wie heeft er een baby die eigenlijk heel tevreden is en weinig huilt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suusje1979, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoi,

Omdat er vaak alleen maar over vervelende/negatieve dingen wordt gesproken vraag ik me dat af!

Mijn zoontje is nu 5,5 week en is eigenlijk heel tevreden.
    Hij huilt natuurlijk wel als hij honger heeft, een vieze luier of de hik, en bij krampjes. Maar dat is snel opgelost. En aan het einde van de dag heeft hij ook een huil half uurtje, en dan laten we hem even stoom afblazen en daarna een dikke knuffel en het is goed.

Overdag slaapt hij nu een stuk minder, maar ligt dan lekker rustig in de box of op schoot of in de kinderwagen in het rond te kijken.

En in de avond en de nacht slaapt hij prima.

Ik weet dat dat best nog wel kan veranderen *even afkloppen* maar voor nu ben ik een blije mama!

2. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een heel tevreden meisje en huilt alleen als er echt wat is.
    ze sliep al heel snel door.
    dus er zijn wel positieve verhalen.
    wij genieten al 4 maand van een tevreden meisje.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook altijd (en nog) een tevreden kindje gehad... Natuurlijk huilt ze hier ook wel eens, maar daar was altijd wel een oplossing voor (honger=eten, krampjes=knuffelen/rondlopen, dromen=speen geven etc)
    Ook hier sliep ze overdag minder in het begin, maar was dan wel tevreden. Nu eet, drinkt, slaapt ze prima en we kunnen alleen maar genieten!! (dus het kan ook gewoon zo blijven!!!)
    Hier is ze 5 weken:

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn jongste dochtertje is vanaf dag 1 zo'n tevreden baby. Je hoort haar echt zelden. In het begin hoorde je haar alleen als ze honger had of een vieze luier had en dat is het. Nu smakt ze als het etenstijd is, hihi.. 's nachts slaapt ze dan door en als ze 's ochtends wakker is dan hoor je d'r brabbelen in het bedje. Heerlijk!! En overdag slaapt ze goed. Als we haar eenmaal in bedje leggen dan is ze zo weg.

Geniet lekker van je manneke!!

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    En nu bij 15 maanden:

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Mijn zoon was altijd super makkelijk en huilt bijna nooit, bij honger en nu als hij zijn hoofd stoot. haha maar nu doet hij de dingen zelf!

Ben er echt heel blij mee en we zijn gezegend met zo'n super makkelijk ventje1

7. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier ook een hele blije en tevreden baby. Ben zo blij!
    Drinkt altijd haar fles leeg, fruit en groente gaan er zonder moeite in, slaapt goed overdag en s'nachts. En kan ook heel lekker "spelen"

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hier nog zo'n verschrikkelijk makkelijk kind.. Hij huilt nooit (alleen als hij zichzelf pijn doet o.i.d.) heeft nooit krampjes gehad, heeft geen speen nodig, altijd vrolijk, slaapt prima. Kan zo 3 uur gezellig aan de wandel, zonder een kik te geven (in de draagdoek). Hij vindt het allemaal erg gezellig.

En nog een makkelijke bevalling ook..

Hij is nu bijna 6 maanden trouwens.

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier al bijna 1 jaar een heel tevreden ventje! Tuurlijk is er wel eens wat; hoofdje stoten, soms een tikje verlatingsangst etc. Maar iedere ochtend worden we gewekt door vrolijk geklets uit z'n kamertje en als we hem uit bed halen is hij supervrolijk en blij! Hij eet en drinkt goed, speelt lief, is grappig en vrolijk. Echt een heerlijk mannetje!

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook een supermakkelijk en blij kind! Ze heeft nooit gehuild behalve als er wat was (en dat is 1x geweest vanwege ontstoken oortjes en 1x vanwege ziek zijn).

Ze is altijd blij, heeft nooit een speentje nodig gehad, sliep vanaf 6 weken al door (daarvoor slechts 1x per nacht wat met een droomvoeding af kon), kan heel goed zelf spelen, is nooit vervelend, eet goed, drinkt goed en heeft veel geduld.

We leggen haar altijd wakker in bedje, ze valt dan zelf in slaap en 's ochtends worden we wakker doordat ze heerlijk aan het spelen is in bedje!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wees blij. Ik heb dus 1 baby die alleen maar jengelt al maaaanden lang. En 1 baby die vrijwel niet slaapt. Da's echt vermoeiend hoor. Wilde t ook ff kwijt.

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier ook gelukkig een heel makkelijk lief meisje, bijna nooit huilen al 14 mnd niet.
    Als ze huilt is het ook hardstochtelijk, bij stoten, vallen, een poepluier in de nacht en bij ziekte (1x)
    Ik heb dan ook diep en diep respect voor ouders die wel een kindje hebben die heel veel huilt.

Ik heb trouwens ook nog nooit wat gemerkt van de zogeheten sprongen

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone is ook alleen maar vrolijk en gemakkelijk. Ze kan wel haar driftbuien hebben maar die vind ik alleen maar leuk en ze zijn ook altijd zo weer over. Een beetje pit mag er wel in zitten vind ik!
    Slaapt goed, eet goed, kan heel goed zelf spelen (ze vindt het soms zelfs vervelend als ik haar stoor).

Sprongen kennen wij ook niet trouwens, ik heb het boek Oei ik groei in huis maar ik heb er niks aan gehad tot nu toe :)

14. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Hier ook een heel lief makkelijk meisje. Ze is nu bijna 9 maanden.. Ze huilt ook alleen als er iets is! Doorslapen deed ze al heel snel! Overdag slaapt ze ook goed en eten doet ze ook heel goed!

Er zijn natuurlijk wel eens mindere dagen, maar over het algemeen is ze hele vrolijk en blij! Het is wel een pittige tante, die precies weet wat ze wilt en dat ook echt laat horen, maar ook daar ben ik super trots op!

Ook s'morgens worden we gewekt door een heel vrolijk kletsend meisje! Als het voor 7.00 uur is (en na half 7 ;)) leggen we haar nog eventjes bij ons in bed en dan gaat ze heel lief spelen of slapen!

Ja wij zijn ook echt gezegend met zo'n makkelijk kind!

15. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste was ook zoon baby.. Eten, slapen, poepen, plassen was de eerste weken bijna het enige wat ze deed haha. Soms vroeg ik me af of ze niks mankeerde, zoveel sliep ze (ook overdag!). Maar zo makkelijk als ze was als baby en dreumes... nu is ze behoorlijk lastig als peuter haha!

Onze jongste was helaas compleet anders... een echte huilbaby. Zo zie je maar, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :) haha!

Maar geniet er lekker van! Het is heerlijk zoon makkelijk kindje!

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sam is bijna anderhalf en ook een super makkelijk ventje. Hij huilde als baby zelden en nu eigenlijk ook nooit. Als ik nee zeg dan luistert hij naar me. Hij slaapt lekker uit en lacht heel veel. Kortom een heerlijk ventje! Soms denk ik ook weleens dat het nooit zo makkelijk kan blijven, wie weet wordt hij een helse peuter..... We durven bijna niet meer voor een tweede te gaan, wie weet wordt dat wel een huilbaby.....

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Wat leuk al die positieve verhalen!:D

18. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hier huilt ze alleen als er echt wat is.dat is dus echt weinig.
    als ze zin heeft in een flesje gaat ze eerst duimen en wacht rustig af.
    ze sliep ook al snel door.

overigens was mijn zoon ook zo'n lieve tevreden baby wat bijna nooit huilde..

maar nu is hij een peuterpuber en is hij niet zo lief en tevreden meer haha...

19. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hier ook zo'n tevreden mannetje. Alleen tijdens sprongetjes is hij wat huileriger en gaat het slapen wat minder.

20. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Leuk onderwerp! Hier ook een tevreden mannetje van 10 weken. Huilt alleen als er iets is;krampjes, te lang op fles wachten etc.
    Genieten!

Deel Deze Pagina