje) en dan het stapelbed. Hier net de Mydal van ikea aangeschaft, is niet duur, degelijk en kan in alle kleuren geschilderd worden.

9. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    En een stapel ledikant past dat op jullie kamer? Die ook vaak gebruikt worsen bij gastouders of kdv.

Staan er een hoop op marktplaats.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    In normale ledikanten kunnen ze tot wel 3 jaar. Het is dat wij dit vaak zelf niet meer vinden kunnen maar de peuters vinden het vaak prima. Desnoods haal je er een zijkant uit.
    Er bestaan bed-flats, dat zijn 3 persoons stapelbedden. Ik zou dus voor ledikanten gaan waar ze zolang mogelijk in kunnen. En wanneer de tijd rijp is, ze in een bedflat met z'n 3-en leggen zodat je nog zoveel mogelijk ruimte op de kamer hebben.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit wilde ik ook zeggen.
    Zeker in jullie woonsituatie is dat handig

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Oh oke, dan idd gewone ledikantjes waar de zijkant uit kan. Die zijn er ook

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik wilde ook een stapelledikant als optie geven. Maar ik weet niet hoe handig ze in gebruik zijn.

14. K00

K00 Niet meer actief

Dat lijkt me ook ideaal ja, zo'n stapel ledikant.

Gefeliciteerd :)

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

De stapel ledikant lijkt mij dan ook een goede optie.
    En een ledikant van 60×120 kunnen ze wel langer in dan een half jaar. Mijn zoon is 2.5 en slaapt net een week in een groot bed.

16. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik zou ze in het begin gewoon samen in een ledikant doen.. Slapen ze vaak beter en kun je nog even rustig kijken wat het beste werkt bij jullie. Staan jullie wel ingeschreven voor een groter huurhuis? Een stapelbed Is handig, maar ik zou een kind jonger dan 3 jaar daar niet in durven laten slapen. Misschien hebben jullie tegen die tijd wel een ander huis?
    Stapelledikant lijkt me wel heel practisch .

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Haal een stapelledikant. Zoals ze in de opvang ook hebben. Kunnen ze in vanaf baby tot een jaar of 2/3.

Ga er niet vanuit dat ze samen in 1 bed kunnen. Sommige baby's houden elkaar wakker en het is ook niet veilig als ze gaan rollen of veel bewegen! En dat is al snel.

Wat is de reden dat jullie niet kunnen kopen of verhuizen? De hele situatie klinkt namelijk niet zo goed. Een krap appartement met 3 kleine kinderen. Straks krijg je problemen door overlast (2 huilende baby's). En je zoontje kan straks geen kant op (geen tuin). Even naar buiten doe je niet zomaar met 2 baby's.

Wat is de reden dat jullie hier niet weg kunnen?

Jessi79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina