Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom bestaan alle hotelbedden in belgie uit 2delen?? Mijn vriend en ik gaan regelmatig samen een weekendje weg en meestal naar belgie. Nu is het me opgevallen dat de meeste 2 persoonsbedden daaruit 2 lossen bedden bestaan.. Heel irritant eigenlijk, want je kan niet eens lekker tegen elkaar aankruipen! Laatste keer dat we daar waren, was het zelfs zo erg dat als je maar naar het midden van het bed rolde het ander bed al ging verschuiven en je dus moest oppassen dat je er niet tussen viel. Het bed was ook bed smal, dus samen op 1 gedeelte was super krap.. wel gezellig hoor.. Nu vroeg ik me af wat daar de achterliggende gedachten acher is? Ik bedoel ik kom regelmatig in buitenlandse hotels, maar dit is me eigenlijk nooit eerder opgevallen.. alleen in belgie, slapen de belgen thuis ook in zo'n bed??
in nederland en duitsland is dit ook ! ik denk dat het te maken heeft met het feit dat als iemand een 2 persoonkamer boekt maar niet samen in bed wilt slapen ze de bedden uit elkaar kunnen halen !
Volgens mij idd niet alleen in belgie...vind het zelf ook vervelend. Toen we in corfu waren stondende beddendan ook nog eens tegen een verschillende muur! hebben toenandere kamer gevraagd
Zou dat niet zijn zodat bedden uit elkaar geschoven kunnen worden voor als en 1 kamer wordt gevraagd met aparte bedden? Een kamer wordt niet altijd geboekt met mensen die bij elkaar in bed willen liggen ik gok maar wat! Ik heb dat eigenlijk altijd wel op vakantie, spanje enzo...
En misschien ook uit praktisch oogpunt? 2 1persoonsbedden zijn makkelijker en dus sneller op te maken dan een 2persoons?
ja zo kunnen ze ook de kamer geschikt maken voor mensen die niet bij elkaar in bed willen slapen. Ik zie hier in NL ook vaak. Wij hebben thuis wel 2 aparte matrassen maar gelukkig wel in 1 bed hihi
Het is om een aantal redenen, inderdaad de genoemde reden als mensen een twee persoonskamer boeken maar geen stel zijn, maar de andere redenen zijn dat het voor het kamermeisje makkelijker is, 2 losse bedden op te maken ipv een 1 persoonsbed, zeker als er maar 1 persoon slaapt en de andere reden is dat je onder de bedden makkelijker kan stofzuigen omdat de bedden uit elkaar kunnen.
Heb het al vaker meegemaakt met hotels in Nederland en ook in het buitenland. Denk inderdaad dat het is zodat mensen die niet samen in een bed liggen toch op zo´n kamer kunnen slapen. Ik vind t zelf ook altijd heel vervelend.
Double = 2 bedden Kingsize = tweepersoons Queensize = extra groot twee persoons De reden is inderdaad dat de kamer dan gemakkelijk gebruikt kan worden door 2 personen die niet BIJ elkaar in bed willen liggen. Wil je zeker weten dat je een tweepersoonsbed krijgt, vraag dan naar een Kingsize bed.
Ja daar had ik ook wel aan gedacht, maar toch snap ik het niet helemaal.. het is gewoon gevaarlijk! In duistland en nederland kan ik het me niet herinneren, misschien net geluk gehad en verder hebben we de laatste jaren vooral vakanties naar amerika en australie gemaakt en daar hebben ze super grote bedden.. Mijn vriend en ik hadden het er laatst over, van waarom zou dat zijn, vandaar mijn vraag? Met een goede vriendin in een 2persoonbed zou ik opzich ook geen probleem vinden (als het bed groot genoeg is, ieder aan een kant), maar misschien dat mannen daar meer moeite mee hebben om samen met een goede vriend in bed te slapen.. maar zou dat de reden zijn?
Antwoorden zijn al gegeven Wij binden altijd de poten van de bedden aan elkaar zodat de bedden niet uit elkaar schuiven en in die richel proppen we een laken (mooi gevouwen)