11 maanden en 's nachts zovaak wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 11 maanden, een heerlijk ondernemend mannetje, maar de nachten zijn nog steeds zo zwaar. Hij krijg om 19 uur nog een flesje en valt dan uitgeteld in slaap. Om 23 uur wordt hij wakker, soms gaat hij zitten in bed en huilt hij. Dan leg ik hem terug en valt weer in slaap. Dat herhaalt zich gedurende de nacht nog zeker een stuk of 4 keer. Ik weet niet wat te doen... Herkent iemand dit en hoe lossen jullie dit op?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Super herkenbaar, hier nog zo eentje... Mocht de gouden tip zich aandienen, ik lees mee :D

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Wij hebben dat ook gehad en toen kreeg hij kiesjes, het heeft echt weken geduurd, hij had er ook wel spuitpoep bij gehad. Toen dat over was hebben we 3 goeie nachten gehad en toen begon het weer overnieuw, bleek dat hij een dubbele oorontsteking had, nu heeft hij antibiotica en gaat het weer beter. Pas toen de ontsteking was doorgebroken wist ik het, daardoor liet hij allen snachts merken dat hij pijn had, overdag ging goed en hij at ook prima.

Succes
    Miek

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    wij hebben hier ook een dame die ons alle nachten bezig houdt.
    een goede nacht is 3 tot 5x eruit, een slechte 8 tot 12x.
    en goede nachten komen sporadisch voor.
    pfff....weet het echt niet meer.
    ik heb zelf ook een bericht hierover geplaatst en ik kreeg een reactie over het middeltje sleepz rust en slaapsiroop. dat is nieuw en bij dat kindje hielp het.
    ik vindt het ook echt het proberen waard alleen kon ik het in de winkels hier in het dorp niet vinden.
    maar ik zoek door.....als dit ook de oplossing zou zijn voor onze gebroken nachten dan spring ik een gat in de lucht!!!

een vermoeide moeder

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier hebben we het ook een poosje gehad (en op dit moment begint het weer trouwens) maar dat kwam omdat ze tanden kreeg. Zodra de tandjes doorwaren hoorden we haar de hele nacht weer niet.
    Ik heb haar steeds even opgepakt en dicht tegen me aangehouden en dan rustig door haar kamer lopen met haar. Binnen de kortste tijd wreef ze dan weer in haar oogjes en dan legde ik haar weer in bed. Meestal huilt/huilde ze dan nog wel heel even, maar valt/viel dan snel weer in slaap.
    Ik kan natuurlijk niet vanaf hier zien of dit bij jouw kindje ook het geval is, maar probeer hem op dat moment te troosten en laat weten dat je er voor hem bent. Ik hoop dat jullie nachten snel minder onderbroken gaan worden.

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik was inderdaad degene die had gereageerd in het bericht van Mejon en aanraadde om de Junior Rust- en Slaapsiroop van Sleepzz eens te proberen. Het is een siroop die geschikt is voor kinderen van 1 tot 12 jaar, maar wij zijn er bij Noelle een week voordat ze een jaar werd mee begonnen. Hier is ze daardoor eindelijk door gaan slapen na een jaar van altijd gebroken nachten. Dus het is altijd het proberen waard. Het is inderdaad nog niet bij alle drogisten te krijgen, maar via internet is het sowieso wel te bestellen. Dus gewoon even zoeken op de naam en dan kom je het vast wel tegen.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben dit met onze dochter ook gehad. Ze was 2,5 en kwam in een goede nacht 10 keer en in een slechte zeker elk half uur. We waren op het eind gebroken!! Als baby sliep ze in ons oude huis prima dat was het rare. We hebben haar bedje op een andere plek in haar kamer gezet maar ook dat hielp niet. Toen hebben we onze vloerbedekking op de hele 1e verdieping eruit gehaald. Het was ooit wel de bedoeling maar nog niet echt in de planning maar omdat mijn man astma heeft en er ook wel een beetje last van had toch maar gedaan. Mijn vader zei nog dan beginnen we in haar kamertje wie weet. Geloof het of niet, haar kamer was gedaan flink gesopt en weer ingericht en vanaf die dag.....komt ze er nooit meer uit. Behalve als ze ziek is dan ;)

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Keerzijde van de medaille: sleepzz heeft hier niks gedaan...

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Tja, hier hebben wij ook dat probleem en hij is nu ruim 2 jaar en nog steeds gebroken nachten...

De Sleepz hebben wij ook geprobeerd (1+1 gratis via internet, weet alleen niet of het nu ook nog is) maar dit hielp ook niet echt helaas.

Het zijn hier echt periodes... Maar helaas duren de slecht-slaap-periodes veeeel langer dan de goed-slaap-periodes....

Sterkte, ik hoop echt dat je ventje snel beter slaapt!

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nee, Sleepzz helpt misschien niet bij alle kindjes, maar als je het niet probeert, weet je het natuurlijk ook niet. Het heeft bij Noelle ook wel een week geduurd voordat het echt goed aansloeg en ze moest in elk geval ook zeker 3 keer per dag een dosis krijgen, anders werkte het ook niet. Maar het heeft bij haar toch echt die onrust weggenomen en doordat ze helemaal wat rustiger werd, ging het slapen ook steeds beter. Af en toe werd ze ook nog wel eens een keer wakker, maar het was dan nooit meer zo'n drama en het lukte ook eindelijk om haar maar gewoon eens even te laten huilen dan of alleen even de speen terug te geven. Ze hoefde niet meteen meer bij ons op schoot rustig te worden. Wij hebben het een paar maanden gebruikt en langzamerhand werd haar slaappatroon steeds beter en het frequente wakker worden is helemaal over. Inmiddels heeft ze dus een goed slaappatroon en als ze nu nog wel eens wakker wordt, is het alleen in periodes van ziekte of tandenkrijgen.

11. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Gebruik je een nachtlampje op zijn kamer?! Kan misschien ook helpen. Wij hebben zo'n oplaadbare Barbapapa. Kan ook mee in bed, zonder gevaar.

De oplossing wil ook nog weleens zijn om ze toch te laten huilen als je weet dat alles oke is. Op een gegeven moment vinden ze het doodnormaal dat je elk half uur komt. Als dat op een gegeven moment niet meer gebeurt heeft het ook geen zin om te gaan huilen met een nacht of drie kun je patroon doorbreken. Succes!

Deel Deze Pagina