Ruimte tussen matrasje en zijkant bed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door San76, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi!

Heb een vraagje;
    Na een hoop gedoe met ons bestelde kamertje Lugano van TWF bij Babydump, (zie ook eerder topic) is het uiteindelijk allemaal goedgekomen. Tenminste, dat dachten we wel.

We hebben bij een andere babyzaak hetzelfde kamertje zien staan, als showroommodel, maar dan ruim €600 goedkoper. Die zag er best goed uit en hebben we dus gekocht, ook omdat ik al 35 weken zwanger was en weinig tijd meer had.
    We hebben er een binnenveringsmatrasje bij gekocht van Prénatal (€99)
    Het ledikantje én het matras werden aangeduid met de maten 60 bij 1.20.
    Nu blijkt dat de binnenmaat van het bedje van spijl tot spijl 62 cm is en de maat van het matrasje 58,5 cm...
    We hebben dus een ruimte zitten tussen matrasje en bedje van bijna 3,5 cm (kaal en onopgedekt) en het mag maximaal 1,5 tot 2 cm zijn hebben we begrepen, vanwege het gevaar dat de kleine er dus tussen kan raken. Nu moet je natuurlijk nog wel je dekentje en lakentje ed eroverheen doen, maar dan mag het nog niet zoveel zijn volgens mij.
    Waar zit 'm nu de fout denken jullie? Bij het bedje of het matrasje?
    Ik bel morgen naar beide winkels om te vragen hoe en wat, maar denk misschien hebben jullie nog goede opmerkingen/ eigen ervaringen.
    Tnx alvast!
    Groetjes, san

2. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    verkoopster in een babyspeciaalzaak
    Heerhugowaard
    de binnenmaat van het ledikant wordt gemeten op de hoeken van het bedje, dus niet bij de spijlen. De spijlen zitten vaak iets naar buiten.

Bel voor de zekerheid idd even de winkels op!

3. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Nou, heb naar beide winkels gebeld en naar een paar andere babyzaken die het bedje hadden staan.

De winkel waar we het bedje hebben gekocht, heeft hetzelfde bedje in de showroom opgemeten en kwam daarbij ook tot 62 cm ruimte tussen de spijlen. Bij 2 andere zaken die ik belde kwamen ze respectievelijk op ook 62 cm tussen de spijlen en 60,5 cm ertussen.
    De zaak waar we het gekocht hadden beweerde dat het kwam omdat het platte spijlen zijn en dat het gewoon zo moest, dus denk ik dat ik nergens op hoef te rekenen...De laatste zaak die 60,5 tussen de spijlen meette en de Pré zeiden dat het eigenlijk te veel was, dat de binnenmaat 60 moest zijn...

Bij de Pré zeggen ze overigens dat de matrasmaat idd 58,5 á 59 cm is om er ruimte tussen te laten om de dekentjes in te stoppen. Ik mag er wel mee terugkomen.

Maar goed; de afstand tussen 62 en 58,5 is toch ruim 3,5 cm...
    Maak ik me daar te druk om? Zou het kindje daar met het gezichtje of iets anders echt tussen kunnen komen?

Groetjes, san

4. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    verkoopster in een babyspeciaalzaak
    Heerhugowaard
    dat is idd 3,5 cm. dat is 1,75 cm per kant... ik denk niet dat dat onveilig is hoor.

Deel Deze Pagina